AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Sex må vera lystbetont, og ulikt sexbehov kan ofte skyldes at partner rett og slett ikkje har energi /overskudd før sexen. Energien under og etter sex og en orgasme er avhengi av foranledning , utholdenhet. Som mann opplever ein å bli umiddelbart tappet for energi etter ein orgasme, og blir trett , sliten og søvning ? Onani ved selvhjelp har derfor ofte synt deg å ofte vera eit effektivt innsovningsmiddel. Hvor lang tid det har gått sidan sist rognposen ble tømd har stor innflytelse på lengde og styrken på orgasmen. Det hevdes at styrken på orgasmen hos kvinner og menn er ulik, og menn /kvinner er ulikt sexuelt skrudd saman. Anonymkode: ccac2...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Ja mye stemmer, men jeg får økt energi av en kraftig orgasme, da vil jeg ha fler å fler orgasmer ☺️ Gutt21 Anonymkode: 3c57f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er utslitt og søvnig etterpå. Er kvinne. Anonymkode: ed072...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Tror styrke på orgasme er både individuelt og variert innen individet. Kan på ingen måte si at jeg har opplevd slikt likt fra mann til mann, og personlig opplever jeg mine orgasmer som veldig ulike. Jeg KAN bli slått ut av en orgasme, men oftest ikke. Fryktelig irriterende egentlig når mannen får så god soveeffekt av sex at han kan snorke sekunder etter, mens jeg kan være så oppgiret etter sex at jeg ikke får sove. Det mest irriterende ved dette er at det ofte er når jeg var veldig trøtt i utgangspunktet sex vekker meg så jeg ikke får sove. Antagelig litt som i å bli overtrøtt, og derfor oppaset. Jeg kan absolutt ikke bruke sex som sovemedisin, og det misunner jeg min mann/menn. (Akkurat det har vært ganske likt mann til mann, som en av få ting som har vært likt mann til mann.) Endret 6 timer siden av Trolltunge 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er utslitt og søvnig etterpå. Er kvinne. Anonymkode: ed072...5ff Jeg også. Også kvinne. Utmerket sovemedisin. Anonymkode: 3177e...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Nei jeg blir så våken av det. Men mannen blir søvnig. Så han elsker å ha sex når han legger seg. For han sovner med en gang. Mens jeg blir lys våken😂 Anonymkode: fc9a2...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Etter en orgasme skrus bryteren av. Eneste jeg vil er å sove. Sex tapper meg for energi. mann Anonymkode: bdd3a...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Trolltunge skrev (26 minutter siden): Tror styrke på orgasme er både individuelt og variert innen individet. Kan på ingen måte si at jeg har opplevd slikt likt fra mann til mann, og personlig opplever jeg mine orgasmer som veldig ulike. Jeg KAN bli slått ut av en orgasme, men oftest ikke. Fryktelig irriterende egentlig når mannen får så god soveeffekt av sex at han kan snorke sekunder etter, mens jeg kan være så oppgiret etter sex at jeg ikke får sove. Det mest irriterende ved dette er at det ofte er når jeg var veldig trøtt i utgangspunktet sex vekker meg så jeg ikke får sove. Antagelig litt som i å bli overtrøtt, og derfor oppaset. Jeg kan absolutt ikke bruke sex som sovemedisin, og det misunner jeg min mann/menn. (Akkurat det har vært ganske likt mann til mann, som en av få ting som har vært likt mann til mann.) Styrken på orgasmen både hos menn, og kvinner er lar deg vanskelig å måle, og er individuell. En EEG test kan måle den elektriske aktiviteten i hjernen under en orgasme, men gir ikkje svar på hvorfor det er forskjell i styrke. Orgasmen ligger ikkje mellom bena, men oppi hode, og eit resultat av en kombinasjon ev en psykisk / fysisk stimulans. Onani ved selvhjelp er langt mer avslappende og effektivt som ledd i en innsovning /avslapping en sexen. Kanskje må ein bruke mye energi før, og under den sexuelle handlingen. Menn er generelt sett mye enklere en kvinner og har ikkje behov for å ha mange runder med seg selve før de har sex. Må ein bruke mye først energi på å få sex, så skaper det på sikt utvilsamt ubalanse i den sexuelle aktiviteten. Muleg kvinner har ulik utholdenhet, og mer energi når det handler om sex, på grunn av den elkektriske utladningen, og styrken på orgasmen er forskjellig. En kvinne kan få orgasme utan psykisk kjensler (fantasi) i motsettning til menn. Anonymkode: ccac2...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Styrken på orgasmen både hos menn, og kvinner er lar deg vanskelig å måle, og er individuell. En EEG test kan måle den elektriske aktiviteten i hjernen under en orgasme, men gir ikkje svar på hvorfor det er forskjell i styrke. Orgasmen ligger ikkje mellom bena, men oppi hode, og eit resultat av en kombinasjon ev en psykisk / fysisk stimulans. Onani ved selvhjelp er langt mer avslappende og effektivt som ledd i en innsovning /avslapping en sexen. Kanskje må ein bruke mye energi før, og under den sexuelle handlingen. Menn er generelt sett mye enklere en kvinner og har ikkje behov for å ha mange runder med seg selve før de har sex. Må ein bruke mye først energi på å få sex, så skaper det på sikt utvilsamt ubalanse i den sexuelle aktiviteten. Muleg kvinner har ulik utholdenhet, og mer energi når det handler om sex, på grunn av den elkektriske utladningen, og styrken på orgasmen er forskjellig. En kvinne kan få orgasme utan psykisk kjensler (fantasi) i motsettning til menn. Anonymkode: ccac2...be0 Det finnes ingen fasit på verken kvinner eller menn angående dette, så ville satt pris på om du skriver jeg angående dine erfaringer og ikke presenterer dem som gjeldende for alle menn. Vi kvinner er heller ikke like. Jeg bruker så absolutt fantasier. Det varierer hvem av meg og min mann som må bruke energi på å "få" sex. (Foretrekker så definitivt å tenke at vi har sex, menofte ene som er mest kåt i utgangspunktet. Hvem varierer.) Det varierer nok også hvem av oss som får sterkest orgasme. Jeg får flest. Det er det ingen usikkerhet angående, men så fikk jeg ingen de første årene av vårt samliv. I min verden er det ikke fasiter på kvinner vs menn. Jeg har ikke all verdens erfaringer med ulike menn, men ingen av dem var like, verken angående behov utførelse, triggere/tenning og måten de ville berøres på til sprut og orgasme. Når du har hatt sex med minimum tre menn kan du heller si noe om menn er like eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Sovner som regel ganske fort. Spesielt etter sex. Men om jeg onanerer kan jeg gjerne ligge litt våken. Men kan og bruke onani som sovemedisin. En runk på morgenen om jeg våkner tidlig i helger, så sovner jeg og får noen timer til på øyet. Anonymkode: 802d1...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er så ferdig etter orgasme 🙈 har kun lyst til å sove eller slappe av å se at dama svelger . Anonymkode: d28f5...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Kvinne 40, har jeg sex så får jeg utrolig mye energi og ved onani så er det motsatt. Hvis det ikke er sex før soving, det blir noe annet igjen. Tenker at det har litt med omstendighetene å gjøre og jeg har jo aldri hatt sex og ikke hatt orgasme heller så for min del så får jeg energi på dagen og på natten så sover jeg godt. Anonymkode: bc0d0...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Trolltunge skrev (15 minutter siden): Det finnes ingen fasit på verken kvinner eller menn angående dette, så ville satt pris på om du skriver jeg angående dine erfaringer og ikke presenterer dem som gjeldende for alle menn. Vi kvinner er heller ikke like. Jeg bruker så absolutt fantasier. Det varierer hvem av meg og min mann som må bruke energi på å "få" sex. (Foretrekker så definitivt å tenke at vi har sex, menofte ene som er mest kåt i utgangspunktet. Hvem varierer.) Det varierer nok også hvem av oss som får sterkest orgasme. Jeg får flest. Det er det ingen usikkerhet angående, men så fikk jeg ingen de første årene av vårt samliv. I min verden er det ikke fasiter på kvinner vs menn. Jeg har ikke all verdens erfaringer med ulike menn, men ingen av dem var like, verken angående behov utførelse, triggere/tenning og måten de ville berøres på til sprut og orgasme. Når du har hatt sex med minimum tre menn kan du heller si noe om menn er like eller ikke. Som mann opplever ein å bli umiddelbart tappet for energi etter ein orgasme, og blir trett , sliten og søvning Har vel dermed inneledningsvis skrevet om selvopplevelse i forbindelse med orgasme. Har ikkje stigmatisert en hel gruppe menn sine opplevelser i forbindelse med orgasmen, men legg merke til at kommentarfeltet sålangt ber preg av "energitap" og deler dermed noen erfaringer her med kanskje mange andre. Er selv en fysisk aktiv person, og undret på om tap av energi i forbindelse med orgasme kan vera en indikasjon på noe var galt. Anonymkode: ccac2...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som mann opplever ein å bli umiddelbart tappet for energi etter ein orgasme, og blir trett , sliten og søvning Har vel dermed inneledningsvis skrevet om selvopplevelse i forbindelse med orgasme. Har ikkje stigmatisert en hel gruppe menn sine opplevelser i forbindelse med orgasmen, men legg merke til at kommentarfeltet sålangt ber preg av "energitap" og deler dermed noen erfaringer her med kanskje mange andre. Er selv en fysisk aktiv person, og undret på om tap av energi i forbindelse med orgasme kan vera en indikasjon på noe var galt. Anonymkode: ccac2...be0 Var ikke det jeg refererte til, men de generaliseringer som var i innlegget jeg siterte sist. Du skriver forøvrig veldig ofte som det er fasiter på menn og på kvinner, men både menn og kvinner fungerer veldig ulikt. Også seksuelt. Ikke minst seksuelt. At menn mister energien etter utløsning har visst biologisk årsak og mening. Noe med at mannen skal bli hos kvinnen etter sex. Tror det er fordi det gir ham et fortrinn hos kvinner menn har sex med, angående at kvinner da lettere knytter seg til ham. Eventuelt gir det også hans sæd mulighet til å komme frem før konkurranse kan skje. Menns penis er jo trossalt perfekt formet til å feie andre menns sæd ut i full fart, så sikkert lurt å bli ved kvinnens side en tid etter spruten. 😉 Er en stund siden jeg leste om temaet. Må visst lese meg opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Trolltunge skrev (1 time siden): Var ikke det jeg refererte til, men de generaliseringer som var i innlegget jeg siterte sist. Du skriver forøvrig veldig ofte som det er fasiter på menn og på kvinner, men både menn og kvinner fungerer veldig ulikt. Også seksuelt. Ikke minst seksuelt. At menn mister energien etter utløsning har visst biologisk årsak og mening. Noe med at mannen skal bli hos kvinnen etter sex. Tror det er fordi det gir ham et fortrinn hos kvinner menn har sex med, angående at kvinner da lettere knytter seg til ham. Eventuelt gir det også hans sæd mulighet til å komme frem før konkurranse kan skje. Menns penis er jo trossalt perfekt formet til å feie andre menns sæd ut i full fart, så sikkert lurt å bli ved kvinnens side en tid etter spruten. 😉 Er en stund siden jeg leste om temaet. Må visst lese meg opp igjen. Følelsen av energitap ,utmattelse, tretthet, slapphet både "etter" en orgasme kan vera ein indikasjon på en underliggende sykdom, og kan vera grunn til bekymring. Utmattelse , energitap er et symptom ved en rekke sykdommer. Eksempler er revmatisk sykdom, diabetes, multippel sklerose og hjerte- og karsykdom For mange år utløste orgasmen i forbindelse med onani eit kraftig svimmelhetsanfall og ble veldi syk, og legen kunne ikkje stille ein diagnose ettersom svimmelheten kunne forveksles med annet sykdomsbilde. Synest det var flaut å fortelle til legen at svimmelheten ble utløst i forbindelse med en orgasme, og ble derfor hemmligholdt. Anonymkode: ccac2...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Det er litt opp og ned egentlig. Den viktigste faktoren er nok hva vi gjør rett etter sex. Om vi legger oss ned og koser litt, da kan det fort bli mørkt på kino ja. Men om vi fremdeles er aktive er det helt motsatt. Det beste er når man fortsatt er lysten etter orgasmen ... for da kan man kanskje fortsette for en runde to. Sex om morgen er en super start på dagen. Får en sånn deilig energi-glød i flere timer etterpå. Dessverre setter små barn stopp for den praksisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå