Gå til innhold

Tips til juleoppmerksomhet til sykehjemmet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mor bor på skjermet enhet på det lokale sykehjemmet. På hennes avdeling bor det åtte beboere. Jeg vet ikke hvor mange som jobber der, men de ansatte er dyktige folk som trygger både min mor og meg. 

Dette er mammas første jul på sykehjemmet. Jeg vil så gjerne gi de på avdelingen en liten oppmerksomhet for det gode jobben de gjør. Men hva? Jeg vet som sagt ikke hvor mange de er, men det er en god miks av mennesker. Noen som har noen tips?

Anonymkode: 93576...ed4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konfekteske

Fruktkurv

Blomst som er allergivennlig 

Gøy julepynt 

Fint kort

Eller alt over 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du klarer å få snusen i hva slags kaffemaskin/kaffetrakter de har på pauserommet - noen poser god kaffe/kaffekapsler.

Noen esker med god te.

Et par bokser med julekaker el.l

Noe ekstra godt til pauserommet som lett kan deles av de ulike vaktene og som spises/drikkes opp er lurt :) 

Anonymkode: 2d995...bf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss er vi flere avdelinger som samarbeider. Tre avdelinger per etasje. Vi jobber ofte mest på en avdeling, men rullerer innimellom, og vikarene jobber på alle avdelingene.

Hvis det er slik på sykehjemmet din mor bor, ville jeg sørget for å gi noe som rekker over litt flere. 

Feks fruktkurv, stor konfekteske, diverse kos (marsipan, chips, sjokolade, skumnisser), to-tre esker med gode julekjeks. Nøtter, klementiner, sjokolade og en eller to pakker god te. Er du ekstra spandabel bestiller du en stor kake eller pizza til en av juledagene. 

Anonymkode: 21d03...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kurv med noe godt. Noe som kan settes frem på pauserommet/vaktrommet. Det spiller nesten ikke noen rolle hva det er, for gesten vil absolutt settes pris på. Jeg har jobbet innen omsorg, det var flere pårørende som kom med juleoppmerksomhet til personalet og en helt alminnelig pose twist ble tatt like godt imot som en flott fruktkurv. 

Anonymkode: 59d53...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt settes pris på, og de ansatte er mest fornøyd med å bli sett- så sånn sett spiller det ingen rolle hva du har med ☺️ Men det skal sies at det kan være fryktelig mye søtsaker, kaker og godteri på sånne arbeidsplasser, noe som kanskje er litt kjipt for mange?

Her jeg jobber så har noen gitt en massasjepute som blir flittig brukt på pauserommet. Aner ikke hvor mye sånt koster, det er kanskje utenfor budsjett for en liten oppmerksomhet..

Anonymkode: 624e7...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alt settes pris på, og de ansatte er mest fornøyd med å bli sett- så sånn sett spiller det ingen rolle hva du har med ☺️ Men det skal sies at det kan være fryktelig mye søtsaker, kaker og godteri på sånne arbeidsplasser, noe som kanskje er litt kjipt for mange?

Her jeg jobber så har noen gitt en massasjepute som blir flittig brukt på pauserommet. Aner ikke hvor mye sånt koster, det er kanskje utenfor budsjett for en liten oppmerksomhet..

Anonymkode: 624e7...af3

Ts her. 

Jeg jobber med mennesker selv, og syns også det kan bli mye søtt. Men en eske med forskjellig te var ikke så dumt. 

Anonymkode: 93576...ed4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå standard konfekt og slikt. Det er utrolig kjedelig og noe som røskes med seg fra butikken. 

Ville enten gitt en kurv med diverse god snacks og søtsaker. Eller gavekort på pizza eller annet de kan bestille til en felles lunsj. 

Anonymkode: 132ed...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss går konfekt og sjokolade ned på høykant 🤭 God kaffe eller te eller et lass med klementiner hadde jeg satt pris på. Kanskje noen gode kjeks?  Det er også koselig å få et kort med fine ord, veldig hyggelig når folk ser jobben vi gjør ❤️

Anonymkode: ce6ed...8a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du gir sjokolade eller annet søtt, gi noe som er enkelt innpakket. Jeg og mange flere forsyner oss aldri fra godteskåler med løst godteri. Mye bakterier og greier i omløp på slike arbeidsplasser, og man vet aldri hvor nøye andre har vært på å vaske/sprite henda før de tar nedi skålen. Om du gir frukt, så gi gjerne frukt med skall på, som en diger skål med klementiner, det er digg. Slår et slag for en stor skål med klementiner, sammen med litt enkelt innpakket sjokolade, og et fint kort der du takker personalet for god omsorg for mor. 

Anonymkode: 6f78b...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...