Gå til innhold

Trenger solskinnshistorier. Er det noen her som har blitt sammen med eks igjen (etter stygt brudd, blokkering osv)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man blir blokkert av en eks som ble såret, finnes det da ikke noe håp i det hele tatt om forsoning? Eller er det noen som kan fortelle historier om slike brudd, der man blokker hverandre, nye stygt ble sagt, men finner likevel tilbake? 

Vil gjerne høre fra dem som har funnet sammen igjen ❤️

Anonymkode: 4faf1...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det ble ikke noe bedre på forsøk nummer to, bare verre for vår del. Endte i ett enda styggere brudd med overgrep og politianmeldelse. 

Anonymkode: 2d3f7...5a5

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det kommer nok mye an på grunnen til hvorfor bruddet i det hele tatt skjedde. Tipper det er en eller flere grunner til?

man finner en gang imellom sammen igjen, men spørs som sagt helt hva som er grunnen og om det da er vits i å finne tilbake igjen rett og slett. Grovt tillitsbrudd f.eks er meget vanskelig å kunne tilgi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ender ikke i solskinn med mindre grunnene til at det gikk til helvete ordner seg. Og det krever ofte mye arbeid og selvinnsikt fra to personer samtidig. Jeg tror ikke det er mulig dessverre 

Anonymkode: 381d6...37a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså jeg ønsket høre fra dem som HAR funnet sammen igjen, ikke fra dem der alt har gått ad undas! Det er jo solskinnshistoriene jeg er ute etter, ikke alt annet dritt. Så igjen - hvis noen har blitt sammen igjen etter et litt røft brudd, så vil jeg gjerne høre om det! TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis man blir blokkert av en eks som ble såret, finnes det da ikke noe håp i det hele tatt om forsoning? Eller er det noen som kan fortelle historier om slike brudd, der man blokker hverandre, nye stygt ble sagt, men finner likevel tilbake? 

Jeg har opplevd å funnet tilbake etter veldig stygt brudd med å beskyldninger, klandre den andre for mye, mye stygt ble sagt osv. Vi hadde ikke kontakt eller noe på lenge. Vi endte med å ta kontakt og ble bedre kjent enn noen gang og vi følte at vi kjente hverandre mye mer. Vi er sammen enda og det er det beste valget som er gjort føler jeg.

Anonymkode: 5e5bb...897

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her var all tillit borte, og som følge av det ble det mye sinne, frustrasjon og redsel. Mye stygt som ble sagt.

Løsningen ble at vi begge anerkjente situasjonen. Det førte til at vi begge måtte gjøre store offer i livene våre. Total åpenhet om mobil, PCer og nettbrett. Nesten ikke på sosiale medier. En av oss måtte bytte jobb. Massive oppofrelser for hva som er greit eller ikke, langt utenfor/forbi hva som er normalt. For noen høres dette ut som enten umulig, eller fullstendig tap av frihet. For oss fungerer det. Cluet er nok å forstå den andre, at eneste måten oss/vi kan fungere i lag, er at vi må tilpasse oss hverandres sår, på en helt annen måte enn hos de fleste. 

Anonymkode: 4fbaf...963

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er de lenge siden de har skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er de lenge siden de har skjedd

Nei. Hvorfor lurer du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei. Hvorfor lurer du? 

Hva var det som var sårende? Det mye lettere å gi råd når vi vet hva vedkommende ble såret av.. Ønsker dere lykke til iallfall. 

Anonymkode: d917b...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi ble sammen igjen etter et brudd som egentlig ikke var stygt i seg selv, men jeg synes ikke at jeg behandlet han godt etterpå. Jeg prøvde, men var alvorlig psykisk syk på den tiden. Så mulig det er årsaken til at han klarte å se forbi hvor hardt jeg såret han. 

Anonymkode: 346b2...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har blitt sammen igjen (og nå vært gift i 10 år), men vårt brudd kan nok ikke kalles "stygt", men skyldtes ytre faktorer. Jeg tror at hvis man har vært stygge mot hverandre, er det liten sjanse for at det vil gå bra ved andre forsøk.

Anonymkode: 589b2...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Hvorfor lurer du? 

De er ofte litt lettere å kunne se hva som var feil i fra begge sider vis det har gått litt tid enn vis det er nylig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså jeg ønsket høre fra dem som HAR funnet sammen igjen, ikke fra dem der alt har gått ad undas! Det er jo solskinnshistoriene jeg er ute etter, ikke alt annet dritt. Så igjen - hvis noen har blitt sammen igjen etter et litt røft brudd, så vil jeg gjerne høre om det! TS

Jeg gikk i en gruppe for voldsutsatte kvinner, der kom dette spørsmålet opp.

Psykologen som ledet gruppen forklarte at det er svært skjelden at et par med et toxic forhold får det til p fungere igjen.

Nå skriver du ingenting om vold, og jeg vet ikke hvor lenge denne perioden varte, men dersom bruddet var langvarig eller forholdet bar preg av psykisk eller fysisk vold er det liten sjanse for at det skal gå, også etter terapi.

Så, jeg tviler på du vil finne så mange solskinnshistorier. Og hva skal du med dem egentlig, annet enn å drømme deg bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...