Gå til innhold

Umulig å finne adressen til et menneske! hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner en person men aldri vært der hun bor. har lyst å glede hun og familien i år, da de går gjennom noe tøft. hun er alenemor til flere barn. jeg har hennes nr og navn selvsagt, men ingen felles kjente. finner ikke adressen hennes noe sted, posten kan ikke hjelpe, ikke 180, gulesider, 1881, ingenting . Hun står oppført med en postboksadresse men jeg tør ikke sende dit, for hva om den ikke er aktiv? ringte posten og spurte om den var aktiv og det kunne de ikke svare på (ikke lov)

Hvordan finner jeg adressen hennes, da? jeg skulle sende julegaver til alle barna.... :( er så lei meg, ønsker glede henne. 

Håper noen kan bidra til å hjelpe. 

vet ikke om dette er rett forum, legger det under sosialt og. 

Anonymkode: a7fc5...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du spør henne. Enkelt og greit.

Veldig mange ønsker ikke å ha adressen og kontaktinfoen sin søkbar på nettet, og offentlige sider som posten osv har ikke lov til å dele dette med uvedkommende. Om hun har sørget for at denne informasjonen ikke er tilgjengelig for kreti og pleti, så må du spørre. Jeg ville ikke brukt en adresse jeg fant på nettet heller, da denne informasjonen kan være veldig utdatert og feil. 

Anonymkode: 7b530...471

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan søke på vedkommende i skattelistene men ikke trykk på vedkommende, da får du i det minste opp postnummeret.

Anonymkode: 905a0...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten spør du vedkommende ellers så sender du til postboks adressen. 

Anonymkode: efaae...6fa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For øvrig kan du nok ringe folkeregisteret, da dette er offentlig informasjon du kan få opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig hun har hemmelig adresse siden det bare er postboksopplysninger.

Anonymkode: 75213...acd

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes du skal spørre henne. Jeg ville ikke ha likt at noen hadde adressen min hvis jeg ikke hadde den åpent på nett. 

Anonymkode: f3ffc...b68

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om du ikke har vært der hun bor, vet du ikke hvor det er hun bor? Du har henne ikke på snap eller noe slikt og hun har på et kart?

Det kan være gode grunner til at hun ikke har adressen sin offentlig.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For øvrig kan du nok ringe folkeregisteret, da dette er offentlig informasjon du kan få opplyst.

Nei, adressen er ikke offentlig informasjon man får ved å ringe folkeregisret. Det er persononopplysninger.

Anonymkode: de1ec...e5a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjenner en person men aldri vært der hun bor. har lyst å glede hun og familien i år, da de går gjennom noe tøft. hun er alenemor til flere barn. jeg har hennes nr og navn selvsagt, men ingen felles kjente. finner ikke adressen hennes noe sted, posten kan ikke hjelpe, ikke 180, gulesider, 1881, ingenting . Hun står oppført med en postboksadresse men jeg tør ikke sende dit, for hva om den ikke er aktiv? ringte posten og spurte om den var aktiv og det kunne de ikke svare på (ikke lov)

Hvordan finner jeg adressen hennes, da? jeg skulle sende julegaver til alle barna.... :( er så lei meg, ønsker glede henne. 

Om hun har hemmelig adresse er det bare å glemme 

Anonymkode: e24d3...ce6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du vil sende henne en juleblomst bare og spør pr sms om å få adressen. Da kan du sende gavene til den adressen, og gi henne og barna en hyggelig overraskelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan søke på vedkommende i skattelistene men ikke trykk på vedkommende, da får du i det minste opp postnummeret.

Hvorfor ikke trykke på vedkommende? for da får hun varsel om at hun er søkt på kanskje? :) 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten spør du vedkommende ellers så sender du til postboks adressen. 

Ja men hva om ikke postboksen er aktiv? 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg det, det visste jeg ikke? men trodde ikke de delte ut adresser...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 minutter siden):

Si at du vil sende henne en juleblomst bare og spør pr sms om å få adressen. Da kan du sende gavene til den adressen, og gi henne og barna en hyggelig overraskelse.

Ja men har jo lyst til å la det hele være overraskelse, men det er jo det jeg må gjøre dersom jeg ikke finner dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om du ikke har vært der hun bor, vet du ikke hvor det er hun bor? Du har henne ikke på snap eller noe slikt og hun har på et kart?

Nei, adressen er ikke offentlig informasjon man får ved å ringe folkeregisret. Det er persononopplysninger.

Var det jeg trodde, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At noe "er" personopplysninger betyr da ikke at det er unntatt offentlighet, skjønner du selv hva du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei vi bor på hver vår kant av landet og har henne ikke på snap eller noe nei. Kun tlf og navn, det er alt jeg har på henne. får opp postboks når jeg søker. vet hun har vært gjennom mye, så hun kan ha valgt hemmelig adresse faktisk. jeg vet ikke sikkert. 

Har aldri vært hos henne, vi møttes på en leir og hatt kontakt pr sms og tlf siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Med info:

Privatpersoner kan søke om å få utlevert opplysninger fra Folkeregisteret om navngitte, identifiserbare personer.

Dette kan du få tilgang til

• navn (inkl. historikk)
  • fødsels- og d-nummer
  • grunnlaget for registrert identitet
  • adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter beskyttelsesinstruksen)
  • tidligere adresser, inn- og utflyttingsland
  • fødested
  • statsborgerskap
  • sivilstand (alle typer)
  • vergemål (verges navn)
  • rettslig handleevne
  • stadfestet fremtidsfullmakt
  • dødsdato
  • registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men hva om ikke postboksen er aktiv? 

Nå vet ikke jeg hvordan du har fått tak i postboks adressen, men hvis det er det som er postadresse så er det dit posten kommer og skal sendes. 

Post adressert til bostedsadresse vil enten ikke komme frem eller bli om adressert. 

Hvis postboks adressen ikke lengre er registrert på vedkommende får du pakken i retur.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du forstår at det er en grunn til dette, ikke sant?

For du påstår jo at du er «et hyggelig menneske». Men det samme gjør jo enhver stalker, creepy mann/kvinne eller annen avviker. Absolutt ingen sier «jeg skal være skikkelig ufin, kan jeg få adressen?» 

Så svaret er at du ringer henne eller sender melding og forklarer hva du skal bruke informasjonen til, og spør om du kan få den. Får du den ikke så takker du pent og er for høflig til å mase (som alltid er uhøflig).

Anonymkode: 6e5e2...553

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men har jo lyst til å la det hele være overraskelse, men det er jo det jeg må gjøre dersom jeg ikke finner dem. 

Du, det beste er nok å ta kontakt med henne og si fra på forhånd at du tenker på dem nå og har veldig lyst til å sende de en hyggelig overraskelse i denne tunge tiden.

Husk på - du vet ikke hvordan en gave sendt utav det blå vil bli motsatt.

Noen kan oppfatte det som om andre synes synd på dem og ta det ille opp, folk som ikke er ute etter sympati og for egen del skrur av litt hvor alvorlig det de står i er. Andre kan føle på et veldig press om å måtte gi noe tilbake når de får gaver, så gaven gir en ekstra belastning og stress i en allerede vanskelig situasjon,

Skjønner du ønsker å glede og gi en hyggelig overraskelse - men for din venninnes skyld, så bør du ta kontakt på forhånd og avklare intensjonen din. Så du er trygg på at det vil kunne bli tatt imot med glede og nytes i ro.

Og da er det å spørre om adressen et godt påskudd for å ta kontakt :) 

Anonymkode: fba68...164

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...