AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #41 Del Skrevet i går, 12:53 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånn, da er det gjort. Ble litt stille i andre enden, men ble forstått at det ble litt mye. Hun mente at jeg var bare hjemme uansett, men ble faktisk forstått da. Så blir ikke kake og dessert heldigvis. Takk for støtte! Glad jeg ikke ventet for lenge med å rydde opp, ble så tresset av dette. Anonymkode: 5dd06...69c Har hun barn selv? 😅😂 virker jo helt hjernedød i tankegangen. Anonymkode: b5e87...8b4 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet i går, 14:19 #42 Del Skrevet i går, 14:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn, da er det gjort. Ble litt stille i andre enden, men ble forstått at det ble litt mye. Hun mente at jeg var bare hjemme uansett, men ble faktisk forstått da. Så blir ikke kake og dessert heldigvis. Takk for støtte! Glad jeg ikke ventet for lenge med å rydde opp, ble så tresset av dette. Anonymkode: 5dd06...69c Hva er det hun skal lage selv? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:37 #43 Del Skrevet i går, 14:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn, da er det gjort. Ble litt stille i andre enden, men ble forstått at det ble litt mye. Hun mente at jeg var bare hjemme uansett, men ble faktisk forstått da. Så blir ikke kake og dessert heldigvis. Takk for støtte! Glad jeg ikke ventet for lenge med å rydde opp, ble så tresset av dette. Anonymkode: 5dd06...69c Veldig bra du fikk sagt fra! Synes det er kjempefrekt av svigersøster uansett altså, hvis du hadde hatt så utrolig stort overskudd i høygraviditeten din, hadde du vel invitert til selskap hjemme hos deg selv. Og hvis hun på ramme alvor mener at du skulle laget omtrent all maten, burde hun da ha snakket med deg først??? Jeg ville maks sagt jeg kan ta med spekefat, punktum. Ikke spekefat, salat, fetaost OG potetsalat. Ærlig talt. I tillegg spurte du jo tidlig om dere skulle ta med noe, og fikk nei. Jeg lurer som flere andre på om dette er normal fremgangsmåte for henne? Har hun alltid vært sånn? (lett å være "perfekt vertinne" da, når du får alle andre til å gjøre jobben....) Anonymkode: 7f88e...636 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:34 #44 Del Skrevet i går, 15:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hun barn selv? 😅😂 virker jo helt hjernedød i tankegangen. Anonymkode: b5e87...8b4 Hva har det å gjøre med om man har barn eller ikke? Anonymkode: 8f41b...b58 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #45 Del Skrevet i går, 15:43 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med Anonymkode: 5dd06...69c Da hadde jeg lett svart at vi dessverre ikke kan komme. Og sittet hjemme med veldig godt humør. Anonymkode: 20e4d...a58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:06 #46 Del Skrevet i går, 16:06 Hadde aldri falt meg inn å be gjestene ta med mat når jeg inviterer (med mindre det er et avtalt spleiselag). Anonymkode: 8f41b...b58 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:17 #47 Del Skrevet i går, 16:17 Du må svare henne med mindre ærefrykt. Snakk til henne som en du har nær. Da kan du være ærlig som: Du tuller! Skal jeg plutselig ordne all maten? Du sa jo jeg ikke behøvde å ta med noenting sist. Dette går ikke, da får vi heller bli hjemme. Anonymkode: 00cbf...315 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:28 #48 Del Skrevet i går, 16:28 Når en inviterer til et treff , middag eller bursdag så holder en mat og drikke. Gjestene kan gjerne ta med noe drikke el en oppmerksomhet til vertene, men å sende avgårde en «arbeidsplan» sammen med invitasjon er direkte frekt og faktisk uintelligent. Den svigerinnen bærer preg av å ha liten peiling på etikette og hør og bør i selskapslivet. Anonymkode: 3eaae...ee1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:35 #49 Del Skrevet i går, 16:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med, blandt annet en dessert som må lages kvelden før, og som jeg aldri har laget, en kake, potetsalat, et brett med spekemat, rømme, fetaost, grønn salat. Alt dette og mere til. Virker som om vi skal holde hele laget. Og det er på lørdag vi skal dit, jeg er høygravid og har et barn på under 2 år. Mannen min jobber kvelden fredag og vi må kjøre noen timer på lørdag for å komme dit. Er det frekt å si at det kom i seneste laget og jeg ikke rekker alt?? Jeg får ikke handlet før sent i aften isåfall heller. Anonymkode: 5dd06...69c Hahaha nei her hadde det blitt : Vi har fått omgangssyke/jeg har fått migrene/doffen har daua, whatever, hadde ikke dratt. Anonymkode: b3ebc...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #50 Del Skrevet i går, 16:37 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c Svigersøstet har beregnet for lite mat haha Anonymkode: b3ebc...d45 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet i går, 16:39 #51 Del Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har det å gjøre med om man har barn eller ikke? Anonymkode: 8f41b...b58 Fordi man kanskje skjønner bedre at man ikke loffer tiltaksløst hjemme høygravid med en 2-åring? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:45 #52 Del Skrevet i går, 16:45 Kålrota skrev (3 minutter siden): Fordi man kanskje skjønner bedre at man ikke loffer tiltaksløst hjemme høygravid med en 2-åring? Javel. Jeg har ikke unger og ville aldri bedt mine venner eller min familie om det samme, uansett om de har barn eller ikke. Anonymkode: 8f41b...b58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 23 timer siden #53 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c Tøffelmann! Og ga nerver til å forlange hjemmelaget. Hadde slengt en kartong med karamellpudding på bordet. Uhøflige og usmakelige mennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 23 timer siden #54 Del Skrevet 23 timer siden Hvem ER disse menneskene, er min første tanke?! Hjelpes.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #55 Del Skrevet 23 timer siden Kålrota skrev (15 minutter siden): Fordi man kanskje skjønner bedre at man ikke loffer tiltaksløst hjemme høygravid med en 2-åring? Skjerp deg. Jeg har ikke barn, og det der ville aldri ha falt meg inn å be om. Anonymkode: 7e591...b88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #56 Del Skrevet 23 timer siden «Hei, vi inviterer til 3-årsdag søndag xx.xx.2025. Flott om du tar med 3 ulike hjemmelagde kaker, gryterett til 20 med tilbehør (HJEMMEBAKT brød, ris og salat). Dette blir så koselig å se dere!» Protesterer hun er det jo bare å si at hun uansett bare daffer hjemme på lørdag og at du er opptatt med baby. Anonymkode: 5269f...284 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #57 Del Skrevet 23 timer siden Blir stressa bare av å lese innlegget. Synes ikke du skal strekke deg i det hele tatt for å gjennomføre dette, enten du kan eller ikke. Du bør si nei av prinsipp. Dette er så frekt at det går ikke an. Hvis mannen din ikke ser det, så får han fikse alt. ALT. Anonymkode: db615...700 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23 timer siden #58 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjerp deg. Jeg har ikke barn, og det der ville aldri ha falt meg inn å be om. Anonymkode: 7e591...b88 Jeg bare forklarte hva vedkommende sikkert mente. Rull inn. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #59 Del Skrevet 23 timer siden Hva er det som gjør at første innskytelse til deg ikke er å høre med vedkommende det gjelder? Hadde dette skjedd meg hadde jeg delt som sant var at "oi, nå kjenner jeg meg litt forvirret. Da jeg spurte for noen uker siden om det var noe vi skulle ta med sa du at vi bare skulle ha med godt humør, og nå to dager før er det plutselig en lang liste, og mange ting som skal forberedes. Hva skjer?", og tatt det derfra. Og så vært helt ærlig på hva dere kan og ikke kan strekke dere til å bidra med sånn i siste liten. Anonymkode: 24a28...efc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #60 Del Skrevet 23 timer siden Har dere oppført dere uhøflig eller gjort noe annet som kunne såret eller provosert henne? Voldsomt å ut av det blå komme med forslag om at du bidrar med både middagen, kake og dessert når hun selv har invitert. I tillegg svarer hun småfrekt når du tar det opp. Ikke noe i det hele tatt som kan være bakenforliggende her? Anonymkode: e214a...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå