Gå til innhold

Jeg ønsker åpent forhold, men er små-engstelig for reaksjonen hennes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenner ikke seksuelt på henne lenger og vi har bare vært sammen i 4 år. Derimot er jeg veldig glad i henne, og hun er min bestevenn. Hvordan går jeg frem på best mulig måte? Det gjør meg naturligvis ingenting hvis hun er intim med andre.

Anonymkode: 670f6...b5e

Det er vel da noe du må snakke om og finne ut av med henne. Er det greit å kun være intime med andre og ikke hverandre, men likevel fortsette hverdagen som før..? 

For meg, blir det en ukjent problemstilling da åpent forhold her er et krydder på et allerede fungerende sexliv. Vet ikke hvordan det ville vært om han var intim med andre og aldri meg. 

Kun hun kan svare deg på dette.

Anonymkode: 28070...fb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenner ikke seksuelt på henne lenger og vi har bare vært sammen i 4 år. Derimot er jeg veldig glad i henne, og hun er min bestevenn. Hvordan går jeg frem på best mulig måte? Det gjør meg naturligvis ingenting hvis hun er intim med andre.

Hva konkret mener du?

Tenker du å aldri ha sex med henne igjen eller at det å ha sex med andre/hennes tillatelse til dette, vil kunne gi en piff til deres forhold?

Ville IKKE nevnt dette med at hun kan ha andre. Få ting får kvinner til å føle seg uelsket som manglende sjalusi og eiesyke fra en mann. Si heller at forholdet skal være åpent kun for deg, og la henne eventuelt bruke dette som forhandlingskort. 

Anonymkode: c6634...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (3 timer siden):

Du er OK med at hun også har andre sexpartnere eller ønsker du ha både i pose og sekk for egen del? 

Det er en fordel å lese første post. Spesifikt:

Det gjør meg naturligvis ingenting hvis hun er intim med andre

Anonymkode: 7968a...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke det er noe fasit på dette, i forhold til å ta det opp og hvordan man gjør det på best mulig måte. Du kjenner henne best og vet hvordan hun er som menneske. Dersom du velger å gjøre det, så må du også være villig til å risikere at hun ber deg dra til helvete, slår opp og aldri snakker til deg igjen. Det er risikoen som du velger å ta og du må fortelle deg selv - er det verdt det? Jeg, personlig, hadde blitt fryktelig såret og sint dersom noen foreslo et åpent forhold, og det ville gjort meg rasende med at «ja, men du kan også være intim med andre». Det er ikke et sånt forhold jeg ønsker og det hadde ødelagt hele forholdet for meg - det hadde ikke vært noe vi kunne kommet tilbake fra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva konkret mener du?

Tenker du å aldri ha sex med henne igjen eller at det å ha sex med andre/hennes tillatelse til dette, vil kunne gi en piff til deres forhold?

Ville IKKE nevnt dette med at hun kan ha andre. Få ting får kvinner til å føle seg uelsket som manglende sjalusi og eiesyke fra en mann. Si heller at forholdet skal være åpent kun for deg, og la henne eventuelt bruke dette som forhandlingskort. 

De fleste kvinner dumper menn som:

a. Kutter ut sexen med dem

b. Forventer at kvinnen er trofast, og

c. Ønsker å være utro "med tillatelse" selv.

Anonymkode: 2a896...0b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er en fordel å lese første post. Spesifikt:

Det gjør meg naturligvis ingenting hvis hun er intim med andre

Anonymkode: 7968a...519

Dette kommer selvfølgelig ikke fungere hvis det ikke er noen meget viktige andre spesielle forhold som tvinger dere å være sammen.

Du har tenkt at dere skal leve sammen som et slags bofellesskap og så ha kjærester på si, men over tid være mer lojale til bofellesskapet enn kjæresten? 

Åpne forhold krever en god og trygg kjæresterelasjon i bunn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde dumpet deg, hvis jeg hadde visst dette. Hun fortjener bedre.

Anonymkode: 2b133...8ba

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste kvinner dumper menn som:

a. Kutter ut sexen med dem

b. Forventer at kvinnen er trofast, og

c. Ønsker å være utro "med tillatelse" selv.

Vær stille mens de voksne snakker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær stille mens de voksne snakker. 

Og d. Som snakker respektløst til kvinner. Full pakke her, altså :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 år er i lengste laget. På tide med noe nytt

Anonymkode: 9707d...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

4 år er i lengste laget. På tide med noe nytt

Anonymkode: 9707d...976

Men da bør han forlate henne og finne noen andre. Han kan ikke bruke samboeren sin som hushjelp og kokk, uten å være intim med henne, samtidig som han har seg med andre damer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at ts er enormt feig!

Om dette var et forhold som hadde vart i 25-30 år og sexlivet hadde for begge dabbet av i noen år, da hadde ts' ønske kanskje vært mer forståelig.

Men etter fire år? Nei, absolutt ikke! Da ser jeg på ts sitt ønske kun som at han ønsker å ha alle fordelene av et forhold (en å dele økonomiske utgifter med, en som deler husarbeid - og kanskje tar mesteparten av det?, en som tar ansvar som han slipper å ta), men hvor han også skal kunne date og ha sex med hvem han vil inntil han finner ei han tror han kanskje kan leve livet sammen med.

For hun han nå er sammen med er definitivt ikke den dama han har tenkt å leve livet sitt med, det er i hvert fall sikkert.

Om du har "baller", ts, så er du ærlig med henne, at du ikke lenger er tiltrukket av henne, ikke er glad i henne som en kjærest og livspartner, og at du ønsker sjekke markedet for å finne deg ny dame, og at du gjerne vil bo sammen med hun du er sammen med inntil du har funnet deg en ny dame. Er du det minste glad i henne så er du ærlig med både deg selv og henne - og det er det lite i hovedinnlegget som tyder på at du er...

Anonymkode: 17219...a13

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da avslutter du forholdet asap.

Eneste måten åpent forhold fungerer på er om begge tenner veldig på hverandre,elsker hverandre og tenner på å se den andre få nytelse. 

Hvis du ikke tenner på damen din så har du søren ikke åpent forhold,du avslutter jo forholdet. Stakkars dame.

Anonymkode: c0563...d12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så hun vil egentlig ha sex med deg, men du har ikke lyst? Hva om hun sier ja og finner seg en (eller flere) elsker(e)  mens du ikke finner noen å ha sex med? Er det da fremdeles like greit? Ønsker du da og fortsette dette "åpne forholdet"? Mest sannsynlig nei, så der har du egentlig svaret ditt. Det er ikke et åpent forhold du ønsker, du ønsker i pose og sekk med en gratis hushjelp hjemme som også betaler halvparten av utgiftene pluss singellivet med sex med hvem du vil. Det vil nok kanskje fungere for deg men ikke for henne.

Hvorfor tviholde på et forhold som ikke fungerer? Det er da mye bedre å gjøre det slutt, flytte fra hverandre og leve livet som dere vil hver for dere. Så kan dere eventuelt se om dere kan gå over til å være gode venner etter hvert. Da kan du ha sex med hvem du vil, og så kan dere møtes som venner. Da får du også i pose og sekk, bare på en mye mer ærlig og grei måte som gagner dere begge.

Anonymkode: e6534...57f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og d. Som snakker respektløst til kvinner. Full pakke her, altså :) 

Det er jo du som snakker respektløst til meg (kvinne) så mulig det ja.

Nå avventer jeg svar fra trådstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så hun vil egentlig ha sex med deg, men du har ikke lyst? Hva om hun sier ja og finner seg en (eller flere) elsker(e)  mens du ikke finner noen å ha sex med? Er det da fremdeles like greit? Ønsker du da og fortsette dette "åpne forholdet"? Mest sannsynlig nei, så der har du egentlig svaret ditt. Det er ikke et åpent forhold du ønsker, du ønsker i pose og sekk med en gratis hushjelp hjemme som også betaler halvparten av utgiftene pluss singellivet med sex med hvem du vil. Det vil nok kanskje fungere for deg men ikke for henne.

Hvorfor tviholde på et forhold som ikke fungerer? Det er da mye bedre å gjøre det slutt, flytte fra hverandre og leve livet som dere vil hver for dere. Så kan dere eventuelt se om dere kan gå over til å være gode venner etter hvert. Da kan du ha sex med hvem du vil, og så kan dere møtes som venner. Da får du også i pose og sekk, bare på en mye mer ærlig og grei måte som gagner dere begge.

Anonymkode: e6534...57f

En kompis har havnet i en slik situasjon. Kona la på seg noen få kilo etter fødselen, puppene ble dvaskere, og hun hadde ikke lenger tid til å dolle seg opp hver dag. Han foreslo at de lå med andre, fordi han ikke klarte å tenne på "den nye henne". Som en søt, ung, normalvektig kvinne hadde hun null problemer med å date og finne partnere. Mens han slet max. Han glemte visst hvordan de fleste menn har det på datingmarkedet. Dust.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo du som snakker respektløst til meg (kvinne) så mulig det ja.

Nå avventer jeg svar fra trådstarter. 

Du bruker hersketeknikk og er ufyselig. Uansett om du er kvinne eller mann.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bruker hersketeknikk og er ufyselig. Uansett om du er kvinne eller mann.

Ok, beklager det. Men du forsøker å belære mennesker som vet mer enn deg. Det er frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, beklager det. Men du forsøker å belære mennesker som vet mer enn deg. Det er frekt.

Jeg forsøker ikke å belære noen. Jeg bare fremhever at de fleste norske kvinner i dag har mer selvrespekt enn det TS tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...