AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hvor mye ringer jobbe dere når dere er sykmeldte? For å høre om ditt og datt og avklare status i saker? Samt at du videresender mail og følger med på telefonen osv? Anonymkode: cccbf...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Sist jeg var 100% sykemeldt fikk jeg to telefoner på seks uker. Men jeg videresendte mailer eller svarte raskt hver dag. Anonymkode: 2c5a3...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Det spørs helt på hva som er årsaken til sykemeldingen. Du har ikke arbeidskapasitet, men det betyr ikke at arbeidsgiver ikke kan kontakte deg for enkle avklaringer og informasjonen man trenger for å jobbe videre med saker i ditt fravær. Jeg forventer ikke svar samme dag, og ikke at folka mine følger med på epost/chat, men sender jeg en sms med et konkret spørsmål forventer jeg en tilbakemelding i løpet av et par timer. Men blir du borte i mer enn 1-2 dager må du sette på autosvar om at du ikke er tilgjengelig pt og i ditt fravær kan nn kontaktes dersom det haster. Endret 4 timer siden av Summeer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Det kommer helt an på grunnen til sykemeldingen. Da jeg var sykemeldt fordi jeg hadde ødelagt beinet og da ikke kunne stå hele dagen, var resten av kroppen like fungerende. Da var det jo ingen grunn til å ikke kunne svare på ting over telefon. Hadde jeg derimot vært sykemeldt pga utbrenthet eller slag mot hodet, da er slikt en no go. Anonymkode: fad9c...08d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg lå på sykehuset etter hjerteinfarkt og våknet av telefonen klokka 0230. Anonymkode: 4f23d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Sjefen har svært høy terskel for å ringe. Da jeg var helt sykmeldt i fire uker en gang fikk jeg to meldinger med høflige forespørsler om avklaringer på noe konkret faglig, begge innledet med at jeg bare fikk svare i den grad det var forenlig med formen. Den ene gangen spurte også sjefen om jeg kunne ta en kort telefon-prat påfølgende dag på et tidspunkt som passet meg. Det gjorde jeg uten problemer, altså, men det opplevdes ikke som en forventning. Fikk også en melding i uken med gode ønsker og en kort oppsummering av uken som hadde gått, men det skrev jeg selv (etter første uke) at var hyggelig. Jobber forøvrig i et departement. Mange saker inn fra siden og behov for avklaringer rett som det er, men de hadde respekt for sykmelding. Heller ingen forventninger om at jeg fulgte med på mail, men sjefen lurte på om jeg kunne legge inn en videresending eller et autosvar for visse mottakere om å kontakte ham. Det gjorde jeg selvfølgelig. Så mener jeg ikke at enhver kontakt mot sykmeldt medarbeider (annet enn den rent omsorgsfulle) automatisk utgjør "manglende respekt for sykmelding". Det spørs helt på både sykmeldingen, relasjonen og ikke minst hvordan kontakten gjøres. Men telefoner i hytt og vær om "ditt og datt" og forventninger om å videresende mailer, i den utstrekning TS beskriver, høres for meg ikke helt bra ut. Anonymkode: 5fb55...1d9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Det har variert med hva som har vært avklart og avtalt med jobben. Jeg var langtidssykemeldt i flere perioder - noen ganger har jeg sagt at jeg leser mail, er kontaktbar på telefon og følger opp enkelte ting, andre ganger stcde kan sende mail og forvente svar i løpet av et par dager eller at jeg trenger ro og avstand og har delegert alt og ikke sjekket mail på flere uker. Det er ikke noe fasitsvar her, man blir (ideelt sett) enige om hva som er best i den aktuelle situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå