Gå til innhold

Da var HSG gjort....


Minmy

Anbefalte innlegg

For to dager siden fikk jeg gjort en HSG. Jeg var ikke det minste nervös ettersom legen hadde sagt at det skulle gjöre vondt omtrendt på linje med menssmerter, det jeg glemte å tenke på var at jeg ikke har så veldig mye smerter rundt mens... :klaske:

Etterpå sa den snille sykepleieren som var med at det nok kunne sammenlignes med en lett födsel?!

For dette gjorde vondt! Og det gjör det fortsatt... Har liksom verk og ubehag i hele kroppen, ikke spesielt i magen, kanskje mer i ryggen faktisk.

Jeg har også lagt merke til at når jeg tisser kommer det ut "grus". I begynnelsen kom det bare litt lyseröd utflod når jeg tisset, men i dag oppdaget jeg at jeg faktisk blör litt.

Jeg har sökt på tidligere inlegg her, men ingen som har opplevd det samme som meg såvidt jeg kan se, noen som vet?

Jeg var heller ikke advart av legen om at jeg kunne blö litt, men ettersom andre her inne har fått besked om det så går jeg ut i fra at det ikke er unormalt?

Jeg ser også at noen her inne har fått besked om å holde seg unna sex etter denne undersökelsen, hvorfor og hvor lenge??

Jeg hadde tusen spörsmål etter undersökelsen, men var altfor omtåket til å stille dem...

På den positive siden, egglederne var åpne :danse: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke det samme tror jeg?!

Etter hva jeg forstår så er lap.... et större ingrep under full narkose, alltså mer som en operasjon.

Dette var en ultralyd hvor de sprutet kontrastveske inn i egglederne for å se om det er passasje gjennom dem samtidig som de så på en skjerm.

Legen kunne se at det kom ut veske av egglederne, jeg fattet ikke hvordan han kunne se noe der inne i det hele tatt, men :sjenert:

Uansett, jeg skulle gjerne höre andres erfaringer fra HSG, er det vanlig å ha såpass vondt og föle seg ganske dårlig i flere dager etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Det maa jeg ogsaa kanskje gjennom snart...ante ikke at det var vondt! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...