AnonymBruker Skrevet i går, 20:07 #1 Del Skrevet i går, 20:07 Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 Populært innlegg #2 Del Skrevet i går, 20:14 Dette har ingenting med deg å gjøre. For de fleste sitter det ekstremt langt inne å kutte ut en forelder, så vedkommende har sikkert gode grunner du ikke klarer å sette deg inn i. Slutt å få dette til å handle om DEG. Anonymkode: cdee3...2c4 61 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet i går, 20:15 #3 Del Skrevet i går, 20:15 Det er nok mye som foregår bak lukkede dører som du ikke vet om. Ikke bland deg, det ender bare med at du blir kuttet ut også. Trist med dine foreldre, men deres situasjoner er ikke like. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 20:15 #4 Del Skrevet i går, 20:15 Har ingen foreldre mere er 36 år og høres veldig trist ut som du sier vedkommende skal være glad for at han har sine foreldre og burde vært hos dem en dag er de borte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:15 #5 Del Skrevet i går, 20:15 Du er for farga av dine erfaringer til å kunne uttale deg her. Anonymkode: dbf85...ce4 22 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #6 Del Skrevet i går, 20:16 Hvorfor vet du hva som er rett og galt i denne situasjonen. Du har jo ikke fasit fordi du har en annen mening. Slutt å blande deg i ting du ikke har noe med. jeg har selv en samboer som ikke har kontakt med faren sin. Jeg syns det er synd, spesielt nå som vi snart har to barn sammen men det er ikke min business. Da er det hvertfall ikke din business at en kompis av deg velger kutte ut sine foreldre. Slutt å blande inn dine egne følelser i hans relasjon. Anonymkode: 3171b...9c8 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet i går, 20:16 #7 Del Skrevet i går, 20:16 Ene forelderen min er død, og det er et skikkelig savn. Jeg er derimot veldig for å kutte ut foreldre som skaper trøbbel i barnas liv. Vet om mange som har kuttet ut en eller begge foreldrene, og det har absolutt vært det beste. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #8 Del Skrevet i går, 20:16 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e På tide å slutte å tro at alt handler om deg. Anonymkode: 88b3d...20f 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:19 #9 Del Skrevet i går, 20:19 0/10 Anonymkode: e23fc...46b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:19 #10 Del Skrevet i går, 20:19 Min far døde da jeg var 2 år. Et søsken kuttet all kontakt med mor for 8 år siden. Og jeg forstår hvorfor. Selv om jeg ikke gjør det samme. Men for noen er det nødvendig. Anonymkode: bda23...5df 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:20 #11 Del Skrevet i går, 20:20 Jeg har selv mistet en foreldre. Men jeg støtter min mann fordi når han ville kutte ut sin mor. Ja hun går rundt og sier at jeg tvinger han til å gjøre det. Men det gjør jeg ikke. Han bestemmer selv og jeg støtter han bare. Anonymkode: 8841d...f1a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:23 #12 Del Skrevet i går, 20:23 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e To vidt forskjellige ting. Hvordan vet du at det er små bagateller? Kjenner du forhistorie? Anonymkode: c1f89...895 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har medfølelse for sorgen din - men dette er ordentlig selvsentrert av deg. Det å kutte ut en forelder er en ganske drastisk handling - det er, i de fleste situasjoner, ikke noe man gjør uten grunn. Det er uansett ikke din sak, det har ingenting med deg å gjøre, og sorgen din er ikke viktigere enn andre sin (fordi ja, vennen din har gått/ går sannsynligvis gjennom en sorgprosess han også!). Anonymkode: 9ad4c...903 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e Foreldre i live kan være mye verre enn foreldre som er døde. Men det er noe du aldri vil kunne erfare selv så hold kjeften din lukket. Anonymkode: c4244...ded 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Kuttet selv en forelder ut. Det tok meg mange år å klare det. Min forelder (mamma) døde samme år, faktisk. Det var en lettelse. Anonymkode: 005cc...103 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har 700.000 i forbruksgjeld pga faren min. Min samboer, som mistet sin pappa for 7 år siden, støttet meg i å gå no contact med pappa fordi han så hvordan jeg ble manipulert. Anonymkode: c66ea...261 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Du skal gjøre absolutt ingenting, dette har ingenting med deg å gjøre, og du kan ikke kontrollere andre mennesker. Anonymkode: de22d...1e0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Det er forferdelig å ha vokst opp med en eller to vanskelige foreldre, og du kan ikke sammenlikne ditt tap med andres forhold til sine foreldre. Mange er overhodet ikke trygge sammen med sine foreldre, og kan aldri bli det, og kan bare ha et godt liv ved å kutte kontakten. Forferdelig trist at du har mistet en forelder du var glad i. Du er heldig som har en igjen. Jeg har ikke hatt foreldre som har brydd seg, eller tatt vare på meg. Den ene kuttet kontakten med meg da jeg var barn, den andre måtte jeg kutte kontakten med som voksen. Jeg skulle ønske jeg hadde gode foreldre jeg kunne sørge over, slik du kan. Anonymkode: 0579c...5d3 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Dette handler da ikke om deg. Ikke gjør hans vanskeligheter til en konkurranse med dine egne erfaringer. Støtt vennen din og ikke bland din egen sorg i hans. Anonymkode: 4cfaa...324 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Helt enig med deg, TS. Utrolig mange her som må ha dårlige foreldre på tilbakemeldingene du har fått. Trist å lese. Jeg savner foreldrene mine, spesielt moren min som døde da jeg var ganske ung. Nå har mannen en uhelbredelig kreftsykdom, og sønnen vår er bare 15 år. Du kan nok ikke gjøre noe, men synd om samboeren til vennen din skal ødelegge forholdet han har til foreldrene sine. Han kommer til å angre den dagen de er borte, nesten uansett vil jeg si. Anonymkode: 31624...278 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå