Gå til innhold

Han får meg til å gi opp ting jeg har drømt om…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid drømt om å eie en bunad, men har aldri hatt råd til å kjøpe en. 
Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. Kjøpte hus sammen, og der gikk sparepengene jeg hadde planer om å kjøpe bl.a bunad for. 
Tiden er gått og jeg har ikke kjøpt bunad. 
Han har kjøpt seg mc og utstyr (lånt på huset som står 50/50 på oss) . Så da tok jeg opp at jeg kunne kjøpe bunad nå pga jeg skal selge min bil og egentlig skulle pengene jeg får for den gå i ny bil som er bestilt. (Vi klarer fint å kjøpe bil uten de pengene jeg får for min bil)
Han ble skikkelig sint og det ble en veldig krangel ut av det. Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden. 
Kjenner nå at hele bunadsdrømmen er knust, og den er ødelagt av han. 

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Jeg tenkte at han fikk mc, jeg bunad…to ting vi begge hadde veldig lyst på. 
Kunne aldri kjøpt en bunad nå, ville blitt for mye bi smak kjenner jeg. Trist, men sant…

Hvordan ville du følt i en slik situasjon? 

Anonymkode: cf285...cbc

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan være helt sikker på at jeg hadde tatt bilpengene og kjøpt bunad. Maken!

Anonymkode: 28d19...988

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en toxic mann. Ikke gå, men løp ut av det forholdet!

Anonymkode: fd196...301

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan være helt sikker på at jeg hadde tatt bilpengene og kjøpt bunad. Maken!

Anonymkode: 28d19...988

Ja, vet jeg egentlig burde gjøre det, men kjenner at lysten på bunad har han klart å knuse. Ville brukt den med bismak…selv om det er det fineste plagget jeg vet. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri gi opp drømmene dine pga en mann!!! 

Anonymkode: 0a2ff...1ad

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvitt deg med den kron idioten av en mann, kjøp deg bunad, og bær den med stolthet!! Vi har bare ett liv. Nå kjenner jeg faktisk meg lykkelig over å være singel . ( No offence altså 🙈

Anonymkode: e798b...1a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En stor egoist. Han kan unne seg å kjøpe seg mc,  men unner ikke deg bunad? Hadde kjøpt uansett, og gått ut av forholdet. Du har kun 1 liv, kos deg så mye du kan💖

Anonymkode: 52d1a...3ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du, en voksen dame, ikke råd til bunad?

Vel, begynn å spare da! Skrenk inn på mat, julegaver og annet ræl. Selg ting du ikke bruker. Bruk nett istedenfor plastpose. Ta en kveldsjobb. Og vips har du råd til en bunad!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig skal du ha bunad! Begynn å spar. Ønske deg penger til bunad til jul/bursdag. Sett opp budsjett. Kanskje kan noen deler kjøpes på Finn.
En bunad har ofte mange deler (skjorte, sko, sølv, veske…)  Etter noen år har du det du ønsker deg. 

Du må vite hvor mye dette betyr for deg, og han må få vite hva dette betyr for deg. 

og, som en over spør om- dreier det seg kun om denne bunaden, eller er det også andre ting som er komplisert.. ? 

Anonymkode: d8493...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid, alltid og alltid følg Drømmen før du følger Mannen. 

Anonymkode: 9ff5a...890

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er selvopptatte dersom de tillates å være det. Enten må du klare å hevde deg, ellers må du klare å gå, og ikke være mer med menn som ikke er inneforstått med at man må jekke sin egoisme.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motorsykkel??

Hadde kjøpt meg bunad helt uten å spørre mannen.

Han hadde bare fått beskjed om det.

Nå skal du hvertfall kjøpe deg bunad. Og helt uten noe bismak.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid drømt om å eie en bunad, men har aldri hatt råd til å kjøpe en. 
Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. Kjøpte hus sammen, og der gikk sparepengene jeg hadde planer om å kjøpe bl.a bunad for. 
Tiden er gått og jeg har ikke kjøpt bunad. 
Han har kjøpt seg mc og utstyr (lånt på huset som står 50/50 på oss) . Så da tok jeg opp at jeg kunne kjøpe bunad nå pga jeg skal selge min bil og egentlig skulle pengene jeg får for den gå i ny bil som er bestilt. (Vi klarer fint å kjøpe bil uten de pengene jeg får for min bil)
Han ble skikkelig sint og det ble en veldig krangel ut av det. Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden. 
Kjenner nå at hele bunadsdrømmen er knust, og den er ødelagt av han. 

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Jeg tenkte at han fikk mc, jeg bunad…to ting vi begge hadde veldig lyst på. 
Kunne aldri kjøpt en bunad nå, ville blitt for mye bi smak kjenner jeg. Trist, men sant…

Hvordan ville du følt i en slik situasjon? 

Bestemmer du ikke over din egen økonomi?

Hvis kona hadde kommet til meg og sagt: "Kjære, nå drar jeg og bestiller meg bunad", så hadde det ikke vært min sak å skulle nekte noe slikt.

Angående "Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden."

Der kan du jo bare si at siden du mener at jeg eier halvparten av MC selv om den står på deg, så kan vi jo si at du eier halvparten av bunaden selv om den står på meg. Og smil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde sagt at da ønsker jeg selge min halvpart i MC-en. Om det var til han eller at hele MC-en gikk til fremmede hadde jeg gitt blanke f i. Fader for en glont. 

Anonymkode: 7f0ec...ac8

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du skal få mer tro på at du fortjener både en langt bedre mann og en bunad...

Han manipulerer deg og utnytter deg.

Står dere begge to som registrerte eiere av den motorsykkelen, eller bare han...?

Anonymkode: c9b06...5d8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....

Han kan kjøpe det _han_ har lyst på, men når du vil kjøpe noe du har lyst på, så starter han en krangel?

Yeah, no...... Hadde droppa mannen og kjøpt bunad jeg, ass.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde sagt at da ønsker jeg selge min halvpart i MC-en. Om det var til han eller at hele MC-en gikk til fremmede hadde jeg gitt blanke f i. Fader for en glont. 

Anonymkode: 7f0ec...ac8

Glont? Er det et skjellsord? Aldri hørt noe annet enn glunt, som er et dialektord for gutt.

Anonymkode: 2ee4c...aed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...