AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Brannfakkel her, men har baby på 4 mnd og lurer på; når blir man sliten? Helt siden jeg ble gravid har det vært fokuset fra folk, hvor sliten man blir. Fram til nå kjenner jeg ikke på det i det hele tatt. Har selvfølglig noen dager hvor jeg føler meg litt sliten, men det gjorde jeg jo før jeg fikk baby også. Føler jeg har mer energi nå enn før, har f.eks. aldri hatt så rent hjem som nå. Så når blir man så forbanna sliten som alle skal ha det til? Og hvorfor er det bare det negative det er fokus på? Anonymkode: 2bd56...fdb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Babyer er forskjellige og folk er forskjellige, så det er det nok ikke noe fasitsvar på nei. Jeg husker da vi skulle hjem fra sykehuset etter fødsel, og en dame måtte kommentere at det er mye verre med tenåring enn baby... Så ja, det er alltid noen som skal klage. Jeg synes kanskje det er mer travelt med en unge som kan gå enn en baby på 4 mnd, men det betyr ikke nødvendigvis at det er mer slitsomt. Alle faser har sine fordeler og ulemper tror jeg, men å se utviklingen deres er jo noe av det som er mest givende. Høres ut som du både har vært heldig, og at du trives og takler rollen som mamma bra. Anonymkode: bb3c9...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden En baby på 4 måneder ligger jo der den blir lagt … 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Rundt 2-3årsalderen 😂 hadde det likt som deg med alle. Null stress som baby. Anonymkode: ce553...0d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Petra200 skrev (1 minutt siden): En baby på 4 måneder ligger jo der den blir lagt … Og du tenker at babyer på 4 måneder ikke har noen form for behov eller? Anonymkode: 2bd56...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Det varierer så veldig. Jeg husker jeg var litt oppgitt over at alle sa at det skulle være så veldig slitsomt, og bare vent. Særlig min første baby sov om natten. Hun våknet jevnlig, men diet bare litt, og så sovnet igjen. og jeg sovnet også igjen uten problemer. Nr. to var en del våken om natten, og gråt. Det var litt mer slitsomt, men mest koselig. Da fikk jeg også mer forståelse for hvordan babytiden kan være fryktelig slitsom for noen. For jeg visste at det fantes dem som hadde babyer som sov dårligere og gråt mer enn min nr. to også. For å svare på spørsmålet. Jeg ble mer sliten da jeg skulle ut i jobb igjen med første barn. Jeg syns det var tøft, selv om vi fikk til en periode med ulønnet permisjon først også. Mange andre jeg kjenner syntes nesten det var mye mer slitsomt å være i permisjon. De har da helt klart blant annet andre babyer og andre jobber enn meg. Med nr. to ble jeg ordentlig sliten i perioder hvor hun var syk, og bokstavelig talt ikke sov om natten. Hun var også innom sykehus pga. pusteproblemer ifbm. forkjølelse, og det var rett og slett en del mer stress og bekymring. Samt en toåring som trengte meg på dagtid etter en natt uten søvn. Anonymkode: dc099...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Du mener helt seriøst at du ikke forstår at folk og babyer er forskjellige? Jeg hadde en baby med kolikk. Jeg sov ikke mer enn maks 1 time om slengen i ett år. Jeg tåler ikke så oppstykket søvn over så lang tid, så da var jeg ganske sliten. Anonymkode: e5e8e...137 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Det varierer veldig etter hvor heldig man er med barnet. De som har babyer med kolikk eller som ikke vil sove om natten, blir selvfølgelig slitne. Junior, som viste seg hadde ADHD og søvnvansker, sleit jeg veldig med å få til å sovne til normal tid. Anonymkode: d1bc4...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er 7 måneder på vei og har vært utslitt nesten hele svangerskapet, har såvidt klart noen timer jobb i uka de siste to mnd. Så ja, folk er forskjellige. Anonymkode: 8ac0f...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener helt seriøst at du ikke forstår at folk og babyer er forskjellige? Jeg hadde en baby med kolikk. Jeg sov ikke mer enn maks 1 time om slengen i ett år. Jeg tåler ikke så oppstykket søvn over så lang tid, så da var jeg ganske sliten. Anonymkode: e5e8e...137 Nei, hvor har jeg skrevet det? Forstår selvfølgelig at det må være slitsomt med en kolikk-baby. Ventet vel på at noen med kolikk-baby kom til å kommentere noe slikt. Siden spørsmålet mitt er når man blir sliten så gjelder vel det åpenbart ikke deg da du og jeg helt tydelig ikke er i samme situasjon. Anonymkode: 2bd56...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, hvor har jeg skrevet det? Forstår selvfølgelig at det må være slitsomt med en kolikk-baby. Ventet vel på at noen med kolikk-baby kom til å kommentere noe slikt. Siden spørsmålet mitt er når man blir sliten så gjelder vel det åpenbart ikke deg da du og jeg helt tydelig ikke er i samme situasjon. Anonymkode: 2bd56...fdb Så de du EGENTLIG vil ha svar fra er de som står i nøyaktig samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 88823...8c3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så de du EGENTLIG vil ha svar fra er de som står i nøyaktig samme situasjon som deg selv? Anonymkode: 88823...8c3 Ikke som nødvendigvis som står i, men som har stått i. Er jo irrelevant med svar fra de som synes det har vært slitsomt siden fødsel, er jo det jeg skriver at alle alltid sier/har sagt. Anonymkode: 2bd56...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Førstemann våknet 12 ganger om natta igjennom første året, det var kolikk og dårlig mage og småspising hele døgnet, åt meg opp. Det sleit på med så ekstremt lite søvn, da var jeg sliten, utslitt, barføtt og ustelt.. Andremann var en engel i forhold, våknet 2 ganger om natt, sovnet etter mat, så sov vi som stein til morgenen, da var jeg energisk. Enkelt og greit Anonymkode: 03d22...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Det kommer nok helt an på babyen man får også. Vi hadde kolikkbaby med første, han sovnet ikke før kl 03 på natten med mat annenhver time etter det, men dagen hans begynte likevel seinest 08 om jeg var heldig. Ikke sov han spesielt godt på dagen heller. Jeg var fullstendig utslitt… At vi tok sjansen på nr 2 må bare være fordi vi glemte hvordan nr 1 var som baby. Han var 5 da vi fikk siste, og da sov han jo natten gjennom. Viste seg at den nye babyen var rake motsetningen av broren sin, tok kvelden rundt 21-22 allerede fra start, 1 amming om natten og sov videre før storebror våknet i 7 tiden. Sov godt på dagen, og var bare blid og fornøyd, kanskje litt gråt om maten ikke ble servert på sekundet. Den barseltiden var jeg ikke sliten i det hele tatt, og storkoste meg, hadde masse overskudd. Da ble jeg mer sliten når ungen bikket 1,5 og måtte følges med konstant haukeblikk da det viste seg at vi hadde fått en liten daredevil i hus uten noe snev av frykt 😅 Anonymkode: c378f...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden Hadde samme barseltid som deg, en skikkelig sove baby som var veldig enkel. Var ikke noe sliten. Det kom perioder fra rundt 6 mnd som ble slitsomme. Mye utviklingstrinn i den perioden, ungen var mer sutrete fordi han ikke fikk til å krabbe, gå osv. Men fortsatt full overkommelig! Den virkelig slitsomme tiden var barnehagestart for vår del. Det ble dårlig søvn og sutrete unge etter henting. Men det gikk seg til etter en god del uker. Anonymkode: 1cd13...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke som nødvendigvis som står i, men som har stått i. Er jo irrelevant med svar fra de som synes det har vært slitsomt siden fødsel, er jo det jeg skriver at alle alltid sier/har sagt. Anonymkode: 2bd56...fdb S frekt. Og du klarer ikke å gjøre det tydelig utifra hi. "Når blir det slitsomt for dere som i starten ikke ville slitne" skulle du spurt om da. Svaret er jo selvfølgelig at det er forskjellig fra person og situasjon. Anonymkode: 2d0d0...c2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har en 2-åring og har egentlig ikke følt meg ordentlig sliten enda. Kan telle på én hånd de morgene jeg har våknet og ikke følt meg uthvilt. Men jeg har et veldig "enkelt" barn. Anonymkode: 17c71...a54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden *knipsknips* Anonymkode: 14816...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Jeg regner med du ikke har et kolikkbarn, at du er frisk selv og har en mann som tar sin del? Anonymkode: 88e00...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden Rart spørsmål å stille, jeg har tenkt det samme som deg da jeg også har vært heldig, men skjønner jo at dette er svært individuelt. Noen babyer gråter ikke om natta, mens andre gråter mye. Anonymkode: ebec0...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå