Gå til innhold

Når må barna ha vinterjakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har det fra tidlig av ja, har vinterjakke og bukse som skift til dressen. Stort sett er dress i bhg og jakke til/fra og i helger. 

Anonymkode: e8b7c...897

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle mine har hatt vinterjakke fra 2 års alderen. Gidder jo ikke dra på dem dress når vi bare skal en kjapp tir på butikken eller på besøk en plass. Og bruker den til og fra barnehage. Bruker vinterdress når det er utetid men når vi skal fra A til B bruker vi jakke

Anonymkode: 19ac7...9db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skogtusssa skrev (3 timer siden):

forts. Så upraktisk at det ikke blir praktisert å ta jakker av og på når vi kjører rundt i nærmiljøet. Barna her har jakke minimum fra de vokser ut av babybilstolen.ingen gidder å ta på dress for å ta en tur på butikken eller gå på besøk. Men jakke er nødvendig fordi det både blåser, regner eller snøer. 

Kjenner du til farene med å ha tykke jakker på under beltene i både barnestoler og voksen setebelter? 
Vil du tilgi deg selv og din opptreden dersom noe skjer fordi du har barn som ikke er sikret etter anbefalinger i bil dersom noe skjer?

Du har en utrolig arrogant måte å fremstå på i denne tråden. 

Anonymkode: e123e...8a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner du til farene med å ha tykke jakker på under beltene i både barnestoler og voksen setebelter? 
Vil du tilgi deg selv og din opptreden dersom noe skjer fordi du har barn som ikke er sikret etter anbefalinger i bil dersom noe skjer?

Ja, det gjør jeg. Å hadde slitt med å leve med om barna hadde blitt skadet av egen latskap, men her syns jeg at jeg har gjort riktig vurdering ut i fra omstendighetene.

Syns ikke jeg var utrolig arrogant. kanskje litt arrogant i dette svaret, men det kan jeg leve med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også hatt vinterjakke fra første stund omtrent. Brukes masse!

Anonymkode: 9ce08...aeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Det er anbefalt at de ikke har det av trafikksikkerhet

Det er ikke så farlig når de sitter bakovervendt, viktigere når de sutter fremover.

Anonymkode: f2e5e...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har alltid hatt vinterjakke til ungene. De har sittet i vogn med beina i vognposen, og vinterjakke på overkroppen. De har på seg vinterjakke når vi går til barnehagen. De har vinterjakke når vi gjør små ærender. 

Å vase rundt i en helt dress blir fryktelig varmt og mye. Skal vi ærender tar vi vinterjakke på ned til bilen, tar den av i bilen, og tar den på når vi går ut av bilen. Veldig mye enklere enn å styre med en helt dress som må av og på når man skal sette seg i bilen. 

Anonymkode: 02790...5ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den dagen jeg må spørre mannen om tillatelse og råd for å kunne skaffe barna nødvendige og varme klær, ja da er hundre og ett ute. 
Skaff barnet klær som trygger og varmer !!

Anonymkode: 6eea9...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er ikke så farlig når de sitter bakovervendt, viktigere når de sutter fremover.

Farlig nok + at det er greit å ha inne rutiner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vinterjakke har de hatt fra de kunne gå. Til og fra barnehagen, i helgene og når vi ellers skal ting. Vintedressen ble brukt til utelek, alt ellers kom jakka på.

Anonymkode: 6aa18...5b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Farlig nok + at det er greit å ha inne rutiner 

Trygt nok. Greit å væte varm i bilen også, rutine kan alltid endres😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi trengte kun vinterdress og så hadde vi en tykk ulljakke under overgangs/høstjakka om vi ikke trengte dressen (korte turer til og fra bil osv.). Det var ikke alltid behov for jakke, kun ulljakke. Behovet for noe annet var bare ikke der. Vi gikk til og fra barnehagen, og de gangene det var tørt på veien, så tok vi ikke på dressen med mindre det var bitende kaldt. Bor på Sørlandet, så ikke de verste temperaturene her, men tidvis mye slaps og vått drittvær.

Fra skolealder hadde barna begge deler. Eldste slutta med dress i 5. klasse etter eget ønske, og har siden brukt kun jakke og bukse. Fjerdeklassingen har hatt begge deler (arvet), og har likt å kunne bytte på hva hun bruker. Vi har ikke hatt behov for annet enn jakke enda her, så jeg vet ikke hva hun vil foretrekke i år.

Anonymkode: 26d13...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vinterbukse og vinterjakke fra barneskolen. Dress i barnehagen.

Anonymkode: 77425...de5

Min førsteklassing vil ha dress. Valgt det selv.

Anonymkode: 0dd5b...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har hatt vinterjakke fra de startet i barnehagen. Vi bor ca. 5 minutter gange fra barnehagen og da er det lettere å bare slenge på jakke når vi går til- og fra, enn å drasse på vinterdressen😅 på kaldere dager sitter de i dobbel sykkelvogn og får på seg et teppe på beina :) er også kjekt å ha hvis vi bare skal kjøre til besteforeldre, en tur på kjøpesenteret etc., høres upraktisk ut å ha på vinterdress da? 

Anonymkode: 5442d...74d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første klasse. Har dress i tillegg. For småturar, på butikken f.eks, mens ho gjekk i barnehagen, så brukte ho fleecejakke eller ulldress. Vanleg med vinterjakke i barnehagen, men for oss var det like greitt å bruke dress fordi ungane var ute ved henting og me gjekk til og frå bhg. 

Anonymkode: 737cb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over: Får leggje til at eg svara på "hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress?"

Kor gamalt barnet bør vere når hen får vinterjakke, finst det jo ikkje noko fasitsvar på. Gjer som det passar for dykk. 

Anonymkode: 737cb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Håper du tuller nå 😳 Man sitter ikke i bil med vinterjakke.

Anonymkode: 562d6...4a5

Jo, bakovervendt med en vinterjakke som ikke ødelegger for sikkerhet er null problem.

Anonymkode: f6569...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem har sagt tykke jakker? En vinterjakke må ikke være tykkere enn en ullgenser. Det finnes mye annet enn store boblete vinterjakker altså. 

Sitter barna dine i body i bil i 20 minus?

Anonymkode: f6569...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Begge har hatt vinterjakke fra de var 1,5 år. 

Brukes til/fra barnehage/butikk/besøk osv.

Anonymkode: 4800b...d75

Samme her.

Anonymkode: 39749...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg og mannen er uenig om sønnen vår trenger vinterjakke, eller om det holder med vinterdress. Jeg tenker at det kan være fint med en vinterjakke, men han mener at det bare er tull, og at den jakken aldri vil bli brukt. 

Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress?

Anonymkode: 033f0...931

2delt dress fra 1.klasse. 

Anonymkode: 6e077...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...