Gå til innhold

Noen her som har ‘uvanlige’ jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker da på jobber som man ikke nødvendigvis tenker på at det er noen som har, eller bare generelt jobber ikke mange har! Få høre

Anonymkode: f9750...340

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er cnc operatør.  Det begynner å bli mer vanlig, og kommer i flere variasjoner. Men de fleste jeg har møtt på mine 12år i yrket har ikke peiling på hva det er😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Environmental engineer. Passer på at skipet jeg er på ikke forurenser havet og luften.

Har ingen tittel på norsk, og jeg har gitt opp å forklare folk hva jeg driver med.

Anonymkode: 3977f...73f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Environmental engineer. Passer på at skipet jeg er på ikke forurenser havet og luften.

Har ingen tittel på norsk, og jeg har gitt opp å forklare folk hva jeg driver med.

Stenger du inne eksosen da?

Anonymkode: 37660...94e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok en ganske sjelden jobb. Skiftleder for en produksjonsbedrift med en ikke-fysisk produksjon. Arbeidsoppgavene er kanskje ikke så spesielle. Kontrollerer produksjonsomfanget og fordeler arbeidsstyrken, er teknisk kontaktperson, oppfølging av de ansatte, produksjonsavhengig timeregistrering på de ansatte. Har aldri vært i kontakt med noen med tilsvarende jobb i privat sammenheng, ikke sett/hørt at noen har en slik jobb i noen sammenheng.

Kanskje det er maks tjue personer eller lignende som har en slik jobb i denne bransjen i hele Norge. Av disse er det 7 som jobber for min virksomhet, altså 7 skiftledere. 

Endret av norw
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spylte blodige plastdunker på en matproduksjonsfabrikk for en god del år tilbake. Det var det eneste jobben gikk ut på. Ble veldig motivert for å ta en utdannelse, da.

Anonymkode: 489cb...140

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det går ut på noe annet enn du beskriver her? Siden du beskrev det så enkelt for oss her mener jeg.

Anonymkode: a39a4...bd9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stilkpilledytter. Neida. Septiktankvasker.

Anonymkode: 5d3f1...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stilkpilledytter. Neida. Septiktankvasker.

Anonymkode: 5d3f1...811

Trives? 

:/

Anonymkode: ca81d...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (8 timer siden):

Spesialisert fosterhjem. 

Hva går det ut på egentlig? Hva er forskjellen fra vanlig fosterhjem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vil ikke så far out lenger, men jeg jobber med å trene delen av LLM (det ChatGPT ++ bruker for å være nyttige for oss) som er på norsk. Er mye A/B-testing og begrunnelse for hvorfor det ene svaret er bedre enn det andre, bl.a grammatiske regler.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så det går ut på noe annet enn du beskriver her? Siden du beskrev det så enkelt for oss her mener jeg.

Anonymkode: a39a4...bd9

Folk vet at jeg har gått maskinistskolen, så de tror jeg står og skrur på motorer med kjeledressen full av olje.

Jeg jobber med sanitæranlegg, lensevansseparator, slam og søppel, men sitter mesteparten av tiden på et kontor.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Stenger du inne eksosen da?

Anonymkode: 37660...94e

Scrubbere vasker eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som dokumentarist i filmbransjen. Først og fremst regissør, men holder kamera å hvis jeg må, haha. Alt fra NRK til Netflix til mindre promovideoer. Det er en variert jobb, og jeg elsker å kunne fortelle ekte historier som betyr noe for folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLy92 skrev (2 timer siden):

Hva går det ut på egentlig? Hva er forskjellen fra vanlig fosterhjem? 

Et vanlig fosterhjem er som regel kommunalt og fosterforeldrene er i jobb (frikjøp er vanlig i oppstart). 

Et spesialisert fosterhjem er statlig, dvs man jobber på fulltid på oppdrag fra Bufetat. Det er ønskelig med både relevant utdannelse og erfaring. De aller fleste som har behov for spesialiserte fosterhjem er mellom 13-18 år, og det er som regel snakk om svært sårbare ungdommer med store behov. Det er mye traumer som har gitt utviklingsskader, som fører til atferdsproblematikk, psykiatri, selvskading, rus etc. Mange av ungdommene i spesialiserte fosterhjem har også mange brudd i relasjoner både fra biologisk familie og eventuelt tidligere fosterhjem. Det er ikke en jobb for hvem som helst, for den foregår på døgnbasis og den er i perioder veldig krevende, men så er den til gjengjeld også utrolig spennende. Man får virkelig et dypdykk inn i alt det menneskelige, og umenneskelige. Belønningen er alle de små seirene. Når man ser at et ødelagt barn sakte bygges opp og når sine mål, enten de er små eller store. Det kan være alt fra å klare å være én time på skolen, til å få en god karakter på en prøve. Eller når ungdommen har klart å sette ord på sitt raseri fremfor å knuse alt og utøve vold. Disse ungdommene har ofte veldig tydelige og voldsomme smerteutrykk, enten de er rettet mot dem selv eller andre, eller begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg jobbet som obduksjonstekniker for noen år siden, veeeeldig spennende! 

Anonymkode: bd217...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...