AnonymBruker Skrevet i går, 13:17 #1 Del Skrevet i går, 13:17 Jeg har ikke skaffet meg et sånt lager ennå, og kunne tenke meg å høre hvilken mat dere andre har i beredskap. Og andre ting. Anonymkode: 47425...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #2 Del Skrevet i går, 13:25 Jeg har ikke et spesielt beredskapslager. Det jeg har i skapene rekker noen uker, de fleste har vel litt knekkebrød, hermetikk etc. Litt mat i fryser også, selvfølgelig. Alt dette maset om beredskapslager virker for meg som propaganda. Anonymkode: 77a8a...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:36 #3 Del Skrevet i går, 13:36 Vann, litt hermetikk som står seg og har alltid en pakke eller to ekstra av sånt som vi bruker til vanlig. Et lite tankeeksperiment: sett at bankterminalen streiker onsdag før påske, og ikke er tilbake igjen før tirsdagen. Målet mitt er å kunne leve behagelig i et slikt secenario. Anonymkode: b4f76...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #4 Del Skrevet i går, 13:41 Jeg har ikke beredskapslager direkte. Om du ønsker det bør du følge offisielle lister. Har det vi trenger av mat for ganske lang tid, særlig nå tidlig inter når matautk og sesong nettopp er ferdig. Har også det vi trenger av alt fra medisiner, tannkrem, såpe, rengjøringsprodukter, toalettpapir, og mer, for måneder frem. Handler bulk. Har også peis, mye ved, pelletsgrill, primus og bålpanne. Eneste jeg har kjøpt som ikke er i sirkulasjon er 20 liter vann. Anonymkode: 7c972...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:15 #5 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har ikke beredskapslager direkte. Om du ønsker det bør du følge offisielle lister. Har det vi trenger av mat for ganske lang tid, særlig nå tidlig inter når matautk og sesong nettopp er ferdig. Har også det vi trenger av alt fra medisiner, tannkrem, såpe, rengjøringsprodukter, toalettpapir, og mer, for måneder frem. Handler bulk. Har også peis, mye ved, pelletsgrill, primus og bålpanne. Eneste jeg har kjøpt som ikke er i sirkulasjon er 20 liter vann. Anonymkode: 7c972...5b8 Men er det du har høstet og sanket sånt som holder seg hvis du mister strømmen og fryser og kjøleskap ikke virker? Anonymkode: 47425...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:35 #6 Del Skrevet i går, 14:35 Har nok til å klare oss i flere mnd om ting går dritt. Anonymkode: 7013f...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet i går, 14:42 #7 Del Skrevet i går, 14:42 Håper jeg stryker med,lenge før jeg hadde fått behov for et "beredeskapslager" Forhåpentligvis er jeg på andre siden av jordkloden når "shit hits the fan" så jeg kan sette meg i solstolen på stranda med en paraply drink å nyte de siste minuttene (Går da her ut i fra at jeg blir nuket,og ikke "nok en pandemi" skal slå ut verden) Kan godt bli værende her altså,men hadde ikke giddet å drive med sån postapokalyptiske tilstander. Fallout style. Vet jo det er andre ting som at strømmen blir borte over veldig lang tid etcetc som man kan behøve et slikt lager,men nei. Gidder ikke. Har opplevd alt som er å oppleve føler jeg. Lever egentlig nå peak av hva jeg kan forvente,uten å vinne store summer i lotto etc. Så om det ble over i morgen,ville jeg sett meg fornøyd! Tenker det sikkert er annerledes for de med barn,som føler ansvar osv med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har ikke skaffet meg et sånt lager ennå, og kunne tenke meg å høre hvilken mat dere andre har i beredskap. Og andre ting. Anonymkode: 47425...5f8 Har ikke noe spesielt lager, vi har alltid xtra av det vi spiser til vanlig. Alltid xtra batterier etc. Det vi har 5-6 pakker xtra av er knekkebrød, tubeoster og leverpostei-bokser. Det bytter vi ut en gang pr år. Ellers så har vi 50 liter vann i boden som vi bytter 2 ganger i året. Anonymkode: 21bc2...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Noen dunker med vann. 10l dunker. Hermetikk og tørrvarer, som havre, boks med lapskaus, knekkebrød, makrell i tomat o.l Ved Medisinskrin med litt diverse til nøden Batterier, lommelykt En liten grill med tilbehør Fyrstikker og lighter Anonymkode: 6579e...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men er det du har høstet og sanket sånt som holder seg hvis du mister strømmen og fryser og kjøleskap ikke virker? Anonymkode: 47425...5f8 Jeg har sterilisert alt av glass og utstyr. Så det meste er kun fryst for sikkerhets skyld da jeg har kapasiteten. Samme med noe av osten, som er vakuumpakket, den vil holde seg fin et-par måneder, minst. Sopp ville jeg tørket, samme med noe av fisk, og kjøtt. Så også saltet en del, har store poser med salt. Har nok glass til å hermetisere ganske mye, med bruk av bålpanne. Kan ta en del på hukommelsen uten internett. Eddik kunne mulig vært et problem i noen av oppskriftene jeg bruker, sukker har jeg mye av. Men tror jeg ville prioritert kjøtt, og da bruker jeg jo bare buljong, eller bare vann om man ikke har annet. Røyking har jeg ikke prøvd, men her ville mulig mangel på internett vært et hinder da jeg ikke har bøker om temaet. Anonymkode: 7c972...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Vann, hermetikk, hundemat, førstehjelpsskrin m/ medisiner, batterier, lommelykt, fyrstikk, stearinlys. Også har jeg nylig kjøpt denne, som ser veldig kjekk ut: https://www.clasohlson.com/no/Goal-Zero-Lighthouse-600-campinglykt-og-USB-power-hub/p/31-3362-2 Anonymkode: 8081e...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Har begynt å skaffe, men er langt ifra ferdig. -ved, fyrstikker, ved ovn. Har ikke primus og lignende. - pledd - knekkebrød x 3, chiakaker(de må byttes ut i 2025) noen bokser makrell i tomat, sjokade, mandelmel siden den kan stå varm og holder seg lenge. Men har ikke noe mye mer enn det. Kanskje tomat bønner. Mandler. Kommer sikkert til å kjøpe mer plantemelk, syltetøy kanskje men er ikke så glad i det, kjekke. Blir et veldig fattig kosthold, men mye tåler jo ikke stå lenge. Spiser ikke kjøtt, men har vurdert å ha leverpostei i tilfelle, men er usikker. Vann er det aller viktigste. Har ikke vann akkurat nå. Og varme som i pledd. Og første hjelp. Har litt førstehjelp men har ikke oversikt over hva. Anonymkode: 10f1a...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har begynt å skaffe, men er langt ifra ferdig. -ved, fyrstikker, ved ovn. Har ikke primus og lignende. - pledd - knekkebrød x 3, chiakaker(de må byttes ut i 2025) noen bokser makrell i tomat, sjokade, mandelmel siden den kan stå varm og holder seg lenge. Men har ikke noe mye mer enn det. Kanskje tomat bønner. Mandler. Kommer sikkert til å kjøpe mer plantemelk, syltetøy kanskje men er ikke så glad i det, kjekke. Blir et veldig fattig kosthold, men mye tåler jo ikke stå lenge. Spiser ikke kjøtt, men har vurdert å ha leverpostei i tilfelle, men er usikker. Vann er det aller viktigste. Har ikke vann akkurat nå. Og varme som i pledd. Og første hjelp. Har litt førstehjelp men har ikke oversikt over hva. Anonymkode: 10f1a...625 Mandelmelk* Anonymkode: 10f1a...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå