Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt ening. Men du glemmer punktet hvor dette blir reflektert over som «hennes feil»

Kvinner gjør det for å unngå dårlig stemning..

mange fra den eldre generasjonen er innforstått at slike oppgaver er kvinnens oppgaver, de har oppdratt sønnene sine deretter (en bjørnetjeneste mot alle kvinner, der vil nok endres med de neste generasjonene:)

Det er hennes valg å overta den jobben. Det må hun gjerne gjøre, men da får hun la være å syte og leke martyr etterpå. 

Anonymkode: 421f6...acf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eks følte at det var viktig å  få bygd forskaling til den nye garasjen dagen før vi skulle ha dåp. 
Min nåværende klarer ikke å skille på hvilket tøy som hører til hvilken unge, som da fører til at jeg må brette og legge på plass på nytt etter han. (Fordi ungene selvsagt hiver det ut av skuffene når det ikke er deres, og de er for små til å brette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt ening. Men du glemmer punktet hvor dette blir reflektert over som «hennes feil»

Kvinner gjør det for å unngå dårlig stemning..

mange fra den eldre generasjonen er innforstått at slike oppgaver er kvinnens oppgaver, de har oppdratt sønnene sine deretter (en bjørnetjeneste mot alle kvinner, der vil nok endres med de neste generasjonene:)

For å utdype: Det er derfor jeg hadde sagt noe a la det jeg skrev i innlegget du siterte. Gjort det tydelig at han og jeg var enige om at han skulle kjøpe til sin side, og at de derfor måtte høre med ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke løftet en finger da vi hadde lekkasje, ventet bare på at det skulle ordne seg selv. Når jeg kom hjem sent på kvelden pga jobb satt han og gamet. Masse ting ble ødelagt jeg måtte ta tak i det selv, selv om jeg var kjempe sliten pga lang dag på jobb.

En annen ubrukelig ting, slet alene med å bygge et stort møbel, han bare då på tv. Det verste er at han gjorde masse sånt, når jeg strevde med tung fiksing av ulike ting var hans to strategier: 

1. Fortelle meg at jeg klarer det fint og trenger ikke hans hjelp 

2. Fortelle meg hvor god jobb jeg gjør. 

3. Bare tulle og vitse hvis jeg ber hsn hjelpe. Bruke humor som avledning. 

...Han så så avslappet balansert og hyggelig ut der han uten samvittighetsproblemer lot meg gjøre masse tunge ting alene. 

🤬

Anonymkode: bd007...2ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde om gjeste doen til rommet å ha jakt klær🙈🤣 gikk greit når unga var små. Men nå som de er ungdom hadde det vært veldig greit med den ekstra doen🤣

Anonymkode: a4417...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å utdype: Det er derfor jeg hadde sagt noe a la det jeg skrev i innlegget du siterte. Gjort det tydelig at han og jeg var enige om at han skulle kjøpe til sin side, og at de derfor måtte høre med ham. 

Ja, men du hadde snakket for døve ører i noen tilfeller 😅
Det svigermor hadde fokusert på var mangel på gaver hos barnebarn. 

Scenarioet kan også være at «alle vet» tante kjøper gaver, for det har hun gjort i alle år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette hadde vært tidenes grønne flagg hos meg. En som virkelig er glad i dyr og ser på dem som mer enn bruk og kast. 

Det mest irriterende med min samboer er at han setter fra seg te-kopper over alt. I tillegg går han aldri ut med søpla, han bare henger opp en ny søplepose på ene kjøkkenskapet istedenfor, selvom jeg har sagt 33.300 ganger at søppel skal kun være under kjøkkenvasken. Han tar heller aldri ned dosetet etter seg, selv nåe vi er på besøk hos andre (jeg passer alltid på å gå på do etter ham for å ta det ned). 

Bortsett fra det så vasker han gulv, tar oppvask, lager mat etc, men jeg gjør nok 75% av det. 

Anonymkode: f262e...d5d

Du kødder? Går du på do etter mannen din for å ta ned dosetet etter han- som om han er et lite barn eller evneveik? Ler meg ihjel - at dere gidder å være mor både for barn og mann.  * rister på hodet*

Anonymkode: 569ec...cf0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg snakker da altså ikke om dere, men om de kvinner som klager over at de må "gjøre alt", samtidig som de ikke lar tinge ligge og ikke lar mannen ta konsekvensene av det. 

Du hopper inn i en tilfeldig tråd om kvinner som deler litt frustrasjon. 

Og drar inn noe som ikke er nevnt som frustrasjon i tråden en gang.

Bare fordi "kvinner flest" er slik. 

Den toppet ukas "bitre man" her inne... 

Anonymkode: a6197...816

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (1 minutt siden):

Ja, men du hadde snakket for døve ører i noen tilfeller 😅
Det svigermor hadde fokusert på var mangel på gaver hos barnebarn. 

Scenarioet kan også være at «alle vet» tante kjøper gaver, for det har hun gjort i alle år.

Jeg hadde bare gjentatt til svigermor at det måtte hun ta opp med henne sønn. Hvis hun ble sur på meg pga noe han skulle gjøre, så er det hennes problem. 

Jepp, da har tante laget ris til egen bak og har ingen grunn til å klage.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du hopper inn i en tilfeldig tråd om kvinner som deler litt frustrasjon. 

Og drar inn noe som ikke er nevnt som frustrasjon i tråden en gang.

Bare fordi "kvinner flest" er slik. 

Den toppet ukas "bitre man" her inne... 

Jeg er kvinne selv. Og har ikke sagt at "kvinner flest" er slik. Men at jeg har observert flere kvinner som overtar alt og så klager etterpå. De gjør det både hjemme og på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemte jo den verste.... 

Helle ribbefettet rett i vasken 1.juledag, en time før julebesøk. 

Og hvem måtte skru fra hverandre alt, og fiske ut klumpen manuelt? Han bidro i alle fall med å stå stille på kjøkkenet, og ta i mot alt sinne jeg følte for å få ut mens jeg jobbet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg kjøper ikke julegaver til hans slekt. Jeg har gjort noen forsøk men det ble ikke bra (følte jeg), også tenkte jeg at han får ta det selv. Det resulterte i at vi ikke gir gaver til hans slekt, rett og slett, han synes ikke vi trenger det, og at de ikke trenger noe. 🙃:vetikke:

ja, det er da virkelig ikke mitt problem. Barna lager noe, jeg kan kjøpe blomster til svigermor - og det er det. Vi har vært sammen i 18 år, så det kom ikke i går, det har vært sånn i 10+ år nå. Helt ærlig så er jeg litt glad for det, egentlig. Jeg hater selv å få masse unyttige ting som jeg ikke trenger, hvert jul, og jeg har spurt så mange ganger å gi heller penger til veldedighet i mitt navn, kjøpe meg en geit i Afrika, men nei, og nå har jeg gitt litt opp. Kopper, sokker og hansker eller hva det er jeg får, blir som oftest bare gitt bort videre. Allikevel, ihvertfall jeg slipper å stresse med for mange gaver før jul. 

Noen ganger er menn ubrukelig. Vi er også der at jeg må skrive veldig detaljerte handlelister hvis jeg trenger noe spesifikt. Samtidig, jeg føler at vi kvinner har en tendens til å dra det for langt, har vi ikke det? Gjøre for mye ut av det. Som jeg så nå en TikTok der mannen spurte hvorfor vi ikke lager Xmas kort, og kona forklarte ham at det er for mye jobb - finne en fotograf, finne en dag der det passer til alle, finne en matchende antrekk til hele familien, samle postadresser til alle som skal få kort osv. Men trenger det å være så vanskelig? Jeg kler to barn og en katt i julepysj, tar et bilde foran juletre, og det legges ut på SoMe.  

Anonymkode: bcd70...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde bare gjentatt til svigermor at det måtte hun ta opp med henne sønn. Hvis hun ble sur på meg pga noe han skulle gjøre, så er det hennes problem. 

Jepp, da har tante laget ris til egen bak og har ingen grunn til å klage.

Du må sette deg inn at for mange mennesker er slike konflikter vanskelig å takle.  
De fikser heller problemet enn å stå i en ubehagelig situasjon. 
Partnere er ofte klar over dette og utnytter situasjonen. 

men ja, jeg er ofte sjokkert over hva kvinner finner seg i. Jeg forblir heller singel til jeg dør enn å inngå et forhold med et mannebarn igjen ..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (Akkurat nå):

Du må sette deg inn at for mange mennesker er slike konflikter vanskelig å takle.  
De fikser heller problemet enn å stå i en ubehagelig situasjon. 
Partnere er ofte klar over dette og utnytter situasjonen. 

men ja, jeg er ofte sjokkert over hva kvinner finner seg i. Jeg forblir heller singel til jeg dør enn å inngå et forhold med et mannebarn igjen ..

Ja, som sagt, de må gjerne velge å fikse det for å unngå ubehagelig situasjon. Men da må de ikke klage og spille offer i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette er utenfor hus og hjem, men 100% udugelig/unødvendig (og sant): 

Det var en periode hvor mannen min brukte så himla lang tid hver gang han luftet hunden. Så lang tid at jeg ble irritert fordi vi skulle rekke noe, eller bekymret for at det hadde skjedd ham noe. 

Viste seg at han hadde fått for seg at han kunne finne gull i en liten bekk inni skogen ikke så langt fra der vi bor. Jepp, han var ute for å grave gull! Svarte ikke på telefonen, var så oppslukt av det han holdt på med 🙈 Han har siden fått en adhd-diagnose, det forklarer kanskje litt et slik plutselig oppheng..🤷🏼‍♀️

Han fant aldri gull da.

Anonymkode: 79385...ebc

Har adhd selv, og han fant kanskje ikke gull i bekken, men han fant deg❤️❤️❤️

Anonymkode: 0dac0...72d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er utenfor hus og hjem, men 100% udugelig/unødvendig (og sant): 

Det var en periode hvor mannen min brukte så himla lang tid hver gang han luftet hunden. Så lang tid at jeg ble irritert fordi vi skulle rekke noe, eller bekymret for at det hadde skjedd ham noe. 

Viste seg at han hadde fått for seg at han kunne finne gull i en liten bekk inni skogen ikke så langt fra der vi bor. Jepp, han var ute for å grave gull! Svarte ikke på telefonen, var så oppslukt av det han holdt på med 🙈 Han har siden fått en adhd-diagnose, det forklarer kanskje litt et slik plutselig oppheng..🤷🏼‍♀️

Han fant aldri gull da.

Anonymkode: 79385...ebc

Denne var rett og slett herlig 💛. Det er jo tydelig at han allerede hadde funnet gullet sitt 💛. Deg ❤️

Endret av Irak
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, som sagt, de må gjerne velge å fikse det for å unngå ubehagelig situasjon. Men da må de ikke klage og spille offer i etterkant. 

Det handler ikke om å spille offer, nå ser du veldig sort hvit på situasjonen her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han setter alltid halvfull vannflaske tilbake i kjøleskapet om kvelden, sånn at bare halve familien får ordentlig kaldt vann til frokost.

Anonymkode: f446a...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Og så? Da får de være uten gaver, da. Det er jo hans problem, ikke hennes.

Det er jo her noen kvinner gjør feil. De klarer ikke å la være, og da får mannen heller ikke konsekvenser av at han ikke gjør ting. Hun ordner jo opp uansett! Men klage gjør hun... 

Hvem er det som får kjeft av svigerfamilien,for å være en kald svigerdatter, som ikke kjøper julegaver til dem? Hvem er det som får skylden om alt ikke er på G hjemme? 

Anonymkode: c3783...b0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han klarer ikke å visualisere. Hvis vi skal planlegge innkjøp av møbler eller lignende så klarer han ikke å se for seg hvordan dette kan bli hjemme. Ingen romfølelse.

Han klarer ikke å finne ting🤬🤬🤬 Jeg finner det på 2 sekunder. Han kan stå midt i stua og si "jeg finner ikke lekebilen". Han står stille, ser seg rundt litt, går litt sakte og ser på måfå ut I LUFTEN, og løfter aldri på noe for å se under. Nei uff, kjennet jeg blir sint bare av å tenke på det. 

Han kan ikke spørre om hjelp i butikker🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄 

Anonymkode: 1c75f...e2b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...