Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av tråden "Mannens innsats er ikke bra nok" - der det triller ut ting mennene ikke har gjort hjemme, som er så banale ting at man skulle tro de trengte verge:

F.eks.
Jeg sendte mannen med en handleliste med fire ting. To av dem kjøpte han feil, en var rett og fjerde glemte han.
Jeg har handlet alle julegaver til barn, min slekt, hans slekt, barnas venner etc. Mannen har klart å rote bort gaven til barna fra svigermor. 

Og dere som blir krenket av tråden eller mener vi må skille oss; kom igjen a' - ha litt humor. 

Anonymkode: 907d8...bac

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager kjøper du inn julegaver til hans slekt?

Ja, det er irriterende med flere menn som er vimsete og ikke gjør ting ordentlig. Men det er like irriterende med kvinner som overtar absolutt alt av oppgaver, gjerne også gjør på ny det mannen har gjort fordi det ikke er godt nok, noe som etterhvert er med og passifiserer mannen fordi han ser jo at alt blir gjort og at det han gjør blir gjort på ny likevel. Også klager kvinnen og gjør seg selv til martyr fordi "jeg må gjøre alt".

Nei, det må du ikke. Du velger å gjøre alt. 

Har sett dem på jobb også. Hadde en kollega, godt voksen dame, som nesten var på gråten fordi hun hadde for mange arbeidsoppgaver. Og det stemte, hun hadde for mye å gjøre. 

Ti minutter senere ser jeg at hun står på alle fire og skrubber innsiden av skapene i kjøkkenet i fellesarealet.

Og, ja, jeg er kvinne selv. Jeg har like lite sympati med alle kvinnemartyrer som overtar alt og har et enormt kontrollbehov som jeg har for menn som gjør det meste hjemme halvveis.

Anonymkode: 421f6...acf

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er irriterende med flere menn som er vimsete og ikke gjør ting ordentlig. Men det er like irriterende med kvinner som overtar absolutt alt av oppgaver, gjerne også gjør på ny det mannen har gjort fordi det ikke er godt nok, noe som etterhvert er med og passifiserer mannen fordi han ser jo at alt blir gjort og at det han gjør blir gjort på ny likevel. Også klager kvinnen og gjør seg selv til martyr fordi "jeg må gjøre alt".

Har sett dem på jobb også. Hadde en kollega, godt voksen dame, som nesten var på gråten fordi hun hadde for mange arbeidsoppgaver. Og det stemte, hun hadde for mye å gjøre. 

Ti minutter senere ser jeg at hun står på alle fire og skrubber innsiden av skapene i kjøkkenet i fellesarealet.

Og, ja, jeg er kvinne selv. Jeg har like lite sympati med alle kvinnemartyrer som overtar alt og har et enormt kontrollbehov som jeg har for menn som gjør det meste hjemme halvveis.

Hvor er bidraget ditt i tråden? 

• Liker 37
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Avsporing! 

Anonymkode: 6c8d5...42b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han gravde et svært hull i hagen fordi han fikk låne en gravemaskin av en kompis, og den måtte han jo teste ut. Det ble aldri fylt igjen.. (Jeg har stått med spade etterpå og gjort det manuelt så mye jeg klarte) 

Anonymkode: 15b7b...982

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobbet lørdag dag og så ubesvart anrop fra politiet. En nabo hadde funnet 2 åringen vår ute i bleie i regnet. Far hadde sov på sofaen. 

Anonymkode: 1f963...20b

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksmannen min kjøpte ny vaskemaskin fordi han ikke visste at det var ett filter som må tømmes av og til. Han ville ikke høre på meg når jeg nevnte det (altså han fant det sikkert ikke og konkluderte med at jeg måtte ta feil). 

Så når det kom en feilkode han ikke skjønte noe av så kjøpte han bare ny med en gang. Uten å tilsynelatende prøve å fikse det. Uff det var så vondt å vanskelig.

Jeg fikset det på under 5 min etter jeg kom hjem fra jobb. 

Anonymkode: 7ca51...4dc

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobbet lørdag dag og så ubesvart anrop fra politiet. En nabo hadde funnet 2 åringen vår ute i bleie i regnet. Far hadde sov på sofaen. 

Hadde tatt på seg sko med navnelapp på seg, derfor de ringte meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann bruker å «rydde» ved å flytte noe jeg har satt på benken til ett annet sted på benken 😂 er så idiotisk. 

Anonymkode: 78103...36f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det mest "ubrukelige" han gjør er middagshvilen i godstolen ellers er han ganske påkoblet heldigvis :D 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er utenfor hus og hjem, men 100% udugelig/unødvendig (og sant): 

Det var en periode hvor mannen min brukte så himla lang tid hver gang han luftet hunden. Så lang tid at jeg ble irritert fordi vi skulle rekke noe, eller bekymret for at det hadde skjedd ham noe. 

Viste seg at han hadde fått for seg at han kunne finne gull i en liten bekk inni skogen ikke så langt fra der vi bor. Jepp, han var ute for å grave gull! Svarte ikke på telefonen, var så oppslukt av det han holdt på med 🙈 Han har siden fått en adhd-diagnose, det forklarer kanskje litt et slik plutselig oppheng..🤷🏼‍♀️

Han fant aldri gull da.

Anonymkode: 79385...ebc

Haha så søtt! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min er helt håpløs til å sette på sengklær og laken, han liker det så lite at han blir som en trassig unge 🤣 Utenom det så er  han veldig oppegående 😁

Anonymkode: f6a27...107

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha så søtt! 

Litt søtt og komisk nå i etterkant ja😅 han blir flau av å tenke på det i dag, men der og da gikk han all in!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi noen menn ikke gjør det selv om kvinnen dropper å gjøre det. 

Anonymkode: 95626...0a3

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min mann har ikke kontroll på noe som helst av huslige greier, annet enn middag (der er han god). Han evner det ganske enkelt ikke. Først da barna begynte på skolen, klarte han å finne matboksene og gi riktig niste til riktig barn. Han har ingen kontroll på klærne deres, hvem som er hvems (skiller to år, samme kjønn, så noe er jo ganske likt, men ikke SÅ likt!), og han kan fint sende dem av sted i samme klær andre uka på rad eller klær som er i helt feil størrelse.
Eldste har begynt å reagere veldig på denne udugeligheten, og sier rett ut at det er på tide at han husker hvem som er stor og hvem som er liten, og hvem som går med hva på seg. Barnet har også sagt at det er lei av å gå til mamma (meg) hele tida for hjelp til alt hjemme, og synes jeg løper for mye rundt og ordner alt fordi han ikke "gidder" som det sier, og er veldig opptatt av at det er likestilling for tida - og sier klart og tydelig at det er skjev fordeling hjemme. 

Det er nå sånn at når mannen ikke evner noe, så tar jeg ganske enkelt over og har enklere for å ta meg av utfordrende situasjoner på hjemmebane, hva nå enn det skulle være. Jeg har nok gitt ham for mye slack opp igjennom, men det har vist seg gang på gang at ting ikke går rundt når han får ansvar for ting.

Han er derimot mye bedre enn meg på utvendig stell, bil og han jobber også mer enn meg/høyere stilling. Der feiler jeg grovt. 

Hadde det ikke vært for mange felles interesser, hobbyer og utrolig gode samtaler, deilig og hyppig sex, den elskverdige væremåten hans og alt han kan gi av seg selv på andre arenaer, så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å fortsatt samlivet med ham. Selv om det er mange irritasjonsfaktorer, så er det jammen mye kjærlighet hjemme også.

Anonymkode: 617eb...916

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Inspirert av tråden "Mannens innsats er ikke bra nok" - der det triller ut ting mennene ikke har gjort hjemme, som er så banale ting at man skulle tro de trengte verge:

F.eks.
Jeg sendte mannen med en handleliste med fire ting. To av dem kjøpte han feil, en var rett og fjerde glemte han.
Jeg har handlet alle julegaver til barn, min slekt, hans slekt, barnas venner etc. Mannen har klart å rote bort gaven til barna fra svigermor. 

Og dere som blir krenket av tråden eller mener vi må skille oss; kom igjen a' - ha litt humor. 

Hvis jeg ikke gjør det, så blir det ikke gjort, kan si om det meste hjemme. Mannen lar seg heller lufttørke i flere uker enn å vaske håndklær. Jeg sørget for meg og barna for å se om han tok tak når han må. 

Så alt er sånn, hvis jeg ikke gjør det, så blir det ikke gjort. Nå ble han en eks og det er jeg glad for. 

Anonymkode: 454bc...f3e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er utenfor hus og hjem, men 100% udugelig/unødvendig (og sant): 

Det var en periode hvor mannen min brukte så himla lang tid hver gang han luftet hunden. Så lang tid at jeg ble irritert fordi vi skulle rekke noe, eller bekymret for at det hadde skjedd ham noe. 

Viste seg at han hadde fått for seg at han kunne finne gull i en liten bekk inni skogen ikke så langt fra der vi bor. Jepp, han var ute for å grave gull! Svarte ikke på telefonen, var så oppslukt av det han holdt på med 🙈 Han har siden fått en adhd-diagnose, det forklarer kanskje litt et slik plutselig oppheng..🤷🏼‍♀️

Han fant aldri gull da.

Det hørtes jo faktisk koselig og litt terapeutisk ut, jeg heier på slike idiot-ideer, og kan fint finne på slikt selv 😅

Hilsen småsprø dame

Anonymkode: 5cd71...e39

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi noen menn ikke gjør det selv om kvinnen dropper å gjøre det. 

Anonymkode: 95626...0a3

Og så? Da får de være uten gaver, da. Det er jo hans problem, ikke hennes.

Det er jo her noen kvinner gjør feil. De klarer ikke å la være, og da får mannen heller ikke konsekvenser av at han ikke gjør ting. Hun ordner jo opp uansett! Men klage gjør hun... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...