AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:37 #1 Del Skrevet tirsdag kl 08:37 Er 30 år og har to søsken på ca samme alder. Vi er alle gift med barn. Vår biologiske mamma er her dessverre ikke lenger. Vår far er en god mann, men lar seg lett styre av stemor. Han er den eneste vi har tilgjengelig. Men stemor styrer han litt bort fra oss. Hun baksnakker oss og virker som om hun vil at alt skal dreie seg om hennes ene barn og to barnebarn. I julen for eksempel, så er det ingen ledige dager der far kan være sammen med oss barna og sine barnebarn. Far og stemor har full kalender og vil bare invitere oss på en utendørs samling på lille julaften. Det skal være så enkelt som pølse med lompe og saft i en gapahuk nær huset deres. Jeg mistenker at dette handler om at hun ikke vil ha alle barna våre inne hos dem.. hun er alltid stresset og syns vi barna setter for strenge grenser for våre barn. Vi vil blant annet at barna skal sitte fint ved bordet, rydde opp leker de roter utover og vi sier at de ikke får lov til å hoppe i sengene. Huff så fæle foreldre vi er som ikke lar barna våre være i fred liksom.. hun påtvinger oss alltid at vi skal sitte ved bordet og spille alle sammen unntatt hun. Så hun får jo sette grenser for oss og våre barn når vi er der, men vi får ikke si noe. Hun setter seg i sofaen og surfer på nettbrettet mens vi spiller det hun har bestemt. Skjønner ikke denne dama.. Min far og bror forsøkte å finne en dag i romjulen der vi kunne kose oss med en middag, men da ble stemor sur og nektet. Unnskyldningen var at hun skulle på fest. Hva gjør vi? Har forsøkt å snakke med far, men han benekter at han blir styrt. Tenker at vi kan invitere til juleselskap hjemme hos en av oss? Faren er da at far ikke får komme hvis det da er på feil dag i følge stemor... Anonymkode: 21dcb...f6f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:48 #2 Del Skrevet tirsdag kl 08:48 Først og fremst, ansvaret ligger hos faren din!!!! Han velger/prioriterer ikke dere. Som du skriver, han benekter at han blir styrt, dvs han velger henne framfor dere. Anonymkode: 0ba5d...935 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:51 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Først og fremst, ansvaret ligger hos faren din!!!! Han velger/prioriterer ikke dere. Som du skriver, han benekter at han blir styrt, dvs han velger henne framfor dere. Anonymkode: 0ba5d...935 Ja, dette er sant - og veldig sårt.. vi har jo bare han. Og jeg tror ikke han vil se det selv. Anonymkode: 21dcb...f6f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:54 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:54 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er 30 år og har to søsken på ca samme alder. Vi er alle gift med barn. Vår biologiske mamma er her dessverre ikke lenger. Vår far er en god mann, men lar seg lett styre av stemor. Han er den eneste vi har tilgjengelig. Men stemor styrer han litt bort fra oss. Hun baksnakker oss og virker som om hun vil at alt skal dreie seg om hennes ene barn og to barnebarn. I julen for eksempel, så er det ingen ledige dager der far kan være sammen med oss barna og sine barnebarn. Far og stemor har full kalender og vil bare invitere oss på en utendørs samling på lille julaften. Det skal være så enkelt som pølse med lompe og saft i en gapahuk nær huset deres. Jeg mistenker at dette handler om at hun ikke vil ha alle barna våre inne hos dem.. hun er alltid stresset og syns vi barna setter for strenge grenser for våre barn. Vi vil blant annet at barna skal sitte fint ved bordet, rydde opp leker de roter utover og vi sier at de ikke får lov til å hoppe i sengene. Huff så fæle foreldre vi er som ikke lar barna våre være i fred liksom.. hun påtvinger oss alltid at vi skal sitte ved bordet og spille alle sammen unntatt hun. Så hun får jo sette grenser for oss og våre barn når vi er der, men vi får ikke si noe. Hun setter seg i sofaen og surfer på nettbrettet mens vi spiller det hun har bestemt. Skjønner ikke denne dama.. Min far og bror forsøkte å finne en dag i romjulen der vi kunne kose oss med en middag, men da ble stemor sur og nektet. Unnskyldningen var at hun skulle på fest. Hva gjør vi? Har forsøkt å snakke med far, men han benekter at han blir styrt. Tenker at vi kan invitere til juleselskap hjemme hos en av oss? Faren er da at far ikke får komme hvis det da er på feil dag i følge stemor... Anonymkode: 21dcb...f6f Dette er jo ikke et problem med henne, men faren deres. Om han prioriterer noen andres barn gjennom hele julen, er det han som er en dårlig far. Samme hvem man møter, så setter man barna først om man ønsker det. Dessverre er det veldig vanlig å glemme sin gamle familie når man finner en ny.. Men det er jo ikke hennes feil at din far ikke setter av tid til deg. Det er lettest å skylde på henne, og det kan godt være det hun ønsker. Men avgjørelsen er jo hans. Anonymkode: e408c...21f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet tirsdag kl 08:56 #5 Del Skrevet tirsdag kl 08:56 Som forelder selv så vil jeg si at dette holder ikke hvis faren din er en god mann. En god mann ivaretar sine egne barn. Sånn er det bare. Spør faren din på tomannshånd hva slags kontakt han ønsker å ha med dere (dere kan jo uansett ikke tvinge han). Ikke nevn partneren hans i det hele tatt, begynner du å snakke om henne går han sannsynligvis rett i forsvarsposisjon og du blir den vanskelige. Hvis han begynner å dra inn henne, så spør du rett ut hva han vil for sin egen del når dere gjelder dere barna. Hvis han igjen begynner å snakke om at det skal være et felles prosjekt så får du si at det aller enkleste er om det er han som tar initiativ. Hvis dette går i stå på nytt så tror jeg det enkleste er at dere får en annen til å hjelpe til, hvis han har et søsken som dere har et greit forhold til så kan dere prøve der. Men til syvende og sist er det opp til han. Du må huske at han er en voksen mann som har ansvar for sitt eget liv og sine egne relasjoner. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet tirsdag kl 08:57 #6 Del Skrevet tirsdag kl 08:57 Dette er klassisk narsissistisk, manipulativ psykopatoppførsel fra sjalu stemor. Hørt om flere slike tilfeller. Ta med faren deres til familieterapeut asap. Han må forstå hva dette er, og trenger hjelp til det. Dette kan ødelegge familien deres, mens stemors familie kommer til å spise opp faren deres på bekostning av dere og ha det fint. Faren deres blir manipulert. Stå på krava og fortsett å invitere ham til dere, ellers får dere aldri sett ham mer enn et minimum av ganger. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #7 Del Skrevet tirsdag kl 08:58 Som andre skriver her, det er ikke stemor sin feil men faren. Mulig at hun påvirker han i feil retning. Men han har et valg. Det kan være lurt å prate med han og fortelle hva du føler. Mulig han ikke er klar over det. Anonymkode: 425a1...d54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #8 Del Skrevet tirsdag kl 08:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo ikke et problem med henne, men faren deres. Om han prioriterer noen andres barn gjennom hele julen, er det han som er en dårlig far. Samme hvem man møter, så setter man barna først om man ønsker det. Dessverre er det veldig vanlig å glemme sin gamle familie når man finner en ny.. Men det er jo ikke hennes feil at din far ikke setter av tid til deg. Det er lettest å skylde på henne, og det kan godt være det hun ønsker. Men avgjørelsen er jo hans. Anonymkode: e408c...21f Ja det er lettest å skylde på henne. Min far er tafatt.... har nok en drøm om at det bare er hun som er problemet, så slipper vi å forholde oss til at far velger oss bort. Det er jo veldig vondt. Avgjørelsen er hans som du sier. Han kunne jo ha stått opp og sagt hvordan han vil prioritere, men det gjør han ikke. Fortvilet over at hun som er et litt kontrollerende vesen ikke får motstand. Anonymkode: 21dcb...f6f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:00 #9 Del Skrevet tirsdag kl 09:00 Nymerïa skrev (3 minutter siden): Som forelder selv så vil jeg si at dette holder ikke hvis faren din er en god mann. En god mann ivaretar sine egne barn. Sånn er det bare. Spør faren din på tomannshånd hva slags kontakt han ønsker å ha med dere (dere kan jo uansett ikke tvinge han). Ikke nevn partneren hans i det hele tatt, begynner du å snakke om henne går han sannsynligvis rett i forsvarsposisjon og du blir den vanskelige. Hvis han begynner å dra inn henne, så spør du rett ut hva han vil for sin egen del når dere gjelder dere barna. Hvis han igjen begynner å snakke om at det skal være et felles prosjekt så får du si at det aller enkleste er om det er han som tar initiativ. Hvis dette går i stå på nytt så tror jeg det enkleste er at dere får en annen til å hjelpe til, hvis han har et søsken som dere har et greit forhold til så kan dere prøve der. Men til syvende og sist er det opp til han. Du må huske at han er en voksen mann som har ansvar for sitt eget liv og sine egne relasjoner. Takk, dette var veldig bra. Skal gi det et forsøk. Anonymkode: 21dcb...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:04 #10 Del Skrevet tirsdag kl 09:04 Lars1009 skrev (3 minutter siden): Dette er klassisk narsissistisk, manipulativ psykopatoppførsel fra sjalu stemor. Hørt om flere slike tilfeller. Ta med faren deres til familieterapeut asap. Han må forstå hva dette er, og trenger hjelp til det. Dette kan ødelegge familien deres, mens stemors familie kommer til å spise opp faren deres på bekostning av dere og ha det fint. Faren deres blir manipulert. Stå på krava og fortsett å invitere ham til dere, ellers får dere aldri sett ham mer enn et minimum av ganger. Jeg føler også at hun er veldig narsissistisk. Hun vet jo at vi ikke har en mor. Og jeg respekterer at hun ikke vil være bonusmoren vår. Hun går ofte når vi kommer på besøk. Men min far er jo ikke uskyldig - tviler på at han ser selv hvor lett han lar seg bestemme over.. Anonymkode: 21dcb...f6f 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:05 #11 Del Skrevet tirsdag kl 09:05 Er stemor selv og synes det er dumt at stemor oppfører seg sånn, ville aldri ha gjort sånn mot mine bonusbarn. De er like inkludert som mine egne barn. Hadde en periode hvor jeg sleit med at de kom til oss. Men det hadde ingenting med dem å gjøre, det var barnemor som lagde helvete for oss hver gang de var her. Etter besøksforbud fra politiet osv så gruer jeg meg ikke lenger. Anonymkode: 425a1...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet tirsdag kl 09:11 #12 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det er lettest å skylde på henne. Min far er tafatt.... har nok en drøm om at det bare er hun som er problemet, så slipper vi å forholde oss til at far velger oss bort. Det er jo veldig vondt. Avgjørelsen er hans som du sier. Han kunne jo ha stått opp og sagt hvordan han vil prioritere, men det gjør han ikke. Fortvilet over at hun som er et litt kontrollerende vesen ikke får motstand. Anonymkode: 21dcb...f6f Han er nok konfliktsky, snill og ønsker husfred og at forholdet skal fungere. Han trenger hjelp til å se hvordan den nye dama hans bevisst setter hans barn til side, og støtte i å stå opp mot henne. Dette har jeg som sagt hørt om flere ganger, og det beste er åpenbart at han forlater henne og finner en ålreit dame... Men det er nok å håpe på for mye. Men igjen: Hun kjerringa her kommer til å ødelegge deres tette relasjon til faren deres om han om dere ikke tar tak i det... De som skriver over at det BARE er opp til ham, forenkler det. Han bor med en narsissistisk, manipulativ psykopat. Les deg opp, og du kommer til å kjenne igjen mange av handlingene hennes, som f eks at hun stikker kjepper i hjulene for at dere skal få tid med faren deres ved å f eks alltid planlegge noe på deres bursdager, i høytider osv... Og du sier at hun går når dere kommer på besøk? Det sier vel alt. Spiller vel såret eller noe for å få sympati da... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:16 #13 Del Skrevet tirsdag kl 09:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er stemor selv og synes det er dumt at stemor oppfører seg sånn, ville aldri ha gjort sånn mot mine bonusbarn. De er like inkludert som mine egne barn. Hadde en periode hvor jeg sleit med at de kom til oss. Men det hadde ingenting med dem å gjøre, det var barnemor som lagde helvete for oss hver gang de var her. Etter besøksforbud fra politiet osv så gruer jeg meg ikke lenger. Anonymkode: 425a1...d54 Så fint at du tenker sånn. Det gjør alt så mye enklere for barna! Jeg føler at stemor misliker alt som minner henne om min biologiske mor. At mor og far har hatt en barneflokk på 3 sammen og nå har 7 barnebarn som resultat av det. Jeg bare syns det er trist... Anonymkode: 21dcb...f6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:21 #14 Del Skrevet tirsdag kl 09:21 Lars1009 skrev (4 minutter siden): Han er nok konfliktsky, snill og ønsker husfred og at forholdet skal fungere. Han trenger hjelp til å se hvordan den nye dama hans bevisst setter hans barn til side, og støtte i å stå opp mot henne. Dette har jeg som sagt hørt om flere ganger, og det beste er åpenbart at han forlater henne og finner en ålreit dame... Men det er nok å håpe på for mye. Men igjen: Hun kjerringa her kommer til å ødelegge deres tette relasjon til faren deres om han om dere ikke tar tak i det... De som skriver over at det BARE er opp til ham, forenkler det. Han bor med en narsissistisk, manipulativ psykopat. Les deg opp, og du kommer til å kjenne igjen mange av handlingene hennes, som f eks at hun stikker kjepper i hjulene for at dere skal få tid med faren deres ved å f eks alltid planlegge noe på deres bursdager, i høytider osv... Og du sier at hun går når dere kommer på besøk? Det sier vel alt. Spiller vel såret eller noe for å få sympati da... Jeg personlig synes du henger litt for sterke merkelapper på her , men jeg er ellers enig i at det trolig ligger mye manipulasjon i bakgrunnen her. Det er mye vanskeligere å forholde seg til i en nær relasjon enn mange forstår. Jeg er også enig i at det er lurt å lese seg opp og gjenkjenne dynamikk og mønstre. Anonymkode: e1139...78d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:24 #15 Del Skrevet tirsdag kl 09:24 Lars1009 skrev (7 minutter siden): Han er nok konfliktsky, snill og ønsker husfred og at forholdet skal fungere. Han trenger hjelp til å se hvordan den nye dama hans bevisst setter hans barn til side, og støtte i å stå opp mot henne. Dette har jeg som sagt hørt om flere ganger, og det beste er åpenbart at han forlater henne og finner en ålreit dame... Men det er nok å håpe på for mye. Men igjen: Hun kjerringa her kommer til å ødelegge deres tette relasjon til faren deres om han om dere ikke tar tak i det... De som skriver over at det BARE er opp til ham, forenkler det. Han bor med en narsissistisk, manipulativ psykopat. Les deg opp, og du kommer til å kjenne igjen mange av handlingene hennes, som f eks at hun stikker kjepper i hjulene for at dere skal få tid med faren deres ved å f eks alltid planlegge noe på deres bursdager, i høytider osv... Og du sier at hun går når dere kommer på besøk? Det sier vel alt. Spiller vel såret eller noe for å få sympati da... Ja, min far er ekstremt konfliktsky! Har aldri hørt ham heve stemmen. Tror ikke at han kommer til å gå fra henne. Har lest en del om narsisissme, og jeg har absolutt hatt henne i tankene når jeg har lest om det. stemmer absolutt at hun har viktige planer på bursdagene våre ja. Må gå tidlig fra selskapet for hun er så sliten. Eller ikke rører maten vi serverer fordi hun ikke tåler det. Når jeg spør hvilke intoleranser eller allergier hun har, svarer hun ikke. hun får han til å sette på høytaler når han snakker i telefonen med oss, så vi vet aldri hva som er privat og ikke. Før kunne jeg snakke i telefon med min far i en time. Nå er det aldri.... tørr liksom ikke å stikke hånden inn i vepsebolet. Han går rett i forsvar om vi kritiserer henne. Anonymkode: 21dcb...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:27 #16 Del Skrevet tirsdag kl 09:27 Men i all verden, dere er jo voksne alle sammen. Dere må jo ta kontroll på dette selv. Inviter hele bunten til en av dere da vel og inviter stesøster med familie også. Da mister hun all kontroll. Anonymkode: dc7c6...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet tirsdag kl 09:27 #17 Del Skrevet tirsdag kl 09:27 jeg vile snudd dette til at dere inviterer, på den måten er det også tydelig st far takker nei over tid og så kan man ta dialogen på hvorfor etterhvert, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:30 #18 Del Skrevet tirsdag kl 09:30 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja det er lettest å skylde på henne. Min far er tafatt.... har nok en drøm om at det bare er hun som er problemet, så slipper vi å forholde oss til at far velger oss bort. Det er jo veldig vondt. Avgjørelsen er hans som du sier. Han kunne jo ha stått opp og sagt hvordan han vil prioritere, men det gjør han ikke. Fortvilet over at hun som er et litt kontrollerende vesen ikke får motstand. Anonymkode: 21dcb...f6f Har du ingen svigerforeldre ? Vær med dem i stedet. Anonymkode: 8a11f...017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:31 #19 Del Skrevet tirsdag kl 09:31 Ikke skyld på stemor. Det er din far sitt ansvar. Ikke stemor som skal arrangere middag. Mange menn er så tafatte du får si det rett ut om han ønsker å ha en relasjon til dere. Svaret er nok hva han viser med sine handlinger Anonymkode: 776b4...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:33 #20 Del Skrevet tirsdag kl 09:33 Din far må selv sette grenser for sin kone og si at egne barn er også viktige for ham å ha kontakt med. Om han ikke gjør det så velger han konas familie over dere. Da må du si klart ifra at om han gjør det så har han valgt dere bort og da bør du konsentrere deg om din egen familie med mann, barn og sviger familie Anonymkode: 8a11f...017 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå