AnonymBruker Skrevet i går, 00:51 #1 Del Skrevet i går, 00:51 Har hørt om at noen folk gjør det enkelt og kjøper samme julegave til alle.. ikke så personlig (jeg spiser for eksempel ikke kjøtt, men vi fikk spekepølse), men høres veldig lettvint ut? Ett år fikk alle den samme boka. Noen som har et tips til hva jeg kunne kjøpt til alle voksne? Og noe som passer til alle barn? Jeg kan ellers bruke sikkert 8 timer og mer på å tenke på gave til hver og en, så.. kanskje dette er verdt et forsøk. Har julegaver langt oppi halsen, selv om gaver egentlig er ett av mine kjærlighetsspråk.. det bare blir for mye. Anonymkode: 4cf5b...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:39 #2 Del Skrevet i går, 06:39 Et år fikk vi (hele storfamilien) badelaken med brodert navn på, det passer til alle aldre. Anonymkode: de30b...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:48 #3 Del Skrevet i går, 06:48 Blir fort litt upersonlig 🙂. Jeg liker å finne noe som passer hver enkelt. Men de to venninnene jeg gir gave til, får ofte det samme. En liten pakke med såpe, neglelakk, ansiktsmasker og slike ting. Noen ganger et par øredobber f.eks. Per på 18 og Pål på 64 er det vanskelig å finne lik gave til 🙃 Anonymkode: b1b40...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet i går, 06:55 #4 Del Skrevet i går, 06:55 nødsovepose er en slik god "til alle" gave, ikke er de så dyre heller, sleng på etpar flakslodd og en pakke eller to med turmat om du vil opp i pris på gaven.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 06:57 #5 Del Skrevet i går, 06:57 Familiespill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet i går, 07:04 #6 Del Skrevet i går, 07:04 Jeg synes mat eller konfekt eller noe er fint. Om man selv ikke spiser det kan man tilby det til gjester. Ellers, en fin bok med byttelapp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet i går, 07:06 #7 Del Skrevet i går, 07:06 Har hørt om koffert til alle (voksne) barn. Stor gryte. Bordduk. Badelaken. Toalettmappe. "Årets bok". En flaske vin. Spill. Hagespill/leker. Det må blir noe upersonlig om det skal passe til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet i går, 07:18 #8 Del Skrevet i går, 07:18 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Et år fikk vi (hele storfamilien) badelaken med brodert navn på, det passer til alle aldre. Anonymkode: de30b...b17 Det synes jeg var en god idé. Alle trenger håndklær. Ellers tenker jeg brettspill er fint (men kanskje ikke ett til hver da, mer ett til hver familie). Eller en stor og god kopp (med en kakao på pinne oppi?). De fleste drikker en eller annen form for varm drikke enten det er kaffe, te eller varm sjokolade. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:30 #9 Del Skrevet i går, 07:30 Typiske sånne gaver er spiselige. Men det er jo alltid noen som ikke spiser sjokolade/kjøtt/whatever eller drikker alkohol. Blomster et alternativ. Tviler på det finnes en gjenstand som funker for alle. Ullsokker, kanskje. Badelaken med navn (til en voksen? Så tacky...) hadde ikke blitt brukt hos oss. Anonymkode: e14cd...81b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #10 Del Skrevet i går, 07:31 Hva med å bare slutte å gi så mange gaver, dersom du føler det er stress? Voksne mennesker trenger jo ikke mer dill og dall, sånn egentlig. De fleste har huset fullt! Eventuelt nedskalert gave, der du kjøper en pose Twist eller tilsvarende til hver og en. Hvis du absolutt må gi noe. Det kan spises opp eller deles ut. Anonymkode: 4cc0c...2dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #11 Del Skrevet i går, 07:34 Spørsmålet er hvilken prisklasse du ser for deg, og om alle skal få gave til samme pris. Lue, hals, hansker/votter, strømper, reflekspakker, drikkeflaske? Anonymkode: 6dce4...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:47 #12 Del Skrevet i går, 07:47 Jeg gir gavekort til alle som jeg er usikker på. Barn og gode veninner kjøper jeg alltid noe personlig til. Får ofte gode ønsker om jeg spør. Hos alle øvrige familiemedlemmer (60+) så får jeg aldri noe ordentlig svar når jeg spør hva de ønsker seg, så da vil jeg unngå å fylle opp huset deres med masse ræl. Gavekort er kanskje kjedelig, men da har man gitt noe og man slipper å legge masse tanker i det. Anonymkode: 8dc85...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #13 Del Skrevet i går, 07:54 Om man gir penger eller gavekort til voksne folk så kan man oppriktig heller la være. Om de ikke ønsker seg noe, så trenger de heller ikke noe. De voksne kjøper stort sett selv det de trenger når de trenger det. Hadde aldri falt meg inn å kjøpe gavekort til min voksne bror m/kone f.eks. Jeg kjøper bare gaver til barna i familien, de har som regel en del ting på ønskelista. Anonymkode: a0366...138 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #14 Del Skrevet i går, 07:58 Matkurv er veldig greit. Går på olivenlunden, eller lignende, gir en pris. Og så gir jeg individuelle innspill der det trengs. Som i at de ikke lager så avansert mat. Ikke spiser kjøtt. Er veldig glad i te. Og så videre. Anonymkode: d2a2a...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #15 Del Skrevet i går, 08:07 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om man gir penger eller gavekort til voksne folk så kan man oppriktig heller la være. Om de ikke ønsker seg noe, så trenger de heller ikke noe. De voksne kjøper stort sett selv det de trenger når de trenger det. Hadde aldri falt meg inn å kjøpe gavekort til min voksne bror m/kone f.eks. Jeg kjøper bare gaver til barna i familien, de har som regel en del ting på ønskelista. Anonymkode: a0366...138 Det var jeg som skrev over her at jeg gir gavekort til alle i familien som ikke ønsker seg noe. Og jeg er helt enig med deg i at det er en dum ting. Får bare ikke endret på hvordan familien min er skrudd sammen. Alle voksne er utrolig opptatt av at alle skal få gave. Har foreslått mange ganger at bare barna skal få gave. Det blir bare krangel av det. De blir ikke fornøyd med smågaver de får heller. Min mormor for eksempel gir jo gaver til min familie til en verdi på nesten 3000 kr til sammen. Får hun da en pakke servietter, noen fine lys, en pose twist og en fin såpe så er det bare et olmt blikk. Men hva skal man da kjøpe til en eldre dame som ikke ønsker seg noe, ikke blir glad for noe og som har huset fullt! Jeg kommer meg ikke ut av dette. Så gavekortet blir lilsom en "tilbakebetaling" av det hun har lagt ut for til oss. Tips mottas med stor takk. Anonymkode: 8dc85...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:18 #16 Del Skrevet i går, 08:18 Når jeg skulle finne noe til de som har "alt" kjøpte jeg Humlestikk (flaskeåpnere) 😅 Anonymkode: 0714e...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #17 Del Skrevet i går, 08:23 Jeg har gjort det enkelt en gang og kjøpte Rituals til alle. Menn og kvinner. Anonymkode: f52bc...943 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #18 Del Skrevet i går, 08:24 Jeg hata slike ting. Jeg er ganske nøye med hvordan jeg vil ha ting. Badehåndkle med brodert navn. Nei takk. Ting og tang til huset nei takk. Så jeg sa ifra. Kan vi ikke bare kutte ut og kjøpe gaver til hverandre. Så kan du heller kjøpe deg noe du ønsker så kan jeg kjøpe meg noe jeg ønsker. Så no har jeg bare gaver til kjernefamilien. Min mor og søster. Og hennes barn. Mannen fikser til hans far og bror. Så jeg stresser ikke lenger med gaver. Fordi det er bare til de nærmeste og ikke mange å kjøpe til. Anonymkode: 8e08b...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:26 #19 Del Skrevet i går, 08:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gjort det enkelt en gang og kjøpte Rituals til alle. Menn og kvinner. Anonymkode: f52bc...943 Det hadde gått i bosset hos meg. Ritualsprodukter stinker. Anonymkode: 4cc0c...2dc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #20 Del Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det hadde gått i bosset hos meg. Ritualsprodukter stinker. Anonymkode: 4cc0c...2dc Det er ditt valg 🤷🏼♀️ Om noen velger å kaste, bytte eller gi bort en gave jeg har gitt dem, det er deres valg. Men synes nå det er sløs å kaste noe som man kan bytte da. Anonymkode: f52bc...943 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå