AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:18 #1 Del Skrevet mandag kl 21:18 Har med andre ord ikke veldig god inntekt, per dags dato rett i underkant av 22.000 kr utbetalt, inkludert barnetilegget (som jeg nå betale deler tilbake av ut i fra samboers inntekt). Bor i stor by hvor det er dyrt å leie/kjøpe. Vi leier per dags dato, og jeg har ingen egenkapital spart opp. Vil det bli veldig vanskelig for meg å klare meg alene økonomisk? Har ikke bil, og skjønner at jeg ikke kan regne med mer en ett soverom. Anonymkode: 39f6c...38d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:24 #2 Del Skrevet mandag kl 21:24 22000 er veldig lite, kan det stemme at du får dette inkludert barnetillegg? Hva vil total utbetaling bli hvis du er alene? Ekstra barnetrygd, overgangsstønad (hvis du får det), bostøtte etc ? 22000 er for lite for en voksen og ett barn. Anonymkode: b196f...a49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:50 #3 Del Skrevet mandag kl 23:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 22000 er veldig lite, kan det stemme at du får dette inkludert barnetillegg? Hva vil total utbetaling bli hvis du er alene? Ekstra barnetrygd, overgangsstønad (hvis du får det), bostøtte etc ? 22000 er for lite for en voksen og ett barn. Anonymkode: b196f...a49 Ja, som samboer stemmer det. Vet ikke helt hva jeg ville fått hvis jeg var alene. Har ikke satt meg nok inn i det.. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet mandag kl 23:55 #4 Del Skrevet mandag kl 23:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har med andre ord ikke veldig god inntekt, per dags dato rett i underkant av 22.000 kr utbetalt, inkludert barnetilegget (som jeg nå betale deler tilbake av ut i fra samboers inntekt). Bor i stor by hvor det er dyrt å leie/kjøpe. Vi leier per dags dato, og jeg har ingen egenkapital spart opp. Vil det bli veldig vanskelig for meg å klare meg alene økonomisk? Har ikke bil, og skjønner at jeg ikke kan regne med mer en ett soverom. Anonymkode: 39f6c...38d 22.000 er mye da, klarer deg fint. Si 10.000 på bolig da med strøm, så har du 10.000 igjen på mat og klær og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet i går, 00:01 #5 Del Skrevet i går, 00:01 du vil få høyere ufør. bostøtte, barnetrygd (evt. for et ekstra barn om du skal ha mest omsorg) barnebidrag bidrag.. Kan du flytte? lurt å bo et billigere sted så pengene varer lenger. Men dette fikser du. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet i går, 00:01 #6 Del Skrevet i går, 00:01 22 000 med et barn går jo ikke .. alder på barnet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 00:02 #7 Del Skrevet i går, 00:02 Minstesats er vel et par tusen mer om man er enslig. I tillegg vil du jo få dobbel barnetrygd, fullt barnetillegg og også bidrag? Iallefall minst det laveste dersom mannen ikke tjener særlig? Så der har du minst 4000 ekstra. Mulig du også kan søke bostøtte 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:06 #8 Del Skrevet i går, 00:06 monican94 skrev (2 minutter siden): du vil få høyere ufør. bostøtte, barnetrygd (evt. for et ekstra barn om du skal ha mest omsorg) barnebidrag bidrag.. Kan du flytte? lurt å bo et billigere sted så pengene varer lenger. Men dette fikser du. Ok, må sjekke ut nærmere, men noen som tilfeldigvis vet litt mer konkret akkurat hvor mye mer jeg kan få (sett at jeg har barnet minst 50%)? Er ikke aktuelt å flytte langt unna, pga barnefar, familie osv. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:06 #9 Del Skrevet i går, 00:06 Petra200 skrev (4 minutter siden): 22 000 med et barn går jo ikke .. alder på barnet? 6 år. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:09 #10 Del Skrevet i går, 00:09 Perfume skrev (4 minutter siden): Minstesats er vel et par tusen mer om man er enslig. I tillegg vil du jo få dobbel barnetrygd, fullt barnetillegg og også bidrag? Iallefall minst det laveste dersom mannen ikke tjener særlig? Så der har du minst 4000 ekstra. Mulig du også kan søke bostøtte Takk samfunnet er jo ikke laget for å være alene, så økonomi er dessverre en stor bekymring når inntekten ikke er spesielt god. Ts Anonymkode: 39f6c...38d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:11 #11 Del Skrevet i går, 00:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 6 år. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Har du mulighet til å skynde deg å flytte til et billigere sted? Før barnet blir etablert på skole, klassevenner ol. Det er mange som ikke tenker på hvilket "luksus" det er å bo på et dyrt sted. Mange tusen hver mnd. Anonymkode: 6d942...3b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet i går, 00:13 #12 Del Skrevet i går, 00:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 6 år. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Kanskje vurdere å flytte? Barn blir jo bare dyrere og dyrere … 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:21 #13 Del Skrevet i går, 00:21 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har med andre ord ikke veldig god inntekt, per dags dato rett i underkant av 22.000 kr utbetalt, inkludert barnetilegget (som jeg nå betale deler tilbake av ut i fra samboers inntekt). Bor i stor by hvor det er dyrt å leie/kjøpe. Vi leier per dags dato, og jeg har ingen egenkapital spart opp. Vil det bli veldig vanskelig for meg å klare meg alene økonomisk? Har ikke bil, og skjønner at jeg ikke kan regne med mer en ett soverom. Anonymkode: 39f6c...38d Ja du kommer til å slite. Er alenemor og bruker kredittkortet for å overleve hver måned og har ikke høy husleie engang. Jeg dropper å spise middag tre dager i uka. Barnet får da. Jeg spiser aldri frokost, kun middag. Frisør, tannlege etc er bare å glemme. Jeg kjenner flere alenemødre og de alle har det likedan. Man blir slank da. Men det er vel det eneste positive.. Anonymkode: 60127...1f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 00:23 #14 Del Skrevet i går, 00:23 Enannerldes skrev (21 minutter siden): 22.000 er mye da, klarer deg fint. Si 10.000 på bolig da med strøm, så har du 10.000 igjen på mat og klær og sånt 10 000,- rekker ikke langt med de prisene som er på butikken nå. Og ellers i samfunnet. Jeg har rundt 19 000,- utbetalt etter skatt. Husleie på 10500,-. Jeg sliter med å få det til å gå rundt, selv om jeg er aldri så sparsommelig 😞 I perioder har jeg spist brødskiver til middag flere ganger i uken, fordi jeg ikke har råd til noe annet. Man blir ikke "rik" av å være ufør. Satsene på minstesats uføretrygd er latterlig lave 🥲 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:24 #15 Del Skrevet i går, 00:24 Mardina skrev (Akkurat nå): 10 000,- rekker ikke langt med de prisene som er på butikken nå. Og ellers i samfunnet. Jeg har rundt 19 000,- utbetalt etter skatt. Husleie på 10500,-. Jeg sliter med å få det til å gå rundt, selv om jeg er aldri så sparsommelig 😞 I perioder har jeg spist brødskiver til middag flere ganger i uken, fordi jeg ikke har råd til noe annet. Man blir ikke "rik" av å være ufør. Satsene på minstesats uføretrygd er latterlig lave 🥲 Nja, mat for en voksen og unge er kanskje 3-4000 kroner, ser ikke helt problemet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 00:27 #16 Del Skrevet i går, 00:27 Enannerldes skrev (Akkurat nå): Nja, mat for en voksen og unge er kanskje 3-4000 kroner, ser ikke helt problemet da Nei, du ser tydeligvis ikke problemet. Hvis du klarer et matbudsjettet på 3-4000,- i mnd, så er du jaggu god. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:28 #17 Del Skrevet i går, 00:28 Mardina skrev (1 minutt siden): Nei, du ser tydeligvis ikke problemet. Hvis du klarer et matbudsjettet på 3-4000,- i mnd, så er du jaggu god. Må lage alt fra bunnen av da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 00:30 #18 Del Skrevet i går, 00:30 Enannerldes skrev (Akkurat nå): Må lage alt fra bunnen av da hehe Det klarer man neppe med et budsjett på 3-4000,- i mnd. Hvis man skal spise sunt og variert. Mat er DYRT! 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:32 #19 Del Skrevet i går, 00:32 Mardina skrev (Akkurat nå): Det klarer man neppe med et budsjett på 3-4000,- i mnd. Hvis man skal spise sunt og variert. Mat er DYRT! Du må gå litt imot strømmen da hvis du skal kjøpe rimelige råvarer, kanskje der problemet litt ligger? Å gjøre som andre versus billig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 00:34 #20 Del Skrevet i går, 00:34 Enannerldes skrev (Akkurat nå): Du må gå litt imot strømmen da hvis du skal kjøpe rimelige råvarer, kanskje der problemet litt ligger? Å gjøre som andre versus billig 22 000,- er uansett ikke mye å klare seg på, når man i tillegg skal forsørge et barn i vekst. Jeg sliter med den inntekten jeg har og jeg har ikke barn engang.... 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå