Gå til innhold

Hvor mange gaver får barna deres til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine får 2 fra oss foreldre. Fra en tante og en gammeltante. Og fra ett par kompiser 

Anonymkode: c0be8...8c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare lurer, virker som om alle får masse

Anonymkode: 64c68...fc4

en dyr gave fra oss foreldre til 4000kr

Anonymkode: c0c46...596

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-8. 2 sett besteforeldre, to onkler med familie, foreldre og søsken.

Anonymkode: e1b1b...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra oss får barnet én gave, og det pleier å være én fra de andre grenene i familietreet også. Men vi kommer fra store familier begge to, så det blir fort en del likevel.

Anonymkode: bc2f6...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 10 gaver totalt. Og da har jeg spedd på så det skal være litt pakker. En bok, en genser osv i tillegg til det de ønsker seg.

Anonymkode: 00279...cb4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av oss i familien. 
1 av farmor og farfar

1 av mormor og morfar

1 av hver oldeforeldrepar altså 2 gaver

de har 9 sett med tanter og onkler, og får 1 gave av hvert par, altså 9 gaver

1 av nissen

til sammen får de 15 gaver. I mine øyne er det alt for mange, men vi har store familier så da blir det sånt.. 

Anonymkode: b9750...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tenåringer får gaver for 3-6000kr av oss, utstyr de trenger til fritidsaktiviteter. (2-3 stk) Så får de 6000-10000kr av besteforeldre (er eneste barnebarn og i fjor fikk de ny brukt telefon, 5-6 pakker med klær, sminke, dyrere toalettsaker, headset) 500kr av andre besteforeldre og 500 kr av tante/onkel. Synes ikke de får spesielt mye. Hadde de ikke fått tingene i julegave hadde vi jo kjøpt mye av tingene likevel.   Gavene fra mine foreldre blir enten åpnet med de eller før vi drar og feirer med andre siden.  

Jeg elsker gaver, synes ikke barn blir bortskjemte av å få ting de trenger, hadde ikke ungene fått så mye av mine foreldre hadde vi kjøpt mer. Det er forskjell på alder. 5000kr i bare leker er noe annet enn 5000kr i klær til tenåring.  

Det er når barn/tenåringer forventer dyre ting de er bortskjemte, men når de ikke forventer masse så ser jeg ikke noe problem. Mine barn vet de får ganske mye, men har mange venner som får mye mer.  Mens mine barn får ny brukt mobil får venner ny iphone ganske ofte. Ikke noen big deal. 

Jeg synes de som gir en tenåring bare litt og bruker masse penger på dyr mat, dyr vin og annet er kjip og har ikke min respekt, 

Anonymkode: 3dffc...033

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10, med mindre noen gir mer enn 1. Foreldrene mine pleier å gjøre det, så tipper det blir ca 12-13.

Anonymkode: 1385f...408

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, har ikke oversikten enda. I alle fall ikke fra øvrig familie. Men de får for rundt 3000 hver. Det kan bli alt fra en gave eller 7, i tillegg til fra andre. De bryr seg ikke om antallet, men totalen av inneholdet når kvelden er over. 

Anonymkode: 27f6a...fff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gaver fra:

3 «sett» besteforeldre 
5 tante og onkel par
Oldeforeldre
To gamletanter
Nissen

pluss oss foreldre.

Tipper rundt 15 hver. Besteforeldrene gir som regel flere gaver til hver av barna, en fra hver av de andre giverne.

Anonymkode: fe662...0cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett barn, 1.5 år. Fra oss foreldre får hun en bok på morgenen i sokken som skal leses på tur til besteforeldrene. En stor hovedgave til kvelden. En tegneblokk og blyanter til kvelden. Og en morsom genser. 

I tilegg får hun gave fra besteforeldre og kanskje fra tanter/onkler. Tipper rundt 7-8 gaver totalt. 

Anonymkode: 0998e...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, men de får mange. veldig mange. Vi er en stor familie og da blir det mange pakker. 

Anonymkode: 4a0dc...af2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-8 stk. I år får hun to av oss. Men den ene er bare en liten dings. Vi skal feire julaften to steder. Reiser til sverige i jula og orker ikke drasse med oss masse gaver dit, så blir en ekstra julaften i norge med besteforeldre der. Da får hun en liten ekstragave av oss. Jeg tror også besteforeldrene vil gi henne to gaver. Hun får en leke, men vi har også ønsket noen klær til henne. 

Anonymkode: 65a50...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurer, virker som om alle får masse

Anonymkode: 64c68...fc4

15 ca. Små og store 100 kr-400 kr. Fra oss, besteforeldre fra begge sider og 2-3 fra tanter/onkler. Ca for 3000-3500 kr til sammen hver om jeg regner alt i alt. Noe er kjøpt brukt via Finn🙂

Anonymkode: 261be...3fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men det er mange. Vi har stor familie og enkelte familiemedlemmer med høyt gavebudsjett.

Anonymkode: f8128...af1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...