Gå til innhold

Verdens beste håndkrem

lin

Anbefalte innlegg

Hvilken er det? 

Bør trekke godt og raskt inn slik at man ikke føler seg klissete på hendene, samt ha en grei duft som ikke er for intens. 
Og selvsagt gi god nærliggende til tørre hender 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig bør man ikke bruke håndkrem. De fleste inneholder skadelige stoffer, for eksempel av typen petroleum.

Behovet for fuktighetskrem oppstår gjerne fordi man er for "flink" med å bruke såpe, og for dårlig til å skylle av såpa, slik at huden tørker ut og den naturlige fuktbevaringen som vi er født med "overkjøres".

Hvis man MÅ bruke fuktighetskrem, for eksempel på iskalde vinterdager, anbefaler jeg HTH med samme naturlige stoff som kroppen selv bruker: Karbamid

HTH original bodylotion - Sparkjøp

Jeg har selv vært "avhengig" av både fuktighetskrem og Lypsyl, før jeg fikk innsikt i hvordan kroppens egne mekanismer fungerer. Heldigvis er det mulig å "fase ut" slik bruk, så jeg opplever aldri tørr hud eller lignende lenger.

Anonymkode: de2ce...d6c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarins hand and nail treatment cream er veldig god. Sisley Restorative Hand Cream er en annen favoritt. Og Elisabeth Arden sin, eight hour serien, men lukten er jo... 

Er glad i Molton Brown sine "på farten", de små tubene. De trekker raskt inn, og lukter veldig godt. 

Ellers kan jeg anbefale å peele hendene godt, og bruke hand maske, slik du har hendene inne i en liten time. Massere godt inn restene, og sove med den over natten. 

Anonymkode: 8ba23...710

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decubal hand cream er definitivt den som har hjulpet meg best, får litt eksem her og der og den fikser det på bare noen dager.

Anonymkode: 24627...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uriage Barriederm håndkrem på www.lookfantastic.com 

Den er uten parfyme. Min favoritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri håndkrem. 

Bruker samme produkter på hendene som i ansiktet, hals og bryst.

Rens, syre, toner og ansiktskrem. 

Når jeg har hårolje i håret så får hendene resten. Fint å bruke før du legger deg så virker de hele natten.

Olje er særlig fint nå på starten av vinteren så blir hendene mettet og blir ikke tørre i kulda. Hjelper også å alltid ha på hansker/ vanter på vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har prøvd det som er av håndkrem, fra billige på supern til dyre varianter fra diverse hudpleiemerker, men det er absolutt ingenting som funker som Working Hands. Ja, de særdeles usexy grønne boksene. 😅 

Jeg hadde så tørre hender at det sto ut små "pigger" av tørr hud på fingertuppene - etter noen dager med WH tok jeg meg ubevisst i å sitte å gni fingertuppene sammen, de var blitt helt glatte og myke. 🥰

Anonymkode: cf924...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Roche Posay cicaplast er eneste som fungerer hele året for meg. 

Anonymkode: ecce1...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 11.52):

Jeg tror jeg har prøvd det som er av håndkrem, fra billige på supern til dyre varianter fra diverse hudpleiemerker, men det er absolutt ingenting som funker som Working Hands. Ja, de særdeles usexy grønne boksene. 😅 

Jeg hadde så tørre hender at det sto ut små "pigger" av tørr hud på fingertuppene - etter noen dager med WH tok jeg meg ubevisst i å sitte å gni fingertuppene sammen, de var blitt helt glatte og myke. 🥰

Anonymkode: cf924...e87

Enig, den er helt super! :) 

Og de boksene er garantert laget for å være så langt unna feminine som det er mulig å få dem. "Hvordan skal vi få menn til å kjøpe håndkrem?" "Vi putter den i en boks som ser ut som den har rømt fra et bilverksted, og selger den på byggevarehus og bensinstasjoner!"

Anonymkode: 582ec...4d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lin skrev (På 9.12.2024 den 12.38):

Hvilken er det? 

Bør trekke godt og raskt inn slik at man ikke føler seg klissete på hendene, samt ha en grei duft som ikke er for intens. 
Og selvsagt gi god nærliggende til tørre hender 

Verdens beste finnes ikke, enda. 
Hendene trenger ulike kremer i løpet av døgnet. Avene hånd og Cicalfate er gode. Locobase på natten eller sinksalve beregnet på babyer når huden er ekstra sår. Nephapen eller noe sånt er og god nattkrem for såre hendler. Tar du noen bomullsokker utenpå, så blir det ikke så mye kliss i sengetøyet. 

Anonymkode: 31ecb...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 12.19):

La Roche Posay cicaplast er eneste som fungerer hele året for meg. 

Anonymkode: ecce1...5e4

Enig! Ingen over, ingen ved siden av. Beste håndkremen jeg noen gang har brukt. 

Anonymkode: fbbcf...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...