Gå til innhold

Hvor mange som du har gått i klasse eller på skole med er døde i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden skal jeg vite det? Vet at noen er døde, blant annet en som druknet i fylla på vg, en kjørte seg ihjel, en tok selvmord, men de aller aller fleste har man da null kontakt med i voksenlivet, så 90 % kan være døde for alt jeg vet eller bryr meg.

De jeg vet er døde, døde altså mens vi gikk på vgs.

Anonymkode: be04a...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Jeg glemte en fra barneskolen som var fem år yngre enn meg. Han døde i en bilulykke 19 år gammel. Og en fra ungdomsskolen som var året eldre enn meg. Vet bare at han var en pøbel på skolen, og døde i 2009, 24 år gammel. Trolig rus eller selvmord.

Så en fra mitt kull fra ungdomsskolen for noen uker siden. Han kan fort bli den neste som dør. Aldri sett makan til herjet 39-åring. Så helt for jævlig tynn ut og kunne nesten ikke gå. Har hatt rusproblematikk i lange tider (tror jeg).

Anonymkode: f37c1...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen heldigvis og jeg kjenner ganske mange. 35 år

Anonymkode: 41a69...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En døde når vi gikk i tiende klasse, vi gikk i klasse med hverandre på barneskolen. Ei jeg gikk i parallellklasse med på videregående døde når for kort tid siden, det vet jeg kun fordi det stod om henne i avisen. Hvordan det ligger an med de andre i klassene jeg gikk i har jeg virkelig ingen anelse om, ikke bryr jeg meg heller!

Anonymkode: b6681...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En, det jeg vet, av kreft. Men i årskullet under har to dødd plutselig bare i år.

Jeg er 41 år.

Anonymkode: e58d5...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To i klassen min fra ungdomsskolen er døde. Selvmord og astmaanfall. Vi er 36 år nå, og var vel rundt 26 i klassen, så det er nokså høyt hvis du regner i prosent.

I tillegg er en fra parallellklassen vår på ungdomsskolen død etter det jeg tror var selvmord. Fire klasser per trinn, så på ingen måte en veldig stor skole, de fleste visste godt hvem hverandre var. 

En som var året eldre enn oss på ungdomsskolen døde overdoserelatert. Relativt kort tid etter at vi gikk ut derfra, så jeg husker det ganske godt. 

Ellers er det en til fra mitt kull på VGS som døde i en ulykke, men dette var en større skole. 

Anonymkode: 184dd...bc3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg gikk på ungdomsskolen med, døde i en bilulykke da han var 17 eller 18. Jeg er 43 nå og vet ikke hva som kan ha skjedd med de andre opp igjennom årene.

Anonymkode: 9d6d8...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 22.25):

28 år er jeg. 10+ er døde fra skoler+ klasse jeg har gått i. Ulykker, kreft, selvmord, overdose og drap. Orker ikke telle mer, det gjør for vondt, så jeg stoppa på 10… overdose og selvmord har en stor smitteeffekt her jeg holder til, så det var en del som forsvant på kort tid etter hverandre. Det var da blant annet klassekamerater av disse. Kan si det er vanskelig å finne en mening med livet når alle bare dør som fluer. Hva skjedde med vår generasjon i det hele tatt? Kunne huske min mor nevnte at én fra hennes skole døde tidlig da jeg var liten. Jeg hadde aldri sett for meg at det var mulig at så mange unge mennesker kunne dø, spesielt før de var fylt 20 år. 

Anonymkode: 6dba8...34f

Ja, dettw har jeg faktisk lest om.
Man kan tenke at grupper på some, der de som sliter med selvmordstanker får "snakket ut" med andre som sliter med de samme tankene, er til hjelp. Men så har det vist seg at det fører til flere selvmord i steden... 
Et "typisk eksempel" på "smitte" er en jente på ungdomsskolen som tar selvmord, og så er det 2 til på samme skole som gjør det samme de påfølgende ukene.

Skummelt!

Anonymkode: 0546d...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37 år.

To jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen er døde, ene døde på sykehuset av en sykdom ( vet ikke hvilken ) og andre person ble knivstukket i hjemmet sitt i år. 

Anonymkode: 55f19...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 1.28):

Samme her. Husker kanskje navnet på fem jeg gikk i klasse med. Sitter ikke og leser dødsannonser.

Anonymkode: b311f...e11

Jeg leser faktisk dødsannonser for å få med meg sånt, er «hjemme» kun i ferier så synes det er greit å få med meg.  Har for vane å lese dødsannonser et par ganger i måneden. 

Når det gjelder navn så husker jeg navnet på alle jeg har gått på trinn med (1-9 trinn med 2 klasser) og vg1-vg3 med 5 klasser.   Klassene var så mye blandet og jeg bare husker navn og ansikter. Kan kjenne igjen navn på kull under og over meg på ungdomsskolen, men mange færre over og under meg på vgs, men har jo årbøker som jeg jar kikket i før reunion (har bare hatt 1) 

Anonymkode: ef947...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, hvis man skulle tatt med hele skolen, så vil jeg tro det er mange. 

Men fra klassen min på barne- og ungdomsskolen er det en som døde i båtulykke. 

Det var en barnevernsinstitusjon ved skolen vår, så vi hadde mange ulike som var innom klassen vår i kortere eller lengre perioder. Noen av de vet jeg er døde, men jeg regner de ikke med som i "klassen min". 

Jeg er over 50 år. 

Anonymkode: 9c23f...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 21.23):

Hva er din alder og når døde klassekameraten(e) dine? Om ikke klassekamerater, er det andre du har gått på skole med som har dødd?

Jeg har gått i 3 klasser og ingen er døde (vi er 39 år i dag). Men i paralellklassen min fra ungdomsskolen var det en som døde 19 år gammel av kreft. Det var også en fra ungdomsskolen, ett år yngre enn meg, som døde etter å ha vært full og sovnet ute i kulda. Nylig var det en fra min barneskole som tok livet sitt, var noen år eldre enn meg. Det var også en eldre enn meg som døde som 13-åring av hjernehinnebetennelse, og en som slet med rusproblemer som døde før fylte 30.

Ganske sykt å tenke på hvor tilfeldig alt er. Det er ikke gitt at man blir gammel.

Anonymkode: f37c1...450

Er 31. Har 3 jeg har gått i klasse med som er døde. Alder på de når de døde 21,22 og 31. Visst jeg skal telle med de som er yngre og eldre hadde det blir enda flere. 

Anonymkode: d014c...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 år. Har to fra barneskolen som er døde. De ble 21 år gamle.

Henholdsvis overdose og selvdrap.

Grunnen til at man vet litt mer, er fordi det ligger intervju med foreldre ute på nett, hentet fra to forskjellige aviser. 

Utover det, har jeg null peiling på hvordan det går med andre fra klassen(e)

Endret av Sicktrip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er 33. Kun én som døde nå i fjor av overdose. Utrolig bra fyr, det var kjempetrist. Hele det gamle klassetrinnet gikk sammen om å bestille en bukett til begravelsen og mange av oss dro også i den, det var veldig fint. 

Anonymkode: ded12...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...