Gå til innhold

La sin kjære ha sex med andre!

Meg2805

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om behovet ditt er seksuell selvskading og oppofrelse så kan du også være singel og ikke få deg noe som helst. 

Det er helt naturlig å ha variasjon i sexpartnere og har ingenting med det å være i et forhold å gjøre. Et forhold handler jo ikke om seksuell eksklusivitet.

Anonymkode: b7cc2...180

Serie-monogami er ganske vanlig. At du blander inn selvskading er jo bare useriøst.

Anonymkode: 8a781...e1b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Serie-monogami er ganske vanlig. At du blander inn selvskading er jo bare useriøst.

Ja. Fordi folk ikke gidder å ha sex med samme person resten av livet. Ei heller tilbringe all sin tid med. 

Seriemonogami blir bare et plaster på såret. Den reelle løsningen er jo at man bare lar være å sette likhetstegn mellom relasjonelt monogami og seksuelt monogami. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Fordi folk ikke gidder å ha sex med samme person resten av livet. Ei heller tilbringe all sin tid med. 

Seriemonogami blir bare et plaster på såret. Den reelle løsningen er jo at man bare lar være å sette likhetstegn mellom relasjonelt monogami og seksuelt monogami. 

Ja dette passer sikkert utmerket for deg, men ikke for alle. Hvorfor plager det deg så voldsomt hva andre velger å gjøre?

For meg og min partner så er sex noe mellom oss, en av de tingene som er eksklusive for oss. Vi blir ikke plaget av at andre velger annerledes.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skjønner og skjønner, folk er ganske enkelt forskjellige. Man har ulike behov og lyster.

Du har rett i det, når det kommer til å respektere andres valg. Men det har likevel noe med forståelse å gjøre, forståelsen som ligger bak  de valgene som gjøres. Den tror jeg ikke alltid er like god. For enkelte kan denne forståelsen være mangelfull, både mht til at menn er ulike, og seg selv og sin egen seksualitet. Jeg sier ikke at dette gjelder deg jeg svarer. Bare at det kan gjelde flere av de som sier nei. Manges valg preges kanskje av frykt og fordommer, ikke like mye av hva de selv faktisk ønsker, og egne seksuelle behov.

Jeg tror det er mange damer som kunne satt pris på å få oppleve flere ulike mannlige partnere, også i et et trygt og etablert forhold, om hennes mann ønsker det. Selv de som sier noe annet. Det blir rett og slett for utrygt å vurdere et ja. Nei er det tryggeste.

Anonymkode: 84ebf...0ee

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har rett i det, når det kommer til å respektere andres valg. Men det har likevel noe med forståelse å gjøre, forståelsen som ligger bak  de valgene som gjøres. Den tror jeg ikke alltid er like god. For enkelte kan denne forståelsen være mangelfull, både mht til at menn er ulike, og seg selv og sin egen seksualitet. Jeg sier ikke at dette gjelder deg jeg svarer. Bare at det kan gjelde flere av de som sier nei. Manges valg preges kanskje av frykt og fordommer, ikke like mye av hva de selv faktisk ønsker, og egne seksuelle behov.

Jeg tror det er mange damer som kunne satt pris på å få oppleve flere ulike mannlige partnere, også i et et trygt og etablert forhold, om hennes mann ønsker det. Selv de som sier noe annet. Det blir rett og slett for utrygt å vurdere et ja. Nei er det tryggeste.

Tror du traff spikeren der! Vi har snakket om dette her, mange ganger, og hun takler ikke at jeg leker med andre damer. Men det er heller ikke interessant. Det er hennes lek som er fokus. 😉 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja dette passer sikkert utmerket for deg, men ikke for alle. Hvorfor plager det deg så voldsomt hva andre velger å gjøre?

For meg og min partner så er sex noe mellom oss, en av de tingene som er eksklusive for oss. Vi blir ikke plaget av at andre velger annerledes.

Plager ikke meg, men når jeg ser hvor mye folk gnåler over forholdene sine, mangelen på sex, kvinner som ikke tenner på mannen sin, forhold som ebber ut fordi ingen av partene tenner på hverandre. Så føler jeg det er fint å kunne påpeke det åpenbare. Nemlig at seksuell eksklusivitet kun bidrar til å gjøre relasjonelt monogame forhold værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det tror jeg også. Jeg ser min kone av og til kan få et crush på andre kjekke gutter/menn og det tenner meg. Men håpløst å få henne til å innrømme det selv om jeg sier hun må bare flørte om hun vil. Det virker som hun kunne vært med på en trekant siden hun vil ha tryggheten at jeg er med, men dette får tiden vise.

Meg2805 skrev (6 timer siden):

Tror du traff spikeren der! Vi har snakket om dette her, mange ganger, og hun takler ikke at jeg leker med andre damer. Men det er heller ikke interessant. Det er hennes lek som er fokus. 😉 

Vi er veldig enige :) Det er hennes nytelse og ønsker som prioriteres ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift i 20 år, og vi har perioder her og der med åpent ekteskap. Vi har også kost oss med andre par, trekanter, swinging osv. Verken jeg eller kona kobler nødvendigvis sex med kjærlighet som mange andre gjør. Det funker for oss. For oss handler ekteskapet mer om livet vi har skapt, hun kommer alltid hjem til meg. Og helt ærlig, ingenting i hele verden tenner meg så mye som at hun koser seg, og vis versa. 

Anonymkode: 5cef0...496

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært gift i 20 år, og vi har perioder her og der med åpent ekteskap. Vi har også kost oss med andre par, trekanter, swinging osv. Verken jeg eller kona kobler nødvendigvis sex med kjærlighet som mange andre gjør. Det funker for oss. For oss handler ekteskapet mer om livet vi har skapt, hun kommer alltid hjem til meg. Og helt ærlig, ingenting i hele verden tenner meg så mye som at hun koser seg, og vis versa. 

Flere burde vært selvsikre nok til å skjønne verdien her. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alle parter kan samtykke informert til seksuelle relasjoner utover to personer og liker det, kjør på. Livet er for kort til å skulle holde seg til én person kun fordi folk rundt forventer det. Har hatt partnere som har eksperimentert litt seksuelt utenom meg før, jeg har også vært med på noe av det og hatt noen sommerflørter på si og det har bare vært hyggelig ☺️

Felles for alle disse relasjonene var at alle visste om hverandre og det ble ikke noe ubehagelig eller hemmelig over det. Forhold er hva man gjør det til og jeg tenker ikke at en type forhold som utspiller seg annerledes enn normen nødvendigvis er bedre eller dårligere enn andre forhold.

Anonymkode: 118a4...b08

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 14.50):

I denne tråden var det mye rart. Hva skjedde med at sex er det mest intime man kan dele, og det deler man ikke med hvem som helst. Hva slags forhold har man egentlig hvis man har så stort behov for å kose med andre? Og hva gjør det med forholdet om en av partene er sammen med en tredjeperson? Det er så uaktuelt som det kan få blitt! 

Anonymkode: 09c71...925

Hvis dette er mye rart, må du være ny på internett..

Cockolding er et kjent begrep, det samme er swingers, åpne forhold, polyamory etc etc.

At det er nytt for noen i vår del av verden, er spesielt.

Hva skjedde med at et forhold er hva enn de som er involvert legger i og ønsker ut av det? Hvorfor skal noen (som deg) rakke ned på andres valg, når de selv er lykkelige slik? 

Kunne aldri gått tilbake til monogami, da det virkelig ikke var for meg.

Ja, til å leve livet slik det passer en best.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Slik kan det bli. Nærheten blir mer virkelig. Om åpenheten er 100% 😎

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Flere burde vært selvsikre nok til å skjønne verdien her. 

Har dere manko på folk å ligge med, eller hva er greia med at dere skal sykligjøre folk som har andre behov og lyster enn dere selv?

Man skal aldri ha sex når man ikke vil. Det er grunnregel nr 1. Jeg er helt for at folk skal gjøre som de vil, men dette å hoppe fra pikk til pikk for at det potensielt hadde tent mannen er ikke for meg. Jeg er ganske enkelt ikke skrudd sammen slik. Ord som selvskading og manglende selvtillit blir brukt om folk som meg. Folk som bare vil ha sin faste partner blir fremstilt som sjuke... om jeg hadde hatt dårlig selvtillit så hadde jeg latt andre diktere hvilket sexliv jeg hadde. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har dere manko på folk å ligge med, eller hva er greia med at dere skal sykligjøre folk som har andre behov og lyster enn dere selv?

Man skal aldri ha sex når man ikke vil. Det er grunnregel nr 1. Jeg er helt for at folk skal gjøre som de vil, men dette å hoppe fra pikk til pikk for at det potensielt hadde tent mannen er ikke for meg. Jeg er ganske enkelt ikke skrudd sammen slik. Ord som selvskading og manglende selvtillit blir brukt om folk som meg. Folk som bare vil ha sin faste partner blir fremstilt som sjuke... om jeg hadde hatt dårlig selvtillit så hadde jeg latt andre diktere hvilket sexliv jeg hadde. 

Jeg so skrev den posten kommentaren du svarer på, svarer på. Jeg er helt enig med deg. Det handler ikke om dårlig eller god selvtillit, kun preferanser og hvilket forhold man selv vil ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Tsnken din er absolutt god, men det er noen fallgruver man fort kan gå i. Den første er at det er veldig tidskrevende hvis han skal ha ei annen for sex. Det er ikke kun de timene han bruker på sex som vil gå med her. Det er det at han skal finne henne, bli kjent, og det er også vanlig at man deler fantasier mellom møtene. Som andre har nevnt, er det fort gjort at det utvikles følelser, selv om begge går inn og har bestemt seg for at det ikke skal være følelser.

Jeg ville først og fremst sett på alternative måter å tilfredsstille ham på, som ikke innebærer vaginal penetrering. Ikke alle menn er like, og noen klarer seg fint uten penetrering. Jeg er selv en av de som ikke har noe behov for penetrering, da det er mye annet jeg liker bedre. 

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ønsker ikke sex med andre enn min partner. Men jeg tilbringer ikke all min tid med ham. Jeg har venner og familie som jeg treffer både med og uten ham. Å være monogam betyr ikke å tilbringe all sin tid sammen. 

Anonymkode: 610ec...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Meowmere skrev (12 minutter siden):

Hei TS. Tsnken din er absolutt god, men det er noen fallgruver man fort kan gå i. Den første er at det er veldig tidskrevende hvis han skal ha ei annen for sex. Det er ikke kun de timene han bruker på sex som vil gå med her. Det er det at han skal finne henne, bli kjent, og det er også vanlig at man deler fantasier mellom møtene. Som andre har nevnt, er det fort gjort at det utvikles følelser, selv om begge går inn og har bestemt seg for at det ikke skal være følelser.

Jeg ville først og fremst sett på alternative måter å tilfredsstille ham på, som ikke innebærer vaginal penetrering. Ikke alle menn er like, og noen klarer seg fint uten penetrering. Jeg er selv en av de som ikke har noe behov for penetrering, da det er mye annet jeg liker bedre. 

Feil tråd? :) 

Anonymkode: 9816d...37a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forsøkte altså å spørre om noen damer tenner på å ha en slik frihet i forholdet, og om de som lever slik kunne formidle litt om hvordan de har det. 

Jeg og alle vet hvordan et monogamt forhold fungerer. De fleste lever trolig kun seksuelt med din partner, men en del glipper på seminarer, julebord etc og viser således at de savner noe i sitt forhold. Jeg tenker å slippe henne seksuelt fri først, og nyte åpenheten og nærheten som da når nye høyder. Har forsøkt i noen år før og ønsker det tilbake. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg2805 skrev (6 minutter siden):

Jeg forsøkte altså å spørre om noen damer tenner på å ha en slik frihet i forholdet, og om de som lever slik kunne formidle litt om hvordan de har det. 

Jeg og mannen min har gjort dette i mange, mange år. I periodene vi hadde småbarn og prøvde å bli gravide, samt utfordrende livssituasjoner før og etter har vi holdt det lukket - men i utgangspunktet har vi begge hatt sex med andre. Også i gruppesituasjoner. De kvinnen finns så absolutt, men de snakker sjeldent høyt om det og det er hvertfall ikke noe man gjerne tar opp tidlig i et forhold.

For min del skjønte jeg tidlig at mannen min sannsynligvis var veldig åpen for det, så jeg foreslo det da vi var i 20-årene, vi er godt over 40 nå. Det krever en viss modenhet fra begge partner og veldig ærlige samtaler om hva som er ok, grensesetting og generelle diskusjoner for å få det til å funke. Vi har vært heldige der og ikke stått i noen veldig vanskelige situasjoner. 

Det er en helt spesielt nærhet og ha den tilliten til hverandre. Jeg vet han elsker meg høyt, det viser han meg hver eneste dag, og jeg gjør det samme. Og det er en egen glede i å vite at han er tilfredsstilt i livet generelt, det gjør han til en bedre mann og en bedre far for den del. Men det er mange som brenner seg på sånt, så ville nok sjeldent anbefalt det til andre. Men det funker for oss!

Anonymkode: 213d5...489

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og mannen min har gjort dette i mange, mange år. I periodene vi hadde småbarn og prøvde å bli gravide, samt utfordrende livssituasjoner før og etter har vi holdt det lukket - men i utgangspunktet har vi begge hatt sex med andre. Også i gruppesituasjoner. De kvinnen finns så absolutt, men de snakker sjeldent høyt om det og det er hvertfall ikke noe man gjerne tar opp tidlig i et forhold.

For min del skjønte jeg tidlig at mannen min sannsynligvis var veldig åpen for det, så jeg foreslo det da vi var i 20-årene, vi er godt over 40 nå. Det krever en viss modenhet fra begge partner og veldig ærlige samtaler om hva som er ok, grensesetting og generelle diskusjoner for å få det til å funke. Vi har vært heldige der og ikke stått i noen veldig vanskelige situasjoner. 

Det er en helt spesielt nærhet og ha den tilliten til hverandre. Jeg vet han elsker meg høyt, det viser han meg hver eneste dag, og jeg gjør det samme. Og det er en egen glede i å vite at han er tilfredsstilt i livet generelt, det gjør han til en bedre mann og en bedre far for den del. Men det er mange som brenner seg på sånt, så ville nok sjeldent anbefalt det til andre. Men det funker for oss!

Anonymkode: 213d5...489

Du skriver godt det jeg forsøker uttrykke om emnet. 

Nydelig! 💌⚘️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...