AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det? Anonymkode: ca4db...b2a
jegerrinne Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Her brukte nå unga her skjorta til far sin med rødt silkebånd. Eller en kan kjøpe vanlig lucia kjole på europris 8
Rotemor Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Ja, man får egne luciakjoler til gutter. Men Pappas skjorte kan også fungere. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Her går de fleste guttene i vanlig bukse og hvit/lys skjorte. Noen har lucia-drakt. Så lenge man har tatt det beste alternativet man har får det være bra nok. Man skal ikke måtte kjøpe en drakt for de 10 minuttene en slik senanse pågår, i hvert fall ikke om det ikke er viktig for barnet. Anonymkode: ca02d...6bf 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Alle våre fire barn har brukt pappas hvite skjorter, ermene dratt opp og festet med sikkerhetsnål. Vanlige bukser/strømpebukse. Skjorta er så pass lang at den blir litt kjolene. Vi har aldri kjøpt eget lucia-antrekk. Anonymkode: 96952...577 3
Amys Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 (endret) Vanlig lucia-kjole (de er for både gutter og jenter), eller hvit skjorte og jeans. Etter barnehagealder har mine hatt hvit skjorte. Endret 6. desember 2024 av Amys 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Takk for svar. Er denne noe gutter også kan gå i? Anonymkode: ca4db...b2a
Amys Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣) 1
Harlekin Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Stjernegutter går også i kjole, så jeg tenker det går helt fint at både jenter og gutter bruker de samme Lucia-klærne. Jeg hadde ikke kjøpt noe nye bare for én dag i alle fall. Hvis dere ikke har, bare bruk noe annet hvitt (t-skjorte, genser, skjorte) som dere voksne har. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Amys skrev (2 minutter siden): Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣) Pleier alltid å prøve å kjøpe ting som brukes sjelden brukt, men denne gangen var det ingen som hadde 😕 Ts Anonymkode: ca4db...b2a
MiominMio Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Hva skjedde med å klippe opp et gammalt hvitt laken og knytte noe glitterbånd rundt? 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Hvit pen tskjorte fra far, med enten silkebånd eller glitterremse rundt livet er bra nok. Anonymkode: 8f943...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 For meg er det mye enklere å kjøpe en ferdig kjortel. Har tre yngre brødre som kan arve før den selges videre eller gis bort. Synes dere kjolen på bildet over kan brukes til gutt? Ts Anonymkode: ca4db...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Ja, kjolen over kan brukes til gutt også. Vi brukte gjerne bare en hvit skjorte fra meg eller far, som ble brettet opp i ermene. De årene vi tilfeldigvis hadde hvite eller off-white bukser/stillongser, så ble det brukt sammen med skjorta. De gangene vi har vært i barnehagen, så har det vært lite forskjell på hva gutter og jenter går i av luciaklær. Anonymkode: 35a63...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 Muslimer har jo de der. Må vel kunne funke til Lucia Anonymkode: 79104...f24
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det? Anonymkode: ca4db...b2a Har alltid brukt en stor hvit skjorte til mine gutter. Er ikke så nøye med buksa da. Anonymkode: 0164b...17f 2
jegerrinne Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 Ja kjolen over kan brukes. Den vi hadde blitt kjøpt på europris, den brukte både gutter og jenter . Vi sa etter siste gang at skolen kunne beholde for å låne bort https://www.europris.no/p-luciadrakt-kjole-skjorte-2-7-ar-114044?srsltid=AfmBOooIjT4RnN1h0ueKujCYyrVqz449561gLxdgWKzeWIpLknL8VV2l
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 Lindex har til begge kjønn. Anonymkode: faeaf...30b
Uanonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 De trenger da ikke hvit bukse. En hvit voksen-skjorte funker helt fint på både gutter og jenter. 3
smurfebuss Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 KappAhl har noe de kaller stjerneguttkjole. Den er ikke så feminin i snittet som den tilsvarende luciakjolen. https://www.kappahl.com/nb-no/search?q=Lucia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå