Gå til innhold

Klær til Lucia for gutt :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. 

Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det?

Anonymkode: ca4db...b2a

Skrevet

Her brukte nå unga her skjorta til far sin med rødt silkebånd.

Eller en kan kjøpe vanlig lucia kjole på europris 

• Liker 8
Skrevet

Ja, man får egne luciakjoler til gutter.

Men Pappas skjorte kan også fungere.

• Liker 2
Skrevet

Her går de fleste guttene i vanlig bukse og hvit/lys skjorte. Noen har lucia-drakt. Så lenge man har tatt det beste alternativet man har får det være bra nok. Man skal ikke måtte kjøpe en drakt for de 10 minuttene en slik senanse pågår, i hvert fall ikke om det ikke er viktig for barnet. 

Anonymkode: ca02d...6bf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle våre fire barn har brukt pappas hvite skjorter, ermene dratt opp og festet med sikkerhetsnål.  Vanlige bukser/strømpebukse. Skjorta er så pass lang at den blir litt kjolene. Vi har aldri kjøpt eget lucia-antrekk.

Anonymkode: 96952...577

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vanlig lucia-kjole (de er for både gutter og jenter), eller hvit skjorte og jeans. Etter barnehagealder har mine hatt hvit skjorte.

Endret av Amys
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Er denne noe gutter også kan gå i? 

Skjermbilde 2024-12-06 kl. 12.24.29.png

Skrevet

Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣)

• Liker 1
Skrevet

Stjernegutter går også i kjole, så jeg tenker det går helt fint at både jenter og gutter bruker de samme Lucia-klærne. Jeg hadde ikke kjøpt noe nye bare for én dag i alle fall. Hvis dere ikke har, bare bruk noe annet hvitt (t-skjorte, genser, skjorte) som dere voksne har. 

• Liker 1
Skrevet
Amys skrev (2 minutter siden):

Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣)

Pleier alltid å prøve å kjøpe ting som brukes sjelden brukt, men denne gangen var det ingen som hadde 😕

Ts 

Skrevet

Hva skjedde med å klippe opp et gammalt hvitt laken og knytte noe glitterbånd rundt?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvit pen tskjorte fra far, med enten silkebånd eller glitterremse rundt livet er bra nok.

Anonymkode: 8f943...d8d

• Liker 1
Skrevet

For meg er det mye enklere å kjøpe en ferdig kjortel. Har tre yngre brødre som kan arve før den selges videre eller gis bort. 

Synes dere kjolen på bildet over kan brukes til gutt? 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjolen over kan brukes til gutt også. 

Vi brukte gjerne bare en hvit skjorte fra meg eller far, som ble brettet opp i ermene. 

De årene vi tilfeldigvis hadde hvite eller off-white bukser/stillongser, så ble det brukt sammen med skjorta. 

De gangene vi har vært i barnehagen, så har det vært lite forskjell på hva gutter og jenter går i av luciaklær. 

Anonymkode: 35a63...ab3

• Liker 1
Skrevet

One Piece Pyjamas for menn Midtøsten herreklær hvit (S størrelse) | Fyndiq

Muslimer har jo de der. Må vel kunne funke til Lucia

Anonymkode: 79104...f24

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. 

Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det?

Har alltid brukt en stor hvit skjorte til mine gutter. Er ikke så nøye med buksa da.

Anonymkode: 0164b...17f

• Liker 2
Skrevet

Lindex har til begge kjønn.

Anonymkode: faeaf...30b

Skrevet

De trenger da ikke hvit bukse. En hvit voksen-skjorte funker helt fint på både gutter og jenter.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...