Gå til innhold

«Jeg føler at menn blir kjekkere når de blir eldre mens damer bare blir eldre»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syntes det når jeg var 20, og synes det fortsatt nå som jeg er 35. 

Anonymkode: be1f7...8a9

Du er en minoritet isåfall. Jeg og venninnene mine synes de var eldgamle. Vi syns fortsatt de er for gamle i alderen 30-33 😅

Anonymkode: 6ce76...362

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er en minoritet isåfall. Jeg og venninnene mine synes de var eldgamle. Vi syns fortsatt de er for gamle i alderen 30-33 😅

Anonymkode: 6ce76...362

Jeg også. Er 35.

Anonymkode: 4f315...168

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg syntes det når jeg var 20, og synes det fortsatt nå som jeg er 35. 

Anonymkode: be1f7...8a9

De kvinner som jeg har møtt, som syns det, er gjerne veldig lite oppegående og søker en mann til å ta vare på dem siden de ikke evner det selv. 

Anonymkode: c1389...0f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men helt ærlig, jeg ønsker ikke en mann som er type 50 år +. De er så gammeldagse. Minner meg om farmor og hennes verdier.  Farmor elsket jeg, farfar derimot, så framover. Støttet meg i alt jeg gjorde som tenåring. Ønsket ikke en mann som lever i fortiden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dessverre veldig mange menn taper seg grovt i 40-50 årene. Damene på samme alder tar derimot ofte mye bedre vare på seg selv. Før søkte jeg gjerne 10 år opp i alder hvis jeg var på dating-apper, men nå synes jeg de fleste menn i den kategorien er altfor gubbete for meg, både utseende- og personlighetsmessig. Er ikke så veldig bifil, men skulle jeg hatt en 50-åring som kjæreste, måtte det i så fall blitt en dame 😁

Anonymkode: a08db...400

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 17.03):

Ikke så veldig rart hvis en dame synes at det er flere kjekke eldre menn enn pene eldre damer, eller? 
Av det jeg ser etter å ha blitt singel kvinne rundt 40 så opplever jeg det motsatt, mange pene damer rundt min alder mens veldig mange av mennene enten ser ti år eldre ut, ustelte og/eller har tapt seg mye mer. Samtidig ka en veldig kjekk mann gjerne være veldig kjekk fra han var ung og gå på det til han er 50+, kvinner tar seg generelt bra ut etter rutinemessig vedlikehold (eller mangel på dette.. 

Anonymkode: 40d64...77d

Er de mennene du har tilgang på som ser ustelt ut. Sier vel mer om deg. 

Dette er uansett en fiffig artikkel å linke her inne. På en plass hvor det kun frekventerer damer i kategorien gammel og utdatert. Og som ikke ser digg ut slik som jenta i artikkelen. Derfor blir de nok ekstra butthurt av uttalelsene. Men de er et faktum. 

Anonymkode: 34442...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er de mennene du har tilgang på som ser ustelt ut. Sier vel mer om deg. 

Dette er uansett en fiffig artikkel å linke her inne. På en plass hvor det kun frekventerer damer i kategorien gammel og utdatert. Og som ikke ser digg ut slik som jenta i artikkelen. Derfor blir de nok ekstra butthurt av uttalelsene. Men de er et faktum. 

Anonymkode: 34442...84d

Det høres mer ut som du er den som fallt på stumpen i denne tråden.

Anonymkode: febb8...faa

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De kvinner som jeg har møtt, som syns det, er gjerne veldig lite oppegående og søker en mann til å ta vare på dem siden de ikke evner det selv. 

Anonymkode: c1389...0f2

«Alle kvinner ønsker en jevnaldrende mann, og de som ikke gjør det er tapere».

Eller er det slik at noen kvinner ikke tåler at folk kan ha fine relasjoner uten deres velsignelse, eller at de ikke får like mye oppmerksomhet selv som de gjorde i 20-årene?

Anonymkode: b00b5...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 0.01):

Det er mange som er fruktbare til de er 45.

Anonymkode: 9a758...615

«Around 35, fertility is noted to decline at a more rapid rate.[1] At age 45, a woman starting to try to conceive will have no live birth in 50–80 percent of cases.[2]

A woman's fertility peaks between her late teens to late-20s after which it starts to decline.[1]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_and_female_fertility

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt individuelt. De fleste menn og kvinner eldres og ser eldre ut. Noen er heldige og eldres saktere. 

Men; generelt er kvinner litt bedre til å ta vare på hud og hår så et ørlite poeng i den retningen. 

Anonymkode: f9b0a...063

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

«Alle kvinner ønsker en jevnaldrende mann, og de som ikke gjør det er tapere».

Eller er det slik at noen kvinner ikke tåler at folk kan ha fine relasjoner uten deres velsignelse, eller at de ikke får like mye oppmerksomhet selv som de gjorde i 20-årene?

Både kvinner og menn kan finne en som er yngre eller eldre. Dette går begge veier, uansett alder. Bare begge er voksne og på noenlunde samme sted i livet, så er det vel bra. 

Da jeg var i 30 årene fikk jeg enda mer oppmerksomhet enn da jeg var i 20 årene foresten.  Det er ikke gitt at man får oppmerksomhet bare fordi man er ung. Ei heller er det en selvfølge at man er vakker fordi man er ung. 

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 16.49):

"Menn eldes som vin, mens kvinner som eldes som melk" sies det.

Anonymkode: 6e153...774

Sies det ja.....av menn. Men det er nå ikke det man ser i den virkelige verden. 

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 16.50):

Menn eldes som vin, men kvinner eldest som melk. 

Anonymkode: 30f44...9cc

Sier menn. 

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 20.31):

Føler også at det er menn som prøver å sosialt kontrollere at det er oppfatningen, manipulere oss til å like eldre menn altså. Men det endrer jo ikke en kropps reaksjon at noen sier du skal like dem.

Dette er sant. Jeg har opplevd menn prøve å fortelle meg at vi damer liker eldre menn. Noen kommenterer aldersforskjell "feil vei" De vil ikke ha en gammel kjerring uansett hvem alder de selv er i.  Dama skal alltid være yngst, men de glemmer selv at de er gamle gubber for yngre damer.  Men nå tenker ikke alle menn sånn da. Er vel den generasjon 50 åringer i dag som fortsatt henger fast i gamle dager. I dag klarer kvinner seg selv,  til stor skrekk for noen menn. Kvinner må ikke lenger ta til takke med eldre menn for tryggheten skyld. 

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 20.32):

Sånn, vi hører det er menn som fannt på, melk og vin. Men er det menn som skal avgjøre hva kvinner syns om dem? Nei det er ikke sånn det fungerer.

Noen menn prøver faktisk på det. De er stuck i en tid da kvinner måtte ha en mann for å klare seg. At kvinner i dag er selvstendige er en mareritt for sånne menn. 

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 20.35):

Ikke enig.

Jeg føler vi ser verden med rose malede briller og glemmer hva vi faktisk opplever. 

Om du er hetero og liker kvinner.. da er det jo også et åpenbart element til hvorfor du føler det sånn. Men når jeg vokste opp gikk jeg aldri å tenkte kvinner er så vakkre, menn er ikke. Individet er individet. Det finnes ekstremt vakker menn.

Enig. Her. Daglig ser jeg ikke mange vakre mennesker bare fordi de er unge. De fleste er normale. Det har heller ikke noe med kjønn å gjøre, men mer individet.  

AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 20.37):

Dette er også min erfaring. En mann ser mye bedre ut med litt rynker og grått hår enn en dame ville gjort. Så lenge han holder seg slank

Anonymkode: ca9cb...27f

Det er ikke en erfaring men din smak. 

Uanonym bruker skrev (På 6.12.2024 den 22.34):

Det er jo bare tull. Gjennomsnittskvinnen er fruktbar frem til begynnelsen av 40-åra. 

At noen sliter med å bli gravide allerede ved 35, betyr ikke at det er vanlig. Da kan man jo like gjerne si at alle menn har dårlig sædkvalitet også :P 

Er kvinner som sliter i 20 årene med å bli gravide, noen får ikke flere barn etter 30 og noen blir lett gravide langt oppi 40 årene. Det er så individuelt. Syns ihvertfall ikke 35 år normalt sett burde være en vanskelig alder og bli gravid på. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (7 minutter siden):

Dette er sant. Jeg har opplevd menn prøve å fortelle meg at vi damer liker eldre menn. Noen kommenterer aldersforskjell "feil vei" De vil ikke ha en gammel kjerring uansett hvem alder de selv er i.  Dama skal alltid være yngst, men de glemmer selv at de er gamle gubber for yngre damer.  Men nå tenker ikke alle menn sånn da. Er vel den generasjon 50 åringer i dag som fortsatt henger fast i gamle dager. I dag klarer kvinner seg selv,  til stor skrekk for noen menn. Kvinner må ikke lenger ta til takke med eldre menn for tryggheten skyld. 

Jeg opplever det motsatt; at middelaldrende kvinner prøver å sosialt kontrollere at menn som har/søker 10 år yngre er ekle griser og at kvinner som har/søker 10 år eldre menn er tapere.

Jeg tror kjapt jeg kan finne et ti-talls tråder her på KG som hamrer igjennom det budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

«Around 35, fertility is noted to decline at a more rapid rate.[1] At age 45, a woman starting to try to conceive will have no live birth in 50–80 percent of cases.[2]

A woman's fertility peaks between her late teens to late-20s after which it starts to decline.[1]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_and_female_fertility

Cherry picking. Jeg kan finne andre resultater, men gidder ikke ta del i dette håpløse gamet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplever det motsatt; at middelaldrende kvinner prøver å sosialt kontrollere at menn som har/søker 10 år yngre er ekle griser og at kvinner som har/søker 10 år eldre menn er tapere.

Jeg tror kjapt jeg kan finne et ti-talls tråder her på KG som hamrer igjennom det budskapet.

Du opplever det motsatte fordi du er mann. Noen av dere menn er ute av stand til å se når menn oppfører seg dårlig mot damer.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stor variasjon, synes jeg. Generelt synes jeg både menn og kvinner holder seg yngre nå enn for 50 år siden. Handler vel om at det er et enklere liv nå. Vil også tro det er noe genetisk og selvsagt hvor godt man har tatt vare på seg selv gjennom livet.

Det som er felles er nok at de aller fleste tror man ser yngre ut enn hva man faktisk gjør. 

Anonymkode: 5b69a...83e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk bare penere med årene og jeg er kvinne. Kan kanskje skyldes min gener fra latin amerikansk mor😊

Anonymkode: d69fd...7b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig stor variasjon, synes jeg. Generelt synes jeg både menn og kvinner holder seg yngre nå enn for 50 år siden. Handler vel om at det er et enklere liv nå. Vil også tro det er noe genetisk og selvsagt hvor godt man har tatt vare på seg selv gjennom livet.

Det som er felles er nok at de aller fleste tror man ser yngre ut enn hva man faktisk gjør. 

Anonymkode: 5b69a...83e

Må huske mange bruker botox og sminke også, det er hvordan de ser ut naturlig som telles. De aldrer rundt øynene tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Cherry picking. Jeg kan finne andre resultater, men gidder ikke ta del i dette håpløse gamet.

Wikipedia er ansett som en nøytral kilde. At resultatene der ikke behager deg er et deg-problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Virkelig? Det kvinner kanskje reagerer på er menn som KUN går etter yngre kvinner. Men vi reagerer også på kvinner som KUN går etter yngre menn. Å treffe en man kommer veldig godt overens med, men som er yngre er noe annet. Så lenge begge er voksne og på samme sted i livet. Etter 30 er man gjerne kommer lengre enn de som er i tidlig 20 årene. Det at mye yngre skal måtte bli tidlig "voksne" fordi den eldre parten har rast fra seg og ønsker nå å etablere seg er helt feil. Min erfaring er at menn er mest opptatt av å fortelle kvinner hva vi skal like og og ikke like.  Det du ser er at dagens kvinner er lei den holdningen til enkelte menn og gjør opprør tilbake. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg blir faktisk bare penere med årene og jeg er kvinne. Kan kanskje skyldes min gener fra latin amerikansk mor😊

Mange holder seg pene uansett hvor genene kommer fra😊

Anonymkode: 8d101...8e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...