Gå til innhold

Første dag i ny jobb, hva forventer du av kjæresten/partneren din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SmuleSMitt skrev (1 time siden):

Menn er mer egoistiske enn kvinner. Menn har mer narsissistiske trekk enn kvinner. Menn er mindre empatiske enn kvinner. Menn har dårligere relasjonelle egenskaper enn kvinner.

Ikke rart du blir skuffa. Du hadde sikkert vist interesse andre veien, hvis det var han som hadde første dag i jobb. Han hadde også sikkert overkjørt deg med informasjon. 

Men ikke forvent så mye av menn. De har lite å gi til andre. Skal du være i en relasjon til en mann så må du forvente skuffelser og at du gir mer enn du får. Etd årlig regnestykke, etter endel år. Du må regne med å bli sliten og prega av følelser av urettferdighet, at du alltid gir og han får/tar. 

Sånn er livet for de fleste kvinner som velger forbli i parforhold. De sliter seg ut, og skiller seg i 40-åra. Menn har det bedre i parforhold enn kvinner. De lykkeligste kvinnene er single. De minst lykkeligste kvinnene er gifte. De lykkeligste mennene er gifte. Go figure. 

Hvilken mann såret deg? Kanskje på tide å gå videre, og ikke være bitter livet ut?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SmuleSMitt skrev (1 time siden):

Bla bla bla

Du verden. Har noen trampet på din bro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmuleSMitt skrev (7 timer siden):

Menn er mer egoistiske enn kvinner. Menn har mer narsissistiske trekk enn kvinner. Menn er mindre empatiske enn kvinner. Menn har dårligere relasjonelle egenskaper enn kvinner.

Ikke rart du blir skuffa. Du hadde sikkert vist interesse andre veien, hvis det var han som hadde første dag i jobb. Han hadde også sikkert overkjørt deg med informasjon. 

Men ikke forvent så mye av menn. De har lite å gi til andre. Skal du være i en relasjon til en mann så må du forvente skuffelser og at du gir mer enn du får. Etd årlig regnestykke, etter endel år. Du må regne med å bli sliten og prega av følelser av urettferdighet, at du alltid gir og han får/tar. 

Sånn er livet for de fleste kvinner som velger forbli i parforhold. De sliter seg ut, og skiller seg i 40-åra. Menn har det bedre i parforhold enn kvinner. De lykkeligste kvinnene er single. De minst lykkeligste kvinnene er gifte. De lykkeligste mennene er gifte. Go figure. 

Det var da voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele kontoret fullt av blomster og kosedyr som spiller sanger og en barbershop quartet som synger og en kjæreste som viser at jeg er hans og er aggressiv mot nye mannlige kollegaer og dukker opp med piknik-kurv og setter fyr på kontoret når han tenner levende lys.

Neida… 

Synes det at han ringer i løpet av kvelden og dere kan snakke da, høres helt fint ut.

Hadde nok selv vært mest opptatt av min nye jobb, og inntrykkene derfra, enn av å følge med på kjærestens aktivitet på facebook. 

Anonymkode: 7dcec...799

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teoretisk sett skrev (6 timer siden):

Du verden. Har noen trampet på din bro?

:laugh: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han har vært god til å spørre hvordan intervju og slikt har gått. Og virket oppriktig interessert. 

Nå når jeg hadde første arbeidsdag i en jobb og var spent på hvordan det ville bli, så uteblir spørsmålene om hvordan det gikk og hva jeg tenker. Ingen telefon eller melding nå etter jobb. Jeg ser han er på facebook og har vært det mange ganger i ettermiddag. 

Jeg visste også at han kom til å ringe iløpet av kvelden. 

Men hva forventer dere? Er dette helt ok? Godt nok? Hva hadde deres  kjæreste gjort i en lignende situasjon. 

Anonymkode: 8e285...37e

Et spørsmål i løpet av kvelden om hvordan dagen gikk?

Anonymkode: d7077...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke forventet noe spesielt. 

Anonymkode: 04783...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss, er det vanlig å være så lite interessert i partneren sin? Ble litt overrasket over svarene her. 

Anonymkode: 95ade...63e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere hadde planlagt å ringes i løpet av kvelden? Tenker da det er ganske naturlig å vente med spørsmålene til da. Eller viste han heller ingen interesse i løpet av kvelden? 

Anonymkode: d00fa...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syngende telegram i lunsjen i kantina er et minstemål.

Anonymkode: 262cc...852

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du overforenkler totalt. Men du har også noen poenger, altså, når man hører om dårlige forhold. Men det du beskriver er ikke mine erfaringer med å være i forhold med menn. Snille, empatiske, uegoistiske menn finnes så absolutt, det er for meg veldig maskulint å være stabil og trygg, og å gi trygghet. Og ikke forvente at partneren er tankeleser har ikke noe med dette å gjøre, synes jeg.

Anonymkode: 7fa39...391

Det å være maskulin er å være usikker, egoistisk og uempatisk. De fleste menn er jo slik. Det er kvinner som er stabile, trygge og omsorgsfulle. 

Å kunne mentalisere rundt andre menneskers indre tilstander er en forutsetning for å fungere godt i relasjoner, og være en god partner. Det handler altså ikke om å være "tankeleser", men om å engasjere seg og bry seg om partneren sin. Mange menn bryr seg primært om seg selv. Forskningen er klar i talen, bare å lese. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SmuleSMitt skrev (10 timer siden):

Menn har det bedre i parforhold enn kvinner. De lykkeligste kvinnene er single. De minst lykkeligste kvinnene er gifte. De lykkeligste mennene er gifte. Go figure. 

Så det du sier er at kvinner burde blir mer som menn, så blir vi mer fornøyd og lykkelig? :) 

Tror du kan ha rett i det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Dette er altså ikke en "sak", bare jeg som lurte på hvordan dette er i andre forhold og hva man forventer. 

Vi snakker sammen gjennom dagene om stort og smått, og har ingenting å utsette på han 🥰 

Dette med jobb, lønn, reisevei, fri, betingelser osv er jo langt på vei et felles anliggende siden det påvirker både oss som par og som familie. 

I tillegg til at jeg er stor jente og klarer å ta initiativ til en samtale selv, så er det ekstra koselig når kommunikasjonen flyter og er preget av at begge bidrar og viser omsorg for hverandre gjennom å vise interesse uoppfordret. 

Det er nå bare mine tanker 😇 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette med jobb, lønn, reisevei, fri, betingelser osv er jo langt på vei et felles anliggende siden det påvirker både oss som par og som familie. 

Men det er vel ting man vet om før første arbeidsdag, og i den grad det påvirker felles hverdag diskuterer før man tar jobben?

Anonymkode: dc344...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er vel ting man vet om før første arbeidsdag, og i den grad det påvirker felles hverdag diskuterer før man tar jobben?

Anonymkode: dc344...a71

Selvfølgelig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forventer ingenting av kjæresten om jeg begynner i ny jobb

Forventer tho at vi prater sammen på daglig basis, og da er det helt normalt for oss å spørre hvordan dagen har vært. Uavhengig om det er ny jobb, eller ei.

Anonymkode: d6273...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 18.19):

Jøss, er det vanlig å være så lite interessert i partneren sin? Ble litt overrasket over svarene her. 

Anonymkode: 95ade...63e

Samme her. Jeg hadde jo selvfølgelig forventet at partner var noe interessert i hvordan dagen min hadde vært, dersom jeg skulle begynt i en ny jobb. En liten melding hadde jo ikke skadet, liksom. 

Anonymkode: e695f...1d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer rekker ikke spørre før jeg forteller alt 😂 Startet også nettopp i ny jobb, og skravla gikk før han rakk å si noe som helst da jeg kom hjem. Vi sender hverandre sjelden meldinger i løpet av dagen, så det hadde jeg ikke forventet uansett. Han lytter og stiller spørsmål underveis, så sånn sett vet jeg at han er interessert i livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...