Gå til innhold

Første dag i ny jobb, hva forventer du av kjæresten/partneren din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han har vært god til å spørre hvordan intervju og slikt har gått. Og virket oppriktig interessert. 

Nå når jeg hadde første arbeidsdag i en jobb og var spent på hvordan det ville bli, så uteblir spørsmålene om hvordan det gikk og hva jeg tenker. Ingen telefon eller melding nå etter jobb. Jeg ser han er på facebook og har vært det mange ganger i ettermiddag. 

Jeg visste også at han kom til å ringe iløpet av kvelden. 

Men hva forventer dere? Er dette helt ok? Godt nok? Hva hadde deres  kjæreste gjort i en lignende situasjon. 

Anonymkode: 8e285...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ikke du ringe han ig fortelle hvordan det gikk? 

Anonymkode: 9eb02...e64

• Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ring han og fortell om dagen din da

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke forventa noe. Ville selv sagt fra om jeg var sliten eller ville snakke osv.

Anonymkode: ee45c...706

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke du ringe han ig fortelle hvordan det gikk? 

Anonymkode: 9eb02...e64

Fasit. 
Jeg hadde ikke forventet noe, hvorfor ikke bare fortelle? Han har vel et liv selv også?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, altså, hvor skal man begynne. Den her type forventning, og leting etter mangler, er en del av grunnen til ar mange ikke får til å trives forhold i dag. Du må for søren selv være med på å skape den virkeligheten du ønsker å ha i forholdet. Som i dette tilfellet vil si ar du selv tar kontakt med kjæresten for å fortelle om dagen din. Du kan ikke forvente å bli sett og møtt bestandig, at et annet menneske selv skal kunne ane hva du trenger og ønsker til enhver tid. Det går selvsagt også andre veien, du kan ikke konstant møte hans behov, heller. 

Anonymkode: 7fa39...391

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde forventet at han sendte melding og spurte. Men vi meldes som oftest jevnt igjennom dagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke forventa noe. Hadde fortalt om dagen min og nye jobben når vi snakket på kvelden sånn vi alltid gjør. 

Anonymkode: 13a27...13c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gått rundt og forventet å bli nedringt eller fått spammet telefonen med meldinger fra han om det i alle fall.

Antar jeg selv hadde hatt en fin første dag på jobb og ivrig ringt han selv på veien hjem for å fortelle. Ikke sittet og furtet og ventet på at han skulle gjøre det. Han regner vel med at du ringer om du har noe å si, ellers går han nok ut fra at det gikk fint og dere kan snakke om det på kvelden eller noe.

Anonymkode: 602b8...cb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lille prinessa får ikke oppmerksomheten sin 😪

Anonymkode: 3c4c9...2a9

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg ville forventet at du som har et behov for oppmerksomhet hadde gjort han klar over dette behovet og at det var så stort at han ville skjønt at du trengte at han var oppmerksom, dine behov er ditt ansvar å få dekket. 

Anonymkode: c3a65...7e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ringt og fortalt ham :) Men så er ikke jeg den typen som sitter å venter på at usagte forventninger skal innfris. 

Anonymkode: 9fa7f...41b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle dager..

Vi ringer hverandre når vi ønsker å dele noe. Eller tar det opp når vi er hjemme. 

Vi går ikke rundt og stiller hverandre spørsmål, med mindre vi trenger avklaringer. 

Anonymkode: e90b6...834

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde forventet spørsmål og interesse etter jobb, ikke i løpet av arbeidsdagen med mindre vi måtte kommunisere om noe annet uansett.

Du kan jo ringe og fortelle ham hvordan det har gått. Hvis du synes han viser for lite interesse, kan det jo være at det har dukket opp noe annet hos ham som tar oppmerksomheten, ev. at det kanskje har blitt litt for mye styr rundt hele prosessen med den nye jobben din, intervju osv., slik at han er litt mettet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle selv hvordan dagen var da serru. Jeg hadde ikke forventet noe iallefall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde jo spurt om hvordan første dagen var osv.

Utover det så snakker vi aldri jobb. Vet knapt hva hun driver med på jobb. 
Når vi går ut døren fra jobb, så opptar ikke jobb oss før vi er tilbake på jobb.

Anonymkode: dca85...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er mer egoistiske enn kvinner. Menn har mer narsissistiske trekk enn kvinner. Menn er mindre empatiske enn kvinner. Menn har dårligere relasjonelle egenskaper enn kvinner.

Ikke rart du blir skuffa. Du hadde sikkert vist interesse andre veien, hvis det var han som hadde første dag i jobb. Han hadde også sikkert overkjørt deg med informasjon. 

Men ikke forvent så mye av menn. De har lite å gi til andre. Skal du være i en relasjon til en mann så må du forvente skuffelser og at du gir mer enn du får. Etd årlig regnestykke, etter endel år. Du må regne med å bli sliten og prega av følelser av urettferdighet, at du alltid gir og han får/tar. 

Sånn er livet for de fleste kvinner som velger forbli i parforhold. De sliter seg ut, og skiller seg i 40-åra. Menn har det bedre i parforhold enn kvinner. De lykkeligste kvinnene er single. De minst lykkeligste kvinnene er gifte. De lykkeligste mennene er gifte. Go figure. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han har vært god til å spørre hvordan intervju og slikt har gått. Og virket oppriktig interessert. 

Nå når jeg hadde første arbeidsdag i en jobb og var spent på hvordan det ville bli, så uteblir spørsmålene om hvordan det gikk og hva jeg tenker. Ingen telefon eller melding nå etter jobb. Jeg ser han er på facebook og har vært det mange ganger i ettermiddag. 

Jeg visste også at han kom til å ringe iløpet av kvelden. 

Men hva forventer dere? Er dette helt ok? Godt nok? Hva hadde deres  kjæreste gjort i en lignende situasjon. 

Anonymkode: 8e285...37e

Jeg hadde ringt og fortalt lenge før han rakk å spørre, det hadde han og. Om han ikke hadde ringt så hadde jeg nok tenkt at han trengte litt tid å fordøye nye inntrykk på. 

Leter du etter å ta han på noe? 

Anonymkode: 0abea...f6b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SmuleSMitt skrev (28 minutter siden):

Menn er mer egoistiske enn kvinner. Menn har mer narsissistiske trekk enn kvinner. Menn er mindre empatiske enn kvinner. Menn har dårligere relasjonelle egenskaper enn kvinner.

Ikke rart du blir skuffa. Du hadde sikkert vist interesse andre veien, hvis det var han som hadde første dag i jobb. Han hadde også sikkert overkjørt deg med informasjon. 

Men ikke forvent så mye av menn. De har lite å gi til andre. Skal du være i en relasjon til en mann så må du forvente skuffelser og at du gir mer enn du får. Etd årlig regnestykke, etter endel år. Du må regne med å bli sliten og prega av følelser av urettferdighet, at du alltid gir og han får/tar. 

Sånn er livet for de fleste kvinner som velger forbli i parforhold. De sliter seg ut, og skiller seg i 40-åra. Menn har det bedre i parforhold enn kvinner. De lykkeligste kvinnene er single. De minst lykkeligste kvinnene er gifte. De lykkeligste mennene er gifte. Go figure. 

Du overforenkler totalt. Men du har også noen poenger, altså, når man hører om dårlige forhold. Men det du beskriver er ikke mine erfaringer med å være i forhold med menn. Snille, empatiske, uegoistiske menn finnes så absolutt, det er for meg veldig maskulint å være stabil og trygg, og å gi trygghet. Og ikke forvente at partneren er tankeleser har ikke noe med dette å gjøre, synes jeg.

Anonymkode: 7fa39...391

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke forventet noen ting.  

Anonymkode: 04304...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...