AnonymBruker Skrevet 1. desember #21 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ts Kjelleren er også fuktig og alt av papp/ papir og stoff som oppbevares i bodene blir ødelagt. Anonymkode: d0547...d06 Putt det i plastesker da. Anonymkode: 1ff4c...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #22 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må jo plassere det i plastkasser med lokk. Og ikke sett ting på kjellergulvet, det dekkes ikke av forsikringen dersom det ikke står minst 10 cm opp fra gulvet, og det blir oversvømmelse fra avløpsnettet. Anonymkode: 1bdb8...bde Jeg synes det blir fuktig og muggent i plastkasser også Ts Anonymkode: d0547...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #23 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det blir fuktig og muggent i plastkasser også Ts Anonymkode: d0547...d06 Er boden så dårlig så ikke bruk den, er ikke værre. Om du veit den er dårlig og du trenger bod så leier du en annen plass. Anonymkode: e4e6a...0fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember #24 Del Skrevet 1. desember AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det blir fuktig og muggent i plastkasser også Ts Anonymkode: d0547...d06 Da bør du reklamere, ettersom dette utgjør en mangel i henhold til leieavtalen. Prisavslag tilsvarende det det koster å leie en annen bod, kan være et alternativ. Anonymkode: 1bdb8...bde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #25 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da bør du reklamere, ettersom dette utgjør en mangel i henhold til leieavtalen. Prisavslag tilsvarende det det koster å leie en annen bod, kan være et alternativ. Anonymkode: 1bdb8...bde Du vet jo ikke om boden til TS er nevnt i leiekontrakten i det hele tatt. Kanskje den bare er nevnt utenom. "Forresten så er det en bod også, som du kan bruke hvis du vil, men det er på eget ansvar." Anonymkode: 7cfdb...c8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #26 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg leier en leilighet hos et av landets største utleiefirmaer, og fikk vite at det følger med en bod i kjelleren eller på loftet til hver leilighet, men at det er på eget ansvar å plassere ting i boden. Selv om jeg har hengelås på mener jeg at det er utleiefirmaet sitt ansvar å sørge for skikkelige dører og låser slik at folk utenifra ikke kan bryte seg inn. Har jeg rett? Anonymkode: d0547...d06 Det er du selvsagt i din fulle rett til å mene, selv om du tar fullstendig feil. Kunne vært artig å få vite på hvilket grunnlag du mener at noe slikt på noen som helst måte skulle være rimelig? Og du mener at det faktisk ikke bare at det er rimelig, men at det til og med ER utleier sitt ansvar.... Anonymkode: 0102d...237 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #27 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da bør du reklamere, ettersom dette utgjør en mangel i henhold til leieavtalen. Prisavslag tilsvarende det det koster å leie en annen bod, kan være et alternativ. Anonymkode: 1bdb8...bde Jeg leier en annen bod der jeg har ting av stoff og papir og små møbler, da bodene er bittesmå. Ts Anonymkode: d0547...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #28 Del Skrevet 2. desember Maskinfører skrev (12 timer siden): Er sant det at man leier på eget ansvar jeg leide bod her til mange av tingene mine vi måtte ha egen innbo forsikring det regner jeg aldri pga jeg tviler sterkt på at den ville vært gyldig blant annet var slukkeanlegget avstengt pga arbeid på tak og man ser åssen det gikk Ja, man må ha egen innboforsikring. Det er helt normalt at man må ha egen innboforsikring. Hvis du har en innboforsikring som ikke dekker lagring på eksternt lager, så bør du tegne ekstra forsikring. Ved brann i lagerbygg så vil innboforsikringer vanligvis dekke eiendeler, og forsikringsselskapet vil eventuelt sende regress til eier av bygget hvis det viser seg være for dårlig brannsikring eller lignende. Og ja, ved lagring på loft/kjeller, så dekkes innbrudd av innboforsikring, og det holder at boden er låst, og at veggene ikke er av papir. Nettingvegger er godt nok for de fleste forsikringsselskap. Anonymkode: 34d3f...ea7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. desember #29 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, man må ha egen innboforsikring. Det er helt normalt at man må ha egen innboforsikring. Hvis du har en innboforsikring som ikke dekker lagring på eksternt lager, så bør du tegne ekstra forsikring. Ved brann i lagerbygg så vil innboforsikringer vanligvis dekke eiendeler, og forsikringsselskapet vil eventuelt sende regress til eier av bygget hvis det viser seg være for dårlig brannsikring eller lignende. Og ja, ved lagring på loft/kjeller, så dekkes innbrudd av innboforsikring, og det holder at boden er låst, og at veggene ikke er av papir. Nettingvegger er godt nok for de fleste forsikringsselskap. Anonymkode: 34d3f...ea7 Ja det er mye mulig at den ville dekket det men da er det nok en del kriterier feks at alt brannteknisk skal være i orden men det var det ikke slukkeanlegg var koblet ut https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/slakter-brannsikkerheten-for-basa-brannen-1.13150836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #30 Del Skrevet 2. desember Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ja det er mye mulig at den ville dekket det men da er det nok en del kriterier feks at alt brannteknisk skal være i orden men det var det ikke slukkeanlegg var koblet ut https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/slakter-brannsikkerheten-for-basa-brannen-1.13150836 Som jeg skrev så betaler innboforsikringen ut erstatning uansett, og sender ett eventuelt regresskrav til eier/driver av bygget. Det er ikke de 150 privatpersonene som leier boder som er juridisk ansvarlig for at det branntekniske er i orden, det er eier/driver av bygget. På samme måte så er TS/leietakere ansvarlig for å låse boder. Og huseier/utleier er ikke pliktig til å innbruddsikre boder ytterligere enn å sørge for at de er mulig låse. Anonymkode: 34d3f...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #31 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du må jo plassere det i plastkasser med lokk. Og ikke sett ting på kjellergulvet, det dekkes ikke av forsikringen dersom det ikke står minst 10 cm opp fra gulvet, og det blir oversvømmelse fra avløpsnettet. Anonymkode: 1bdb8...bde Det hjelper ikke stort. Men, ts, når du leier et sted der det er så dårlige forhold i boden i kjelleren med fukt, og boden på loftet på eget ansvar, hvordan er da boenheten? Bor du også der på eget ansvar? Er brannsikkerheten i orden? Rømningsveier, slukkeutstyr, brannvarslere? Anonymkode: d86c4...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #32 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det hjelper ikke stort. Men, ts, når du leier et sted der det er så dårlige forhold i boden i kjelleren med fukt, og boden på loftet på eget ansvar, hvordan er da boenheten? Bor du også der på eget ansvar? Er brannsikkerheten i orden? Rømningsveier, slukkeutstyr, brannvarslere? Anonymkode: d86c4...b98 Selvsagt hjelper det å ha ting i tette plastkasser. Trenger du en innføring i hygroskopi? Anonymkode: 1bdb8...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå