AnonymBruker Skrevet 2. desember #61 Del Skrevet 2. desember Hvis du går, og hun skylder på at det er fordi du vil ha sex, så husk å forsvare deg med at det ikke har med sexen å gjøre, men nærhet, kjærlighet og tilstedeværelse. Det burde jo være en selvfølge i et samliv. Anonymkode: e127c...61a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. desember #62 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.02): Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv… Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv.. Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke? Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre? Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen.. Takk Anonymkode: 6c0d8...d3e Har uthevet noe jeg skal kommentere, for å ha et lite system. 1. Slutt å lese om andres forhold. Hvordan andre definerer sine forhold, hjelper ikke deg. Om det er sexløst per definisjon eller ikke, spiller ingen rolle. Hvis du er misfornøyd, må du gjøre noe med det. 2. Hverdagslykke har enhver av oss ansvarlig for selv. Det er ikke HUN som skal gi deg hverdagslykke. Du skal selv finne små ting å være glad og takknemlig for i hverdagen. 3. Hennes råd om å slutte å onanere virker jo. Sex avler sex. Jo mer du fokuserer på sex, desto mer frustrert blir du. 4. Hun gjør 50 prosent av alt hjemme og med barn, og har i tillegg en travel jobb. Jobber hun flere timer enn deg? Da hadde det vært rimelig at du tok større del på hjemmebane. 5. Hvorfor skal hun si takk? Jeg har et svært godt forhold med mannen, og vi sier sjeldent takk. Hva skal man hele tiden takke for? Vi sier fine ord til hverandre, men takk? Forsto ikke den. 6. Hun kan ikke være både "mye sur og kranglete" og "blid i hverdagen". Jeg får inntrykk at du svartmaler. 7. Du må med en gang slå fra deg tanken om at det er URETTFERDIG at barna får mer oppmerksomhet enn deg. Barn har selvfølgelig større behov for hjelp, oppmerksomhet og oppfølging enn en voksen mann eller kvinne. 8. Hvis du har kvinner som flørter med deg og sier at du ser bra ut, så kan du jo forlate kona og prøve ut en av disse kvinnene. For øvrig spiller det ikke så stor rolle at man ser bra ut, med mindre man ønsker seg ONS. Jeg kjenner flere kjekke menn som er umulige å leve sammen med, og flere middels utseende menn med gullegod personlighet. 9. Det er ikke feigt å gå fra en kone du ikke lenger elsker, og som du opplever ikke elsker deg. Det er smart og modig å gå. Feigt er å bli i et forhold der du ikke trives for å slippe å ordne det praktiske og det økonomiske. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. desember #63 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du går, og hun skylder på at det er fordi du vil ha sex, så husk å forsvare deg med at det ikke har med sexen å gjøre, men nærhet, kjærlighet og tilstedeværelse. Det burde jo være en selvfølge i et samliv. Anonymkode: e127c...61a Men 90 prosent av innlegget hans handler altså om sex. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. desember #64 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du aldri hørt om å stikke fingeren i jorda? Mange som vil ha i pose og sekk. Når samlivet er kommet så langt ut på viddene så handler det ikke om trusler, men om å begynne å bruke vettet ! Anonymkode: b09c5...43d En kvinne får da ikke mer lyst på mannen sin av at han truer henne med noe. Min eks truet meg med forskjellige ting for å få meg til å komme tilbake. Jeg har aldri forstått at det funker på noen. De fleste vil jo ikke leve med en mann som driver med trusler? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #65 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.02): Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv… Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv.. Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke? Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre? Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen.. Takk Anonymkode: 6c0d8...d3e Manglende sexlyst og derav nærhet kan være perimenopause eller stress som tukler med hormonene. Dvs fall og ubalanse i hormonene som ødelegger sexlysten og dermed ork til ømhet og nærhet . Har ikke noe med deg å gjøre i såfall. Det er ikke sikkert hun er klar over det selv heller. Kvinner har ett hormonsystem som er lett påvirkelig på ubalanser og stress på ett helt annet nivå en menn. Anonymkode: 24545...2f5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. desember #66 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Manglende sexlyst og derav nærhet kan være perimenopause eller stress som tukler med hormonene. Dvs fall og ubalanse i hormonene som ødelegger sexlysten og dermed ork til ømhet og nærhet . Har ikke noe med deg å gjøre i såfall. Det er ikke sikkert hun er klar over det selv heller. Kvinner har ett hormonsystem som er lett påvirkelig på ubalanser og stress på ett helt annet nivå en menn. Anonymkode: 24545...2f5 Og i Norge er det begrenset med hjelp å få mot overgangsplager. For eksempel, har det vært leveranseproblemer for det tryggeste og beste middelet (plaster) i flere måneder. Alternativet - tabletter - har økt kreftrisiko. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #67 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo visst. Det er jo helt naturlig. Men å sitte der i en samtale og legge det fram sånn er jo helt kvalmende. Det er ikke måten å redde et ekteskap på. Fortell man vil ha endring og må arbeide for det, eller så er det best om man avslutter forholdet. Det er ikke å «bruke vettet» å tvinge seg selv til sex med en person for man har blitt truet til å miste alt hvis man ikke gjør det. Anonymkode: 9769d...d48 Eh.. altså , poenget med en «sånn » samtale var ikke å tvinge seg til sex , men å rydde opp i forholdet. Hvis en er på skilsmissene rand så må en ha en veldig konkret samtale ja. Det er sååå mange som er villige å forsette i tralten kun pga bekvemmelighet og trygg økonomi, men når det kommer til sex og samliv så kriser de seg ut Anonymkode: b09c5...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. desember #68 Del Skrevet 2. desember (endret) Jeg tror deres kjærlighetsforhold har gått tapt, og at forsøk på reparasjon blir bare slitsomt uten nevneverdig resultat. Jeg tror best løsning er at du skaffer deg en bolig veldig nær, slik at barna kan løpe fram og tilbake som de vil. Skilsmisse er krise på mange måter, men man trenger ikke utløse krisen på alle områder. Noe av det som er tungt er å miste nettverk, naboer , venner, praktisk samarbeid. Endret 2. desember av I Grosny 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 2. desember #69 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.35): Men, man sier jo at sex og kjærlighet er ulike ting. Burde hun ikke da ønske gode samtaler, nærhet og hudkontakt i hverdagen osv, og være mer åpen på at det er sex som er problemet? Burde hun ikke si ; Jeg elsker deg, men jeg klarer ikke sex og at hun burde se se som hennes ansvar eller hennes «feil» , dvs vise meg forståelse istedet for å si at jeg skal slutte å tenke på sex og kos fordi det ikke er så viktig? Anonymkode: 6c0d8...d3e Det er ikke hennes "feil" at hun har et ulikt behov for sex - det er bare, dersom dette handler om sex og ikke kommunikasjon er det jo ikke så rart at dere et på to ulike planeter kanskje.. Du må ta ansvar for ditt liv og din lykke, du må slutte å se det som at det er henne det er noe "galt" med og se på hva du trenger i et forhold og så ta ansvar for det for egen del, om du i den prosessen ser at du ikke ønsker samtale og dialog så er det helt greit. Du er kanskej forbi samtaler, men hvis ikke tenker jeg at du bør fokusere mer på hva du trenger og ønsker og formidle det. Ikke i form at "jeg savner at du bryr deg" men i form av konkretisert behov typ "jeg trenger en partner som har god dialog med meg og viser meg omsorg, og per i dag opplever jeg at vi ikke har dette" Det er en konkret påstand bygget på din oppfatning, det er ikke en ytring der hun har "feilen" eller "har ansvaret" eller blir "angrepet" - deretter må du følge opp med noe ala "for at dette ekteskapet skal fungere for meg trenger jeg at vi blir bedre sammen eller hver for oss" og så må du være fprberedt på at det kan ende med "hver for oss" Alternativet er å akseptere at slik har det blitt, uansett er det fremtiden din du må ta eierskap på for din del uten å skulle legge ansvaret til noen andre. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #70 Del Skrevet 2. desember Jeg synes TS får i overkant mye tyn. Ja, han skriver om sex, men også om å konsekvent føle seg som den minst viktige puslespillbiten i konas liv. Og det skjønner jeg virkelig at han reagerer på. Ja, livet består av mye, særlig når man har barn og travle jobber, men både kvinner og menn som konsekvent velger bort partneren sin til fordel for venner og jobbfester og trening og hobbyer og alt annet (fint og spennende) livet har å by på må være klar over at de spiller et høyt spill. Forsvinner kjærestedelen av forholdet helt er det ikke mye igjen å bygge et fellesskap på. Selvsagt er det ikke like lett å holde kjærestefokus gjennom alle perioder av livet, dette svinger vel for de fleste, men hvis man ønsker å ha en sterk relasjon må man gidde å holde kjærestebiten av forholdet varm. Anonymkode: 7ff5d...238 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. desember #71 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes TS får i overkant mye tyn. Ja, han skriver om sex, men også om å konsekvent føle seg som den minst viktige puslespillbiten i konas liv. Og det skjønner jeg virkelig at han reagerer på. Ja, livet består av mye, særlig når man har barn og travle jobber, men både kvinner og menn som konsekvent velger bort partneren sin til fordel for venner og jobbfester og trening og hobbyer og alt annet (fint og spennende) livet har å by på må være klar over at de spiller et høyt spill. Forsvinner kjærestedelen av forholdet helt er det ikke mye igjen å bygge et fellesskap på. Selvsagt er det ikke like lett å holde kjærestefokus gjennom alle perioder av livet, dette svinger vel for de fleste, men hvis man ønsker å ha en sterk relasjon må man gidde å holde kjærestebiten av forholdet varm. Anonymkode: 7ff5d...238 Når du er sjalu på barna dine og mener det er URETTFERDIG at du som voksen ikke får like mye oppmerksomhet som barn, da er du ute og kjører. Det er heller ikke så veldig spennende med bleieskift, snørrtørking, husarbeid, lesing av barnebøker, dugnad i kiosken på fotballen og alt det andre kona til TS gjør som forelder. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #72 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.32): Det med å unngå situasjoner hvor sex kunne ha vært aktuelt er en klassiker. Legge seg sist, være «veldig opptatt av boka si» eller mobilen, for så å svime av veldig trøtt, for så å sprette ut av senga direkte fra sovende tilstand er gjenkjennelig. Sa hun det slik? «flytt ut og deg en annen dame om du vil ha sex», eller er det din fortolkning? Min erfaring er at kvinner ikke sier sånt direkte. De har ofte en mer passiv tilnærming. «Det blir ikke sex» heller enn «jeg nekter å ha sex med mannen min». Altså at sex (og kos) er ble magisk som oppstår av seg selv, og ikke noe som to mennesker tar initiativ til (eller unngår). Jeg antar at det fritar dem fra ansvar. Øhh… er du et troll eller er dette seriøst? Jeg leser dette som at du forutsetter kritikken du kommer til å få på KG (godt). Som gjør meg litt skeptisk… Har du lest mange slike debatter før? Har du en kjønnspolitisk «angle» her? Dette høres ut som en dame som er ferdig med deg ja. Enten setter hun pris på at du betaler 50% og tar 50% av jobben og/eller tenker hun at det er bra for barna å få vokse opp med begge foreldrene men inni seg så er hun ferdig med deg og blir bare mer og mer irritert. Sorry, kompis. Jeg kjenner igjen den sjalusien. Hun har energi til å ha karriere, være mor, være venninne, trene, gå inn for alle andre aspekter ved livet 110% men er for sliten til å være kjæreste. Det handler ikke om at du ikke unner dine barn å ha en oppmerksom mor, eller din kjære å ha en karriere, men at handlingene tydeliggjør hva som betyr noe for henne, og du betyr ikke noe for henne. Familievernkontoret. Finn ut hva som er akseptabelt og uakseptabelt for deg og sett grenser for deg selv. Vær en god far og plei nettverket ditt på jobb og andre steder. Fokuser på den verdien du later til å ha heller enn å sutre over at forholdet ikke ble som du hadde håpt (verden setter ikke pris på menn som sutrer - så likestilt har vi ikke blitt enda). Få ut demonene dine ved å trene, fiske, jakte, snekre, drikke øl med gutta. Som beskrevet her tenker jeg at du nok burde ha gått for lenge siden. Anonymkode: 356e7...d77 Jeg, som kvinne, har gjort det. Vi har aldri vært der at det har vært dårligere enn hver uke eller hver andre uke, men lysten min de gangene var ikke på plass. Det var liksom bare for å opprettholde noe. Uansett, jeg slet med mitt og fokuset var ikke sex. Det var mas etterfulgt av furting ved avslag, og det var umulig å få nærhet fra mannen min uten at det skulle dreie seg om sex eller ende med klåing. Ingen klem, kyss eller kos i armkroken uten at han prøvde å dra det videre, til tross for at jeg sa i fra at jeg ikke ønsket det. Lysten forsvant mer og mer i takt med at jeg følte at maset og presset økte. Til slutt ble det bare sånn at jeg ikke lenger ville ha en kos, ville ikke ligge på sofaen sammen, la meg sist og sto opp først osv. Brukte all ledig tid på å holde meg opptatt med noe annet, alt for å ikke havne i en situasjon hvor sex var tema. Det er vel ikke mange, uavhengig av kjønn, som tenner på mas press og sutring rundt noe man absolutt ikke vil? For oss snudde det da han endelig hørte på hva jeg sa da jeg sa at jeg trengte å fjerne presset. Jeg ville kunne få en klem uten at det måtte lede til noe mer. Han ønsket jo at jeg også skulle ønske noe mer, og oppskriften for oss var å skru av presset. Det tok tid, men det hjalp. Anonymkode: dbdcc...0b1 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #73 Del Skrevet 2. desember Det kan høres ut som du /dere er på veg ut av samlivet, Første prioritet er selvsagt omsorgen for barna. Synes det er viktig å at barna skal ha sitt eget hjem, og ikkje bli en kasteball mellom foreldre ved samlivsbrudd, og delt omsorg m.v. Det er slett ikkje uvanleg at mange kvinner bruker sex som eit pressmiddel når de er utilfreds på hjemmefronten. Har du noen gang tenkt på at dama kanskje får innfridd sine sexbehov andre steder ? Det er forøvri ikkje slik at sexen er limet i samlivet og mange lever utmerket godt saman utan sex såfremt paret har ein god kommunikasjon / dialog, og ein kan leve saman som venner. Det er mange menn som er i tilsvarende situasjon som du, og spørsmålet er hva er alternativet. ? Når kvinner prioriterer venninner til fordel for sin partner så er det ofte ugler i mosen. Har du noen gang tenkt over hva slags venninner din partner prioriterer til fordel for deg. ? Kanskje er det single / skilde venninner som din partner vert påvirket av for samlivsbrudd er smittsamt Anonymkode: f8447...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #74 Del Skrevet 2. desember Stakkars dame. Stakkars alle damer egentlig. Hvor mye skal vi forvente av dem? Hun tar seg av barna, hus, måltider, handling, sikkert alt som skal organiseres rundt bursdager, fritidsaktiviteter osv. I tillegg har hun sin egen 100% jobb. Hun har ansvaret for alt, og skal i tillegg ha ansvar for at du får nok kos og nærhet? Kan du ikke ta din del av kaka i hverdagen så hun får lyst og overskudd til å glede deg også? Anonymkode: 355e2...ca6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #75 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan høres ut som du /dere er på veg ut av samlivet, Første prioritet er selvsagt omsorgen for barna. Synes det er viktig å at barna skal ha sitt eget hjem, og ikkje bli en kasteball mellom foreldre ved samlivsbrudd, og delt omsorg m.v. Det er slett ikkje uvanleg at mange kvinner bruker sex som eit pressmiddel når de er utilfreds på hjemmefronten. Har du noen gang tenkt på at dama kanskje får innfridd sine sexbehov andre steder ? Det er forøvri ikkje slik at sexen er limet i samlivet og mange lever utmerket godt saman utan sex såfremt paret har ein god kommunikasjon / dialog, og ein kan leve saman som venner. Det er mange menn som er i tilsvarende situasjon som du, og spørsmålet er hva er alternativet. ? Når kvinner prioriterer venninner til fordel for sin partner så er det ofte ugler i mosen. Har du noen gang tenkt over hva slags venninner din partner prioriterer til fordel for deg. ? Kanskje er det single / skilde venninner som din partner vert påvirket av for samlivsbrudd er smittsamt Anonymkode: f8447...265 Kanskje hun rett og slett er utslitt? Anonymkode: 6544d...820 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. desember #76 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 10.02): Det er fare for at dette høres negativt og sutrete ut, men etter flere år med nedadgående spiral er det nå nesten helt slutt på hverdagslykke og sex for min del. Vi har sex ca 4-5 ganger i året, og jeg har lest at det kategoriserss som et sexløst ekteskap. Altså et et forhold uten romantikk, flørt og sex. Kona har ikke tid eller lyst på meg lenger. Hun har ikke tid til en klem eller et kyss gjennom dagen. Hun har ikke tid til å prate eller sette av tid til oss to. Om kvelden vil hun bare sove, og orker ikke sex, kos eller prat. I helgene er hun « grei» og lar meg sove så hun sniker seg ut av sengen om morgenen. Jeg tipper det er for å slippe spørsmål om sex om morgen lørdag og søndag når vi faktisk er uthvilte, har tid osv Jeg lever i et forhold uten sex, hverdagslykke og flørt. Jeg er helt utrolig frustrert, men det virker ikke som hun vil forstå. Det kan da ikke være så viktig, og om det er så viktig for meg så må jeg bare flytte ut og finne ei ny dame. Hun ba meg til og med slutte å onanere for å ikke vedlikeholde sexlysten. Hun sa at om jeg aldri får orgasme så blir også lysten og behovet borte. Bare for å presisere, når vi har sex så får hun alltid minst en orgasme selv.Hun sa selv for noen dager siden at vi gjør ca 50/50 med barn, hus og mat pga hennes travle jobb. Jeg tror rett og slett hun bare er lei meg. Hun gir ikke komplimenter, sier takk osv. Hun sier ikke typ glad i deg, elsker deg osv. Vi er liksom bare venner og det frustrer meg fordi jeg vil ha et velfungerende forhold med henne. Det er jo henne jeg vil ha. Om jeg må avslutte forholdet for å ha et romantisk liv så føles det jo som et tap. Vil også si at hun er mye sur og kranglete. Ofte negative kommentarer, nedsettende ord osv.Det føles som at jeg er i veien, og at ingentig jeg gjør er bra nok. Hun omtaler ofte i ordelagene jeg, meg osv. altså, ikke vi, oss osv… Det jeg opplever som «urettferdig» er at barna får mye oppmerksomhet, klemmer og gode samtaler. Det er selvsagt riktig, og flott, men hun har altså tid. Hun jobber fullt, og troves godt i jobben. Hun gjør huslige ting i en fei, lager middag, handler mat og alt er fint. Hun er også ute med veninner og er sosial. Også kjempebra…, men, hun har altSå ikke 3 sekunder til meg. Jeg er faktisk sjalu, og trist. Hun kam gjerne også gå unna eller trekke seg unna når jeg kommer for en klem eller et kyss. Da er det noe som må gjøres osv.. Hun er ellers blid i hverdagen og jeg opplever at hun er «fornøyd med livet» . Det passer kanskje bra at jeg bidrar med penger, husarbeid og med barna. Jeg er i alle fall ikke verdt noe som kjæreste, elsker eller ektemann..Jeg trenger 3-4 ganger i uke, hsr fått høre at jeg ser veldig bra ut. Jeg har en bra jobb, tjener godt og ja, føler jeg er verdt kjærlighet og hverdagslykke? Jeg bare lurer på om noen har noen innspill på hva jeg kan gjøre? Jeg vil bare skyte inn at jeg selvsagt vurderer å gå fra henne, men føler det er feil valg, og kanskje litt feigt. Samtidig har jeg snakket med henne om dette mange ganger, og også sagt at jeg ikke kan leve med et slikt forhold. Hun virker som sagt ikke å forstå eller å ta meg seriøst. Jeg vil tro hun tenker at jeg aldri vil gå fra henne da vi har hatt store krangler tidligere der jeg har sagt at jeg ikke kommer til å gå fra henne pga store krangler, men heller fokusere på å løse probleme og vokse sterkere sammen.. Takk Anonymkode: 6c0d8...d3e Dette var ufattelig trist å lese... Kona di tar deg som en selvfølge i dette ekteskapet. Så jeg håper du har selvrespekt nok til å gjøre det rette valget for deg. Det er ikke riktig at hun skal 'tvinge' deg til å leve et liv du egentlig ikke ønsker... Det er ihvertfall slik jeg tolker innlegget ditt. Håper du finner ut av det som er best for deg først og fremst. Mange styrkeklemmer til deg ❤️. Jeg vet hva du står i. Har vært der selv. Jeg valgte å gå. Ingen får lov til å ta meg som en selvfølge. Da er jeg heller alene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #77 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det jeg snakker om, er par hvor jeg har fulgt dem gjennom årene og har sett dynamikken. Jeg har sett mennene gi faen lenge før kvinnene gir faen, for å si det slik. … Med reaksjon, sikter man da til minsket sexlyst som oftest er det første som forsvinner hvis en mann over tid viser at han ikke gjør en innsats for den romantiske intimiteten i forholdet (eller hvis han etterlater alt av jobb på hjemmebane til kone og hun blir overarbeidet) Anonymkode: d707d...2ed Jeg bestrider ikke dine anekdoter, men at de har noen relevans for det generelle tilfellet. Jeg har sett alt for mange kvinner som bare gir f uten å ha noen eksplisitt grunn. Anonymkode: 356e7...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #78 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Stakkars dame. Stakkars alle damer egentlig. Hvor mye skal vi forvente av dem? Hun tar seg av barna, hus, måltider, handling, sikkert alt som skal organiseres rundt bursdager, fritidsaktiviteter osv. I tillegg har hun sin egen 100% jobb. Hun har ansvaret for alt, og skal i tillegg ha ansvar for at du får nok kos og nærhet? Kan du ikke ta din del av kaka i hverdagen så hun får lyst og overskudd til å glede deg også? Anonymkode: 355e2...ca6 Stakkars mann. Han er en oppegående og pliktoppfyllende mann og han har sikkert en dame som bare ikke bryr seg. Som ikke vil ha sex, ikke nærhet, og ikke ønsker å snakke om det. For en kvinne-baby hun må være. Synd og skam at ikke Norske kvinner får litt bedre oppdragelse. Anonymkode: 356e7...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #79 Del Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje hun rett og slett er utslitt? Anonymkode: 6544d...820 Ja. dama er skikkert rett og slett utslitt, men har overskudd til venninner, og jobb. Føler ein seg utslitt så kan ein vel vurdere å "ned i stillings % " eller kanskje betyr økonomien mer en helsen ? Det er viktig at barna får oppmerksamhet, men i noen tilfelle kan barn de få formye oppmerksamhet, og det kan føre til senskader hos barn. Dama gjør vel ellers det som ein kan forvente anten hun hadde vert singel / gift / samboer. Anonymkode: f8447...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #80 Del Skrevet 2. desember Skjønner deg godt om alt og alle får oppmerksomhet utenom deg. Da ville jeg nok desverre tenkt at forholdet egentlig er over Anonymkode: 826d9...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå