Gå til innhold

Er det sant?


Gjest lumina

Anbefalte innlegg

Gjest lumina

Nå er ikke jeg prøver heelt ennå..

Men kom over et sted at glidemiddel ikke er særlig sæd-vennlig????

...er det virkelig sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Det er i hvert fall sant hvis det dreier seg om et sæddrepende glidemiddel, men da står det på pakken. Ofte er kondomer innsatt med sånt. Men at vanlig glidemiddel skal være dårlig for sæden kan jeg ikke tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, syntes at jeg har lest noe sånt jeg også. at glidemiddel ike skal være bra hvis man prøver å lage barn...... Litt vagt det der.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Et lite søk på Google avslører at det er en del som mener dette, og det fins noe glidemiddel greier som skal vær snill med sæden: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=p...+sperm+friendly

På en av sidene sto det at spytt også er dårlige nyheter for en stakkars sædcelle...ikke greit å være prøver skjønner jeg.

Jeg veit ikke om det er noe hold i dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lumina

jeg leste på denne siden nå nettopp! Og her står det

Kjemikaliene i glidemiddelet er ikke spermievennlig (selv om det ikke skal være sæddrepende i seg selv), og dette kan gjøre det vanskeligere for spermiene å komme velberget fram til egget

Det står også at man kan bruke eggehvite`???? NOen som har prøvd det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

?????

De dreiv og testa diverse myter på Mythbusters for en god stund siden, og en av disse mytene var hvor spermdrepende f.eks cola er. Og tro meg, cola er ikke noe bra prevensjonsmiddel. :ler:

Når sitronsyre ikke tar kverken på svømmerne, da tviler jeg sterkt på at et glidemiddel som ikke er ment å være spermdrepende gjør det. I verste fall blir sæden litt utvannet. Det helt store utslaget kan jeg ikke tenke meg at det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det at glidemidlet er sæddrepende som er problemet - for det er den jo ikke.

"problemet" med glidemiddel er konsistensen som gjør det vanskeligere for sædcellene å komme frem til målet. Glidemiddel er en vanskelig masse å svømme i, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan sikkert gjøre det litt vanskeliger dersom man pøser på innover.. Men å bruke litt gidemiddel i de "ytre soner" kan umulig ha stor innvirkning (svømmerene skal jo ikke dit.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert gjøre det litt vanskeliger dersom man pøser på innover.. Men å bruke litt gidemiddel i de "ytre soner" kan umulig ha stor innvirkning (svømmerene skal jo ikke dit.. ;) )

Nja, men penis drar jo med seg en del inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...