Gå til innhold

Jul bare for barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner ganske mange som mener at julen er kun for barna. Jeg mener at julen er for alle som vil feire den. Siste jeg hørte var at julegaver burde blitt forbudt for voksne 😂 Ærlig talt så syns jeg julen hadde vært stusselig uten gaver. Jeg bryr meg ikke om å få mange og dyre gaver, men en liten ting som foreksempel ullsokker eller konfekt er alltid koselig. Men jeg syns det er koseligst å gi gaver. Men gir kun til nær familie og nære venner. Ingen i min familie har foreslått å slutte med dette selv om vi er voksne.

Uansett, så handler julen om så mye mer en bare gaver.

Hvis det er kun barna som får gaver og julen ellers er kun for så lærer de vel at verden kretser bare rundt dem. Uansett så må jo de voksne lage til julefeiringen.

Folk er forskjellige, og alle liker ikke julen en gang. Men julen er for alle som vil ta del i den. 

Hva er din mening om dette?

Anonymkode: cfcc1...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jula er for alle, uansett alder, den er ikke kun for barna. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det mener det  mener de også at barnløse ikke skal feire jul.

Anonymkode: 2f8cd...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig, jula er for alle.

De som sier sånt, mener kanskje at de ikke har noe spesiell glede av jula selv og bare feirer for barnas skyld. Det må de gjerne mene, men de kan ikke mene det på vegne av alle voksne, det er mange voksne som gleder seg over jula også!

Anonymkode: 959e0...f4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kjenner ganske mange som mener at julen er kun for barna. Jeg mener at julen er for alle som vil feire den. Siste jeg hørte var at julegaver burde blitt forbudt for voksne 😂 Ærlig talt så syns jeg julen hadde vært stusselig uten gaver. Jeg bryr meg ikke om å få mange og dyre gaver, men en liten ting som foreksempel ullsokker eller konfekt er alltid koselig. Men jeg syns det er koseligst å gi gaver. Men gir kun til nær familie og nære venner. Ingen i min familie har foreslått å slutte med dette selv om vi er voksne.

Uansett, så handler julen om så mye mer en bare gaver.

Hvis det er kun barna som får gaver og julen ellers er kun for så lærer de vel at verden kretser bare rundt dem. Uansett så må jo de voksne lage til julefeiringen.

Folk er forskjellige, og alle liker ikke julen en gang. Men julen er for alle som vil ta del i den. 

Hva er din mening om dette?

Anonymkode: cfcc1...13a

Jula og julens budskap er selvsagt for alle. Det folk flest mener når de sier at i jula er barna viktigst, er at voksne som skal feire med barn må ta hensyn til dem mtp rus, språkbruk og annet. Julen er ekstra magisk når man er barn, og voksne rundt jobber nok for å ta vare på julemagien. De aller aller fleste voksne tror ikke at julenissen kommer med slede trukket av reinsdyr for å gi akkurat dem en pakke, og de som faktisk er voksne vet at et julevasket og pyntet hus, julemiddagen og stemningen ikke kommer av seg selv. Lykkelige og spente barn er jo også å en glede feire jul sammen med, syns jeg da. 

Hvis det ikke skyldes økonomi,  så syns jeg det er kjipt å slutte å gi voksne gaver. 

Barn som blir tatt normalt hensyn til ellers og i julen, lærer seg å ta hensyn selv. 

Anonymkode: 8866c...62d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla 

alkohol er livet ellers dør jeg

typisk nordmenn

Anonymkode: 7270c...8ec

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker jula, og hadde feiret det selv om jeg ikke hadde hatt barn. Det er den tida på året jeg kan slappe helt av og bare ta det rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke jul bare for barna, men er det barn til stede på julaften er det selvfølgelig de som står i fokus. Det er så få år med den helt egne julemagien som barn, og den er det vi voksne som må lage for dem. Alkohol venter man da med til barna er lagt. Det er vel mer dette man mener når man snakker om julaften og barn, ikke at julen ikke er for voksne.

Når det er sagt er jeg en av de som ønsker å roe ned gavemaset for oss voksne i julen. Jeg trenger ikke mer ræl og ting (kloden ødelegges av det). 

Anonymkode: 4c741...0c6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jula er for alle. Ville faktisk synes det hadde vært nitrist om vi voksne satt der uten en eneste gave. 

Elsker julestemninga med min fine lille familie. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er for alle, men har man ikke hatt foreldre som inkluderer alle for å lage jul er det lett å bli anti. 

Jeg koser meg med juleverksted julebaking, julepynting og kjøpe gaver. Har dessverre ikke så mange å gi gaver til og skulle ønske jeg hadde noen andre voksne å bake og  ha juleverksted med, min man vil ikke. 

Anonymkode: ae07f...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...