AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #21 Skrevet 30. november 2024 Irak skrev (19 minutter siden): Du kan jo prøve å lage deg et tankekart da. Se om du finner fellesnevneren. Det er en måte å prøve og sortere på, for da kan det bli mer konkret. Vet ikke om det hjelper. Var bare en tanke jeg fikk. Er det redsel av noe slag? Det kan manifestere seg som uro. Hvordan er fordøyelsen din. Ofte kan uro slå seg i magen... Eksempler på det Vondt i magen --> kan grue seg for noe 'Sommerfugler' i magen --> oppstemthet Rastløshet og kribling i kroppen er også en form for uro. Er selvfølgelig viktig å vite at det ikke er noe fysiologisk galt her. Det må selvfølgelig utelukkes. Er det konstant eller kan det komme å gå? Håper du finner ut av hva det kan være, og at du har noen du kan snakke med. Det kan hjelpe. Konstant Hva fysisk galt kan det skyldes? Jeg mangler en del vitaminer. Men usikler om man blir slik av det. Anonymkode: 47e7c...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #22 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du har nok ikke forstått angst og hva det er, det virker i alle fall ikke sånn. Men oppsøk hjelp og få det forklart ordentlig av profesjonelle. Anonymkode: 5e192...76b Tydeligvis ikke😅 Men jeg mener- når det ikke er «angst for noe», men slik fysisk og konstant og bare symptomer er det jo ikke noe å jobbe med… Anonymkode: 47e7c...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #23 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tydeligvis ikke😅 Men jeg mener- når det ikke er «angst for noe», men slik fysisk og konstant og bare symptomer er det jo ikke noe å jobbe med… Anonymkode: 47e7c...cbf Ja, veldig mange mener dette før eller i starten av angst behandling. Det er et hinder man må over før man kan bli bedre. Inkludert meg selv. Når jeg begynte å gå gjennom ting med terapeuten så var det ca. 10 gode grunner til at jeg hadde blitt angstsyk. Selv om jeg ikke følte meg redd, bare syk. Anonymkode: 5e192...76b 1 1
Irak Skrevet 30. november 2024 #24 Skrevet 30. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Konstant Hva fysisk galt kan det skyldes? Jeg mangler en del vitaminer. Men usikler om man blir slik av det. Anonymkode: 47e7c...cbf Hvor lenge har dette vedvart? Ville tatt en tur til legen om du ikke har gjort det. Vitaminer kan ha veldig mye å si. Det var noe av det første jeg ble sjekket for. Tok en haug med blodprøver på sykehuset. Be om utvidet blodprøver for evt å finne ut av dine verdier. Hos meg var det ingen mangler så her var det kun psykisk....Traumer... https://www.kry.no/helsenytt/en-liten-vitaminguide/ Vil anbefale deg å lese denne. Her står det hva de ulike vitaminene gjør for kroppen din. Vet jo de som plutselig må få injeksjoner av vitaminer for at dem mangler eller er lave. Endret 30. november 2024 av Irak
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #25 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror ikke det er så uvanlig. Jeg hadde slik angst på morgenen over flere år. Kjentes ut som hele verden skulle gå under, gav det seg heldigvis i løpet av noen timer. Synes jeg leste noe om at angst ofte var verst om morgenen, men har ikke hatt det etter de årene selv om jeg fortsatt har angst. Anonymkode: b3fa0...5b6 Hvordan gikk det over? Jeg har hatt det slik i nesten tre uker. Hver gang jeg våkner kjenner jeg meg urolig og hjertet banker hardt. Av og til våkner jeg stresset midt på natta. Er så slitsomt. Anonymkode: 6c0b8...fc4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #26 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tydeligvis ikke😅 Men jeg mener- når det ikke er «angst for noe», men slik fysisk og konstant og bare symptomer er det jo ikke noe å jobbe med… Anonymkode: 47e7c...cbf Det er helt vanlig. Er jo derfor en del havner på legevakten med angst, fordi det kan gi mye fysiske symptomer uten at man har en spesiell grunn. Som noen får når en drikker kaffe, kroppen blir urolig og på høygir uten at man er "redd" for noe. Anonymkode: b3fa0...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #27 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan gikk det over? Jeg har hatt det slik i nesten tre uker. Hver gang jeg våkner kjenner jeg meg urolig og hjertet banker hardt. Av og til våkner jeg stresset midt på natta. Er så slitsomt. Anonymkode: 6c0b8...fc4 Endret livssituasjon, uten at jeg vet helt hva det var med livssituasjonen som trigget angsten. Har fortsatt angst da, men nå kommer den tilfeldig og ikke kraftig hver morgen. Anonymkode: b3fa0...5b6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #28 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endret livssituasjon, uten at jeg vet helt hva det var med livssituasjonen som trigget angsten. Har fortsatt angst da, men nå kommer den tilfeldig og ikke kraftig hver morgen. Anonymkode: b3fa0...5b6 Takk for svar 🙏 Det skjer egentlig veldig mye positivt i livet mitt akkurat nå, så fatter ikke hvorfor dette kommer. Jeg tror jeg er redd for å miste alt. Det er så rett. Anonymkode: 6c0b8...fc4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #29 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar 🙏 Det skjer egentlig veldig mye positivt i livet mitt akkurat nå, så fatter ikke hvorfor dette kommer. Jeg tror jeg er redd for å miste alt. Det er så rett. Anonymkode: 6c0b8...fc4 Bare hyggelig. Det er mye mulig, ofte er det ikke så lett å finne årsaken til angsten. Trenger nok ikke alltid å ha en årsak heller, føles i allefall ikke sånn hos meg. Hvis du er bekymret kan du jo ta en legetime, man kan få lignende symptomer av eksempelvis høyt stoffskifte. Håper du finner utav det. Anonymkode: b3fa0...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #30 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar 🙏 Det skjer egentlig veldig mye positivt i livet mitt akkurat nå, så fatter ikke hvorfor dette kommer. Jeg tror jeg er redd for å miste alt. Det er så rett. Anonymkode: 6c0b8...fc4 Er nok riktig som det blir påpekt. Det er ikke alltid vi ser "kilden" med en gang. Litt typisk hjernen hvis man ikke er helt god på sine egne følelser. Anbefaler deg å leve i det gode. Hvis du har bekymringer, anbefaler jeg deg å laste ned "tankevirus"-appen. Den er god Anbefaler deg også å få i deg de vitaminene du trenger, kanskje lufte litt tanker og følelser til noen (kanskje de har noen tips), spise nok, drikke nok vann, prøve å legge deg og stå opp til fast tid selv om det kan være vanskelig, og aktivisere deg på en måte som passer deg. Ta vare på deg selv, vær grei med deg selv! Anonymkode: 4ac2e...45c 1
Irak Skrevet 30. november 2024 #31 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar 🙏 Det skjer egentlig veldig mye positivt i livet mitt akkurat nå, så fatter ikke hvorfor dette kommer. Jeg tror jeg er redd for å miste alt. Det er så rett. Anonymkode: 6c0b8...fc4 ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #32 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vpkner hver morgen med intens uro i hele kroppen. Det er helt fysisk. Kan ikke være «angst» Anonymkode: 47e7c...cbf Er det noe grunn for det? Anonymkode: 5a946...549
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #33 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan gikk det over? Jeg har hatt det slik i nesten tre uker. Hver gang jeg våkner kjenner jeg meg urolig og hjertet banker hardt. Av og til våkner jeg stresset midt på natta. Er så slitsomt. Anonymkode: 6c0b8...fc4 Det kan være høyt stoffskifte. Ta en legetur og ta blodprøver om ikke det går over😊 Anonymkode: 5a946...549 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #34 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er helt vanlig. Er jo derfor en del havner på legevakten med angst, fordi det kan gi mye fysiske symptomer uten at man har en spesiell grunn. Som noen får når en drikker kaffe, kroppen blir urolig og på høygir uten at man er "redd" for noe. Anonymkode: b3fa0...5b6 Men hvordan kan man bli kvitt det da??? Anonymkode: 47e7c...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #35 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare hyggelig. Det er mye mulig, ofte er det ikke så lett å finne årsaken til angsten. Trenger nok ikke alltid å ha en årsak heller, føles i allefall ikke sånn hos meg. Hvis du er bekymret kan du jo ta en legetime, man kan få lignende symptomer av eksempelvis høyt stoffskifte. Håper du finner utav det. Anonymkode: b3fa0...5b6 Hvis man ikke finner én årsak. Hvordan kan man da bli bedre? Anonymkode: 47e7c...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #36 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, veldig mange mener dette før eller i starten av angst behandling. Det er et hinder man må over før man kan bli bedre. Inkludert meg selv. Når jeg begynte å gå gjennom ting med terapeuten så var det ca. 10 gode grunner til at jeg hadde blitt angstsyk. Selv om jeg ikke følte meg redd, bare syk. Anonymkode: 5e192...76b Men hvordan bli bedre? Anonymkode: 47e7c...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #37 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lest masse! Men angst er jo psyksik. Og å være redd og «ha angst». hvordan kan man bli kvitt en slik angst som jeg har da? Anonymkode: 47e7c...cbf Angst er absolutt fysisk. Hjertebank Følelsen av å besvime Kvalme Magesmerter Forstoppelse/diaré Tung og rask pust Stive muskler og ledd Hodepine Oppkast Anonymkode: 15ab9...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #38 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Angst er absolutt fysisk. Hjertebank Følelsen av å besvime Kvalme Magesmerter Forstoppelse/diaré Tung og rask pust Stive muskler og ledd Hodepine Oppkast Anonymkode: 15ab9...e6c Har ingen av de symptomene. Anonymkode: 47e7c...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #39 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man ikke finner én årsak. Hvordan kan man da bli bedre? Anonymkode: 47e7c...cbf Du blir bedre med behandling, riktig kosthold, nok søvn og trening/frisk luft. Minimer alkohol og koffein. Gå til legen og ta blodprøve. Sjekk om du har nok d-vitamin, b12 og jern. Sjekk stoffskiftet. Er du over 40 og kvinne, så kan du høre med legen om dette er hormonubalanse. Positivt og negativt stress kan gi angst. Anonymkode: 15ab9...e6c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #40 Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vpkner hver morgen med intens uro i hele kroppen. Det er helt fysisk. Kan ikke være «angst» Anonymkode: 47e7c...cbf Kortisolnivået vårt er høyest om morgenen, har du litt høyt kortisol generelt så kan det nok merkes ekstra for deg på den tiden av døgnet. Anonymkode: 4069c...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå