AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Vi skal i gang med intervjuer til en ped.lederstilling. Miljøet har ikke vært det beste de siste årene. Flere har sluttet. Masse konflikter og stort sykefravær blant de ansatte. Hva slags spørsmål kan jeg stille for å finne ut om vedkommende kan stå i stillingen annet enn å spørre: hvor ser du deg om 5 år etc? Er klar over at jeg ikke nødvendigvis får ærlige svar, kandidaten skal jo selge seg… Anonymkode: c1551...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor skal du spørre hvor de ser seg om 5 år? Det er ped.leder liksom... Anonymkode: f74b7...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal du spørre hvor de ser seg om 5 år? Det er ped.leder liksom... Anonymkode: f74b7...708 Derfor skrev jeg annet enn å spørre.. Anonymkode: c1551...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Har ingen erfaring, men min tanke er: Vedkommende vil jo oppdage hvordan miljøet er hvis hen blir tilbudt jobben. Hvis ting ikke funker vil vedkommende kanskje slutte ganske raskt Tør du være ærlig? Fortell om utfordringene og spør hva vedkommende tenker om det? Hva kan hen bidra med? Fortell hva du har gjort for å bedre miljøet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi skal i gang med intervjuer til en ped.lederstilling. Miljøet har ikke vært det beste de siste årene. Flere har sluttet. Masse konflikter og stort sykefravær blant de ansatte. Hva slags spørsmål kan jeg stille for å finne ut om vedkommende kan stå i stillingen annet enn å spørre: hvor ser du deg om 5 år etc? Er klar over at jeg ikke nødvendigvis får ærlige svar, kandidaten skal jo selge seg… Anonymkode: c1551...477 Ville vel egentlig begynt å spørre meg selv hvorfor miljøet er så giftig å hva du kan gjøre for å bedre dette, i stedenfor å finne en person som klarer å stå i det dårlige miljøet dere har. Grusomt å jobbe slike plasser Anonymkode: e2188...c88 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville vel egentlig begynt å spørre meg selv hvorfor miljøet er så giftig å hva du kan gjøre for å bedre dette, i stedenfor å finne en person som klarer å stå i det dårlige miljøet dere har. Grusomt å jobbe slike plasser Anonymkode: e2188...c88 Jeg er helt enig! Som tillitsvalgt ønsker jeg ikke å hente inn enda en stakkars som kjapt forsvinner/ sykemelder seg fordi vi ikke klarer å ordne opp i kaos. Styrer er fast bestemt på at miljøet ikke er dårlig og med den rette personen blir alt bra. Hun skylder nesten på at de som har vært ansatt tidligere eller er sykemeldte ikke var eller er gode nok. Jeg vil ikke være med på å «lure» noen. Vi blir liksom aldri enige. Er det greit å fortelle søker om et skyhøyt sykefravær og utfordringer uten skremme vekk vedkommende? Anonymkode: c1551...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som tillitsvalgt ønsker jeg ikke å hente inn enda en stakkars som kjapt forsvinner/ sykemelder seg fordi vi ikke klarer å ordne opp i kaos. Kan du få hjelp fra noen i forbundet ditt? Kan du få hjelp "oppover" i systemet? HR hvis det er en kommunal barnehage. Noen i styret som du stoler på hvis den er privat. Hva med bedriftshelsetjenesten? Kan de hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #8 Del Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi skal i gang med intervjuer til en ped.lederstilling. Miljøet har ikke vært det beste de siste årene. Flere har sluttet. Masse konflikter og stort sykefravær blant de ansatte. Hva slags spørsmål kan jeg stille for å finne ut om vedkommende kan stå i stillingen annet enn å spørre: hvor ser du deg om 5 år etc? Er klar over at jeg ikke nødvendigvis får ærlige svar, kandidaten skal jo selge seg… Anonymkode: c1551...477 Miljøet har ikke vært det beste. Du som leder (?) må ty til et nettforum for å finne ut hvilke lovlige spørsmål du kan stille aktuelle kandidater… Lurer virkelig på HVA årsaken til dårlig miljø kan være…? Du virker ikke til å ha særlig god leder-kompetanse desverre.. Anonymkode: cc639...627 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #9 Del Skrevet 12 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Miljøet har ikke vært det beste. Du som leder (?) må ty til et nettforum for å finne ut hvilke lovlige spørsmål du kan stille aktuelle kandidater… Lurer virkelig på HVA årsaken til dårlig miljø kan være…? Du virker ikke til å ha særlig god leder-kompetanse desverre.. Anonymkode: cc639...627 Jeg er barne- og ungdomsarbeider og samtidig tillitsvalgt. Må være med på intervjuer. Anonymkode: c1551...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå