AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden for eksempel at utmattelse egentlig er den primære grunnen Anonymkode: e65ca...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Angst er en overlevelsesmekanisme. Anonymkode: 05227...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Angst er en overlevelsesmekanisme. Anonymkode: 05227...ef8 Jeg vet det, men det kan også kicke inn ved utbrenthet for eksempel Anonymkode: e65ca...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Ja. 100%. men det kan også være andre ting! Selv forsvant angsten min over natten, da jeg endelig forsto og aksepterte at jeg er vokst opp under omsorgssvikt av en narsissistisk mor. Ja - OVER NATTEN. Anonymkode: c37fd...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. 100%. men det kan også være andre ting! Selv forsvant angsten min over natten, da jeg endelig forsto og aksepterte at jeg er vokst opp under omsorgssvikt av en narsissistisk mor. Ja - OVER NATTEN. Anonymkode: c37fd...652 Det er jo knallbra 👏👏👏👏. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): for eksempel at utmattelse egentlig er den primære grunnen Anonymkode: e65ca...329 Jeg Fikk angst ifb utmattelse Anonymkode: e84a5...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg Fikk angst ifb utmattelse Anonymkode: e84a5...ded Jeg også Anonymkode: d6053...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg Fikk angst ifb utmattelse Anonymkode: e84a5...ded Jeg også. Anonymkode: 43f44...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. 100%. men det kan også være andre ting! Selv forsvant angsten min over natten, da jeg endelig forsto og aksepterte at jeg er vokst opp under omsorgssvikt av en narsissistisk mor. Ja - OVER NATTEN. Anonymkode: c37fd...652 Har lignende erfaring. Mye slapp taket da jeg så min mor for den hun var. Anonymkode: 5a6f1...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Mitt første tilfelle av panikkangst fikk jeg da jeg var i innspurten på studiet, midt i eksamensperioden med for lite søvn. Da jeg mange år senere var så utbrent at jeg fikk diagnosene depresjon og angst, var det den plutselige, voldsomme angsten jeg opplevde da jeg en dag skulle handle, som fikk meg til å oppsøke lege. Anonymkode: 30784...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hva kom først: angsten eller utmattelsen? Du kan få utmattelse av angst. Men du kan også få angst av utmattelse. Det vil si, både angst OG utmattelse er symptomer på noe annet. Når noe er i ubalanse i kroppen så er ofte stress en reaksjon. Om det skyldes hormoner, radikaler, feil i ATP, defekter på cellenivå eller uansett har lite å si: stress. Og stress fører til angstfølelse. Mange tror de lider av angst, men det er egentlig biologisk betinget stress som i en medisinsk tilstand. Det er ikke en psykologisk betinget stress - selv om hele helseapparatet gjør alt i sin makt for å få deg til å tro det og behandle deg for det. Derfor lider så altfor mange med stress i dag uten særlig behandlingsmuligheter, der de ikke responderer på psykologiske intervensjoner. Så kan angst fortelle deg at du er sliten? Ja, det har jeg implisitt sagt. Men angst trenger ikke være angst, men stress, og både stresset og slitenheten kan være symptomer på noe annet. Anonymkode: 915b8...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Høyt stress over lang tid kan gi utbrenthet, utmattelse, angst og/eller depresjon. Utmattelse, angst, depresjon kan være en del av utbrenthet. Behandlingen er ca. den samme og vil uansett bli skreddersydd til deg av din lege/behandler ettersom hva dine plager er. Anonymkode: 9caad...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har aldri slitt med angst, men fått det nå i forbindelse med at jeg har blitt utbrent. Nå er jeg nettopp blitt sykmeldt så spent på om angsten/uro og bekymring går med når stresset også går ned 🤞🏼 Anonymkode: 4e0bf...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Ja, det er en av mange reaksjoner. sjekk ut fredrik_lian på instagram, han har mange korte snutter hvor han snakker og forklarer bl.a dette Anonymkode: 708b8...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Angst forsterkes av stress i hvert fall. Det er helt klart. Anonymkode: 2c1f6...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har strevd med angst i hele mitt voksne liv, og har det siste halve året skjønt at det for min del henger sammen med sinne og å måtte fortrenge det å bli dårlig behandlet og få grensene mine tråkket over. Det var en fantastisk følelse å finne ut dette, det å kunne bli sint har redusert angsten min voldsomt. Anonymkode: b5566...2c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Min første erfaring med angst, var da jeg ble utbrent. Nå er det en følgesvenn som dukker opp jevnlig. Den trigges for min del av stress og forventninger. Anonymkode: 7f346...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min første erfaring med angst, var da jeg ble utbrent. Nå er det en følgesvenn som dukker opp jevnlig. Den trigges for min del av stress og forventninger. Anonymkode: 7f346...560 Hvordan fant du ut det dreide seg om utbrenthet? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden kroppen har sine mekanismer for å si i fra på at noe ikke stemmer. Angst kan komme med utmattelse, men utmattelse kan også komme av angst. Jeg merker at stress er primær problemet fordi det er da angsten kommer. Jeg har veldig lite angst når jeg ikke er sliten. Men er jeg sliten, så er det tegn på at jeg må roe ned i hverdagen og sette tydeligere grenser for meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå