Hellebusen Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg jobber i dagligvarebutikk. Vi har en kunde som lukter helt forfordelig. Lukter røyk ifra det h*n kommer inn inngangen, helt til pauserommet og hver gang h*n åpner frysedørene eller kjøledørene(om vi er der bak og fyller på etc.). Dette har pågått veldig lenge. Men vi får ingen svar fra leder hvordan vi kan ta det opp. Det lukter røyk og stramt. Veldig ekkelt. Fingrene h*nnes er helt gulsvartaktig. Håret er fett og klærne burde blitt kastet for lengst. H*n sitter gjerne i butikken i 1-3 timer avgangen og det begynner å bli ubehaglig for andre kunder og kollegaene mine. Hvordan kan vi ta dette opp med kunden uten at kunden skal gå i "attack"modus? H*n har psykiske problemer, men fungerer noen lunder normalt. Takk for tips på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det er da ikke din jobb å ta opp dette? La det være. Anonymkode: 15892...6d2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da ikke din jobb å ta opp dette? La det være. Anonymkode: 15892...6d2 Leder gjør jo ingenting. Jeg hadde ikke giddet å jobbe i sånn stank Anonymkode: 6d43b...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Hellebusen skrev (4 minutter siden): Jeg jobber i dagligvarebutikk. Vi har en kunde som lukter helt forfordelig. Lukter røyk ifra det h*n kommer inn inngangen, helt til pauserommet og hver gang h*n åpner frysedørene eller kjøledørene(om vi er der bak og fyller på etc.). Dette har pågått veldig lenge. Men vi får ingen svar fra leder hvordan vi kan ta det opp. Det lukter røyk og stramt. Veldig ekkelt. Fingrene h*nnes er helt gulsvartaktig. Håret er fett og klærne burde blitt kastet for lengst. H*n sitter gjerne i butikken i 1-3 timer avgangen og det begynner å bli ubehaglig for andre kunder og kollegaene mine. Hvordan kan vi ta dette opp med kunden uten at kunden skal gå i "attack"modus? H*n har psykiske problemer, men fungerer noen lunder normalt. Takk for tips på forhånd! Du synes du er grei, nå, når du legger ut slik info om en av samfunnets minste små og svakeste? Stopp denne måten å henge ut andre mennesker, dette er noens datter, sannsynligvis søster og kanskje mamma? Det er frivillig om man vil stelle seg selv eller ikke, frivillig om en vil,røyke eller ikke. Et menneske skal synke enda lavere enn dette før noen kan tvangsvaske eller nekte personen røyk for ikke snakke om å gå og handle matvarer på butikken. Den mest kjente saken på dette området var vel en sak Nils Nordhus hadde om en beboer på sykehjem. Men der har vært andre saker, der man ikke kan tvinge noen til å vaske seg. Anonymkode: 9a89e...de2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leder gjør jo ingenting. Jeg hadde ikke giddet å jobbe i sånn stank Anonymkode: 6d43b...519 Hva mener du leder skal gjøre da? Nekte personen å komme inn i en matbutikk? Hvilken reklame blir dette for butikken om media får snusen i saken? Anonymkode: 9a89e...de2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Hellebusen skrev (11 minutter siden): Jeg jobber i dagligvarebutikk. Vi har en kunde som lukter helt forfordelig. Lukter røyk ifra det h*n kommer inn inngangen, helt til pauserommet og hver gang h*n åpner frysedørene eller kjøledørene(om vi er der bak og fyller på etc.). Dette har pågått veldig lenge. Men vi får ingen svar fra leder hvordan vi kan ta det opp. Det lukter røyk og stramt. Veldig ekkelt. Fingrene h*nnes er helt gulsvartaktig. Håret er fett og klærne burde blitt kastet for lengst. H*n sitter gjerne i butikken i 1-3 timer avgangen og det begynner å bli ubehaglig for andre kunder og kollegaene mine. Hvordan kan vi ta dette opp med kunden uten at kunden skal gå i "attack"modus? H*n har psykiske problemer, men fungerer noen lunder normalt. Takk for tips på forhånd! Dette er virkelig ikke noe du har noe med. Det er en grunn til at leder ikke gjør noe. Dere må behandle alle kunder likt, uansett. Anonymkode: 31532...54c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du synes du er grei, nå, når du legger ut slik info om en av samfunnets minste små og svakeste? Stopp denne måten å henge ut andre mennesker, dette er noens datter, sannsynligvis søster og kanskje mamma? Det er frivillig om man vil stelle seg selv eller ikke, frivillig om en vil,røyke eller ikke. Et menneske skal synke enda lavere enn dette før noen kan tvangsvaske eller nekte personen røyk for ikke snakke om å gå og handle matvarer på butikken. Den mest kjente saken på dette området var vel en sak Nils Nordhus hadde om en beboer på sykehjem. Men der har vært andre saker, der man ikke kan tvinge noen til å vaske seg. Anonymkode: 9a89e...de2 Det er jo umulig identifisere personen ut fra innlegget. Hvorfor tenker du at det henger ut noen? Vi bor faktisk i et samfunn, der vi samhandler med hverandre. Som samfunnsmedlem er det din plikt å ivareta hygienen. Anonymkode: 6d43b...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Fjern sitteplasser? Hvilken dagligvarebutikk har sitteplasser hvor kunder kan sitte i timesvis nå?? Anonymkode: becd2...a33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Jeg jobber selv på sykehus, og der tar vi selvfølgelig imot alle, uansett lukt. Men en ekstremt stinkende kunde hadde jeg nektet adgang. Også hvis han hadde vært naken, eller smurt seg inn med bæsj. Anonymkode: 6d43b...519 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo umulig identifisere personen ut fra innlegget. Hvorfor tenker du at det henger ut noen? Vi bor faktisk i et samfunn, der vi samhandler med hverandre. Som samfunnsmedlem er det din plikt å ivareta hygienen. Anonymkode: 6d43b...519 Du skriver selv at vedkommende er syk. Mener du oppriktig at vi ikke har rom for syke mennesker og personer som trenger hjelp fra andre? Anonymkode: 31532...54c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tenker at det skorter vel mye på praktisk boevne eller at en går seg fast i sparemodus. Jeg tror kanskje kommunen bør ta et tak å hjelpe dette mennesket på bena. Frelsesarmeen har tre S og kanskje kommunen kunne ta i bruk 2 av dem 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Flintis skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at det skorter vel mye på praktisk boevne eller at en går seg fast i sparemodus. Jeg tror kanskje kommunen bør ta et tak å hjelpe dette mennesket på bena. Frelsesarmeen har tre S og kanskje kommunen kunne ta i bruk 2 av dem Enig, tips kommunen:) Anonymkode: 13a3f...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke ulovlig å lukte vondt. Jeg har selv jobbet i butikk i nærheten av en institusjon og en av kundene kom jevnlig innom med bæsj i buksa eller urin langs buksebeina. En annen ble kalt for bjørneenka pga den spesielle lukten. Men det er ikke vår jobb å si noe, la folk være folk. Folk med såpass dårlig hygiene er mest sannsynlig syke, la de være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er jo umulig identifisere personen ut fra innlegget. Hvorfor tenker du at det henger ut noen? Vi bor faktisk i et samfunn, der vi samhandler med hverandre. Som samfunnsmedlem er det din plikt å ivareta hygienen. Anonymkode: 6d43b...519 Om det er umulig å identifisere en person ut fra en beskrivelse, så er dette en høyst negativ omtale av en person ts, i et serviceyrke, skal yte service overfor. Denne kunden er faktisk med på å gi ts arbeid. Uten kunder ingen butikk. Og noen vil uansett hvite hvem dette arme mennesket er og se at ts har omtalt hen på kg, før eller seinere kommer nok alt for en dag. Ellers er denne saken vel verdt å merke seg https://www.nrk.no/stor-oslo/skal-ikke-vaskes-mot-sin-vilje-1.4555508 Anonymkode: 9a89e...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Hellebusen skrev (1 time siden): vi får ingen svar fra leder hvordan vi kan ta det opp Det er fordi dere ikke skal ta det opp. Det er faktisk ikke deres sak. Hellebusen skrev (1 time siden): H*n sitter gjerne i butikken i 1-3 timer avgangen Akkurat det kan man ta opp ved å si at man ikke kan bruke butikken som oppholdssted. Men det må være ledelsen som tar den avgjørelsen. Anonymkode: bb8a6...9fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå