AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden https://www.nrk.no/trondelag/sminke_-harspray_-farge_-parfyme-gav-hoy-verdi-evighetskjemikalier-pfas_pfos-hos-gravide-og-ammende-1.17128015 Det har også vært studier som har linket sminke og brystkreft. Anonymkode: 5ae9f...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Synes jo sånt sier seg selv, egentlig. Anonymkode: 3a7d5...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Dette var jeg opptatt av da jeg var gravid for 28 år siden! Jeg ville verken farge håret eller ha på sminke, fordi jeg tenkte at kroppen tar opp stoffer via huden. Det var svært lite info om dette den gangen, men jeg hadde allerede tidligere i livet brukt medisin via plaster (scopodem). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Nå bruker jo unge damer tykke lag med foundation, spraytan og hårfarge, og alle influensere som går gravide reklamerer for dette☹️ Anonymkode: 839d0...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg brukte det, men.... ja, det har egentlig vært kjent i en god del TIÅR at ting blir absorbert gjennom huden. Nå har vi egentlig bate enda mer detaljer om akkurat HVA. Ville fokusert mindre på sminke (som man vanligvis har kun i ansiktet) da, og heller sett på hudpleie, hårpleie, solkrem og annet. Ellers så er det jo også PFAS i stekepanner og gryter. Det var en studie som viste for ca et år siden at mengden PFAS under graviditet øker risikoen for fødsel før uke 36. Ellers så er nye klær heller ikke å foretrekke, for kjemikalier har ikke blitt vasket ordentlig ut av dem enda. Endret 3 timer siden av katties 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Og falske øyevipper limt på, skal alle ha. Retinol skal alle ha og slik kan vi fortsette….. Anonymkode: dc217...b05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har sluttet med alle produkter annet enn neutral såpe og deo. Deo brukes de dagene jeg skal ut av huset og være nærme andre eller har selskap hjemme. Bruker ikke noen sminke og jeg liker meg selv mye bedre enn noen sinne. Anonymkode: 3e125...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skal uansett dø 🤷♀️ Hadde såklart ikke brukt det under graviditet om jeg hadde visst det akkurat da, men dropper ikke sminke nå av den grunn. Anonymkode: 34455...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #9 Del Skrevet 48 minutter siden Ble ikke akkurat så fysen på å få barn av den artikkelen. Hvis ting blir i kroppen for alltid kan man da ALDRI pynte seg da, hvis man vil bli mor en dag? Jeg orker ikke å forholde meg til det. Anonymkode: c2b21...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 43 minutter siden #10 Del Skrevet 43 minutter siden katties skrev (2 timer siden): Jeg brukte det, men.... ja, det har egentlig vært kjent i en god del TIÅR at ting blir absorbert gjennom huden. Nå har vi egentlig bate enda mer detaljer om akkurat HVA. Ville fokusert mindre på sminke (som man vanligvis har kun i ansiktet) da, og heller sett på hudpleie, hårpleie, solkrem og annet. Ellers så er det jo også PFAS i stekepanner og gryter. Det var en studie som viste for ca et år siden at mengden PFAS under graviditet øker risikoen for fødsel før uke 36. Ellers så er nye klær heller ikke å foretrekke, for kjemikalier har ikke blitt vasket ordentlig ut av dem enda. Men gravide trenger jo ofte nye klær da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 20 minutter siden #11 Del Skrevet 20 minutter siden Maleficenta skrev (21 minutter siden): Men gravide trenger jo ofte nye klær da... Hvis de kan, kanskje kjøpe brukt kan være en løsning. Jeg passa i alle fall ikke inn i noen som helst av mine egne klær etter uke 16, så måtte ha gravidklær, men det er jo mange som selger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå