AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Kjøpte meg flunk ny smart tv. Jeg trodde da jeg kunne laste ned streaming apper,caste fra mobilen etc. Men det må jeg ha ekstra dingser for å gjøre, feks Apple TV eller chrome cast. Er dette virkelig sånn det er med smart TV?? Eller er det noe jeg ikke vet? Anonymkode: 96155...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Selvfølgelig kan du ha apper på TV. Du kan også sende alt på mobilen over til TV. Har du kikket i bruksanvisningen? Anonymkode: 118e9...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte meg flunk ny smart tv. Jeg trodde da jeg kunne laste ned streaming apper,caste fra mobilen etc. Men det må jeg ha ekstra dingser for å gjøre, feks Apple TV eller chrome cast. Er dette virkelig sånn det er med smart TV?? Eller er det noe jeg ikke vet? Anonymkode: 96155...da2 Hvilken tv kjøpte du? Anonymkode: 6f856...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvilken tv kjøpte du? Anonymkode: 6f856...1b3 https://www.philips.no/c-p/55PUS8009_12/led-55pus8009-4k-ambilight-tv/stoette Anonymkode: 96155...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Men du trenger ikke caste dem fra telefonen heller, poenget er jo at du laster ned appene på selve TV-en. Mye bedre enn å drive med casting. 😊 Anonymkode: 36b30...b30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Du laster ned rett på TV-en ja 😊 Anonymkode: 983a5...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du trenger ikke caste dem fra telefonen heller, poenget er jo at du laster ned appene på selve TV-en. Mye bedre enn å drive med casting. 😊 Anonymkode: 36b30...b30 Skjønner virkelig ikke hvordan en skal laste ned en app! Jeg vil feks ha Strim . Anonymkode: 96155...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden De har en del apper forhåndsinnstallert også Anonymkode: 5fbca...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner virkelig ikke hvordan en skal laste ned en app! Jeg vil feks ha Strim . Anonymkode: 96155...da2 Du må jo først tegne abonnement på Strim da, for å få det på tv-en din. Jeg har f.eks Netflix som en egen knapp på tv-kontrollen, men det hadde jo ikke hjulpet noe om jeg ikke hadde tegnet abonnement først. I tillegg har jeg en app-knapp på tv-kontrollen, der jeg ser tv-guide og der apper lastes opp og står, så man kan klikke på dem. F.eks. Viaplay, som jeg har (det koster også penger). Hvordan ser tv-kontrollen din ut? Noe du kan trykke på der? Anonymkode: b0fc7...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Hvis appen ikke finnes for Titan OS som er operativsystemet på den tvn kan det være at Chromecast funker fra app på mobilen: Hvordan caste innhold fra en mobilapp på Philips Linux-baserte TV og Titan OS TV? Anonymkode: 6f856...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må jo først tegne abonnement på Strim da, for å få det på tv-en din. Jeg har f.eks Netflix som en egen knapp på tv-kontrollen, men det hadde jo ikke hjulpet noe om jeg ikke hadde tegnet abonnement først. I tillegg har jeg en app-knapp på tv-kontrollen, der jeg ser tv-guide og der apper lastes opp og står, så man kan klikke på dem. F.eks. Viaplay, som jeg har (det koster også penger). Hvordan ser tv-kontrollen din ut? Noe du kan trykke på der? Anonymkode: b0fc7...44d Det er rett og slett ikke noe sted å laste ned. Type google play eller app store. Anonymkode: 96155...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er rett og slett ikke noe sted å laste ned. Type google play eller app store. Anonymkode: 96155...da2 Se på side 46 i brukerveiledningen. Anonymkode: a2747...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Men det ser ikke ut som at Strim har laget app for Titan OS: Enheter og apper | Strim Anonymkode: 6f856...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner virkelig ikke hvordan en skal laste ned en app! Jeg vil feks ha Strim . Anonymkode: 96155...da2 Trykk på hjem-symbolen, ser oftes ut som hus eller "meny". Og så på øverste linje trykker du deg bort til der det står "apper", der søker du opp den du vil ha, og laster ned. Så som en sier over her må du abonnement. Og som en annen påpeker må de ha utviklet appen for ditt operativsystem. Men det finner du uansett ut med å søke i "apper" eller søk-funksjonen. Det er ikke like intuitivt for alle. Prøvde å lære bestemor på 85 hvordan en smart-TV fungerte og hun fikk det absolutt ikke til, selv manøvreringen. Anonymkode: 36b30...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Se på side 46 i brukerveiledningen. Anonymkode: a2747...205 Har sett. Takk Og appen må være klargjort for TITAN OS, altså Philips sitt OS, dvs jeg kan ikke laste ned apper som kun er laget for android/apple. Så forståelig nok, IKKE veldig mange apper. alle ligger egentlig på førstesiden under APPER. Netflix, disney og masse annet "ræl". Anonymkode: 96155...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Mitt råd er å blokkere smart tven fra nettet og ikke bruke noen av disse funksjonene. Det er typisk ren spionasje på kunden og (etter noen år) et stort sikkerhets-hull. Koble heller til Apple tv hvor det i alle fall er en sjanse for at leverandøren er kompetent og uten «onde» hensikter (sikker er man dog aldri). Anonymkode: 4b7dd...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 33 minutter siden #17 Del Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og appen må være klargjort for TITAN OS, altså Philips sitt OS, dvs jeg kan ikke laste ned apper som kun er laget for android/apple. Anonymkode: 96155...da2 Philips har valgt å benytte Titan OS. Samsung Tizen LG Electronics LG WebOS Det finnes flere Smart TV som kjører Android, eksempelvis Sony som har flere varianter med Google TV og Android TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå