*Budeia* Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Vi har vært både samboere og særboere. Og nå som hver våre barn har flyttet ut blir vi samboere igjen. Og da kom han med en kontant uttalelse/kommentar om at han gleder seg til vi bor sammen igjen, for da blir det iorden med vasken... altså, husvask og klesvask. Hvordan hadde dere reagert på en slik uttalelse og mening om samboerlivet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker det er mer rødt flagg at du går på KG for å spør om dette, i stedet for å spør ham der og da. Jeg hadde reagert helt enkelt med å si "hva mener du nå" siden jeg ikke forstod. Hvis han deretter hadde sagt at "jo, for du kommer jo til å vaske alt", så hadde jeg spurt hva som fikk han til å tro det, og delt mine forventninger til et samboerskap. Jeg ser ikke nødvendigvis det som et rødt flagg at han er sosialisert til å tro at det var oppgaver jeg skulle ta, men det hadde vært et rødt flagg hvis han fastholdt i det etter at jeg hadde delt mine grenser og forventninger. Anonymkode: c2cbb...7bf 8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Da hadde jeg forblitt særboer. Han får vaske sin egen skit. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde stoppa alle planene! Anonymkode: d3f45...5f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden *Budeia* skrev (7 minutter siden): Vi har vært både samboere og særboere. Og nå som hver våre barn har flyttet ut blir vi samboere igjen. Og da kom han med en kontant uttalelse/kommentar om at han gleder seg til vi bor sammen igjen, for da blir det iorden med vasken... altså, husvask og klesvask. Hvordan hadde dere reagert på en slik uttalelse og mening om samboerlivet? Vasket han ikke som særboer eller? Anonymkode: 6f2bb...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hvordan var han i forhold til vask da dere var samboere sist? Noen utsetter lett ting om det bare går ut over de selv, men de kan ta hensyn til andre om de bor i samme hus. Har man først begynt å utsette så kan oppgavene blir store. Andre synes det er helt grei at andre gjør jobben. Jeg tror jeg ville spurt ham i etterkant hva han egentlig tenkte på da han sa det og hvordan han ser for seg at dere skal fordele huslige oppgaver. Anonymkode: 0aa26...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Det spørs jo helt om dere har noen avtale på det. Jeg gjør alt av husarbeid, så hadde jo ikke reagert. Anonymkode: 13f34...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tenker det er mer rødt flagg at du går på KG for å spør om dette, i stedet for å spør ham der og da. Jeg hadde reagert helt enkelt med å si "hva mener du nå" siden jeg ikke forstod. Hvis han deretter hadde sagt at "jo, for du kommer jo til å vaske alt", så hadde jeg spurt hva som fikk han til å tro det, og delt mine forventninger til et samboerskap. Jeg ser ikke nødvendigvis det som et rødt flagg at han er sosialisert til å tro at det var oppgaver jeg skulle ta, men det hadde vært et rødt flagg hvis han fastholdt i det etter at jeg hadde delt mine grenser og forventninger. Anonymkode: c2cbb...7bf Enig! Spurte du han hva han mente TS? Anonymkode: 82e4a...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville tenkt at han kanskje var en skippertaksvasker, som enten håper eller minnes at renhold var satt i system med deg, og ser frem til å komme tilbake til det? Anonymkode: 449a5...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du har vært samboer med han før, så vet du vel hvordan han er med fordeling av husarbeidsoppgavene? Sløver han og driter i å ta sin del? Da skjønner jeg ikke hvorfor du flytter sammen med han. Spør han hva han tror det vil bli til mht fordeling av oppgaver, og spør han direkte om han tror du skal ta alt. Du bør tenke deg om, for dette lukter det ikke bra av... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt tenker på å flytte sammen når dere ikke klarer å kommunisere engang. Anonymkode: a8826...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Enig med de andre, det er 100% avhengig av hva han mener. Min mann har adhd, og er superflink til å gjøre husarbeid når jeg er i samme rom (trenger ikke gjøre det samme, trenger heller ikke å sette ham igang, fungerer som "body double"). Hvis dere skal flytte sammen så lag tydelige avtaler på forhånd. Begge vasker egne klær. Bli enige om både ansvarsfordeling og arbeidsfordeling, tidsskjema, og hvilket nivå på renhold dere vil ha. Anonymkode: b5be6...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Skal dere ha vaskehjelp kanskje? Anonymkode: 79abf...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde løpt for livet etter en sånn uttalelse. Anonymkode: 14732...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Ville iallefall tatt utsagnet som tegn på at her var det vesentlig å få skikkelige samtaler og avtaler om forventninger og fordeling av ansvar. Jeg hadde ikke flyttet sammen uten. Kan jo være en fleip også, men "den som ikke ser humor i det alvorlige, eller det seriøse i humor har misforstått begge deler". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Hadde respondert med at om han tror du er hushjelpen hans blir dere særboere igjen. Anonymkode: 5fadb...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden *Budeia* skrev (1 time siden): Vi har vært både samboere og særboere. Og nå som hver våre barn har flyttet ut blir vi samboere igjen. Og da kom han med en kontant uttalelse/kommentar om at han gleder seg til vi bor sammen igjen, for da blir det iorden med vasken... altså, husvask og klesvask. Hvordan hadde dere reagert på en slik uttalelse og mening om samboerlivet? Eier du ikke humor? Anonymkode: dd6e3...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville spurt hva han mente med det. Det kan jo bare være et forsøk på en spøk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville tatt det som en spøk og svart at det gleder jeg meg også til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde svart at han er jo bra snill som tilbyr seg å ta all vasken for oss, eller hadde han tenkt å spandere husvask ukentlig? Så tatt forventningsavklaring derfra. Og jeg hadde ikke flyttet sammen før han tok eierskap til oppgaver i hjemmet. Anonymkode: be19c...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå