Gå til innhold

Medisinsk abort etter MA - hva skjer, og hvor vondt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed på tislig ultralyd i går at det har blitt en MA. 7+2 dager i går, og det hadde stoppet for ca ni dager siden. 

Har ny time på mandag og jeg regner med det blir medisinsk abort da. 

Jeg lurer på hvordan dette foregår? Vil jeg oppleve en skikkelig abortabort eller "bare" en mer normal blødning? 

Må jeg regne med å få veldig vondt, og skal jeg kreve å få resept på skikkelige smertelindrende medisin (altså type paralgin forte og ikke bare ibux og paracet)? Jeg er ganske knust og kjenner at jeg har ikke tenkt å ha mer fysisk smerte enn nødvendig, rett og slett.. 

Anonymkode: 16c83...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er samme prosedyre som hjemmeabort. Jeg fikk en pille jeg måtte ta på klinikken og et skriv og noen smertestillende jeg skulle ta med hjem. 

https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/medikamentell-hjemmeabort/

Kjøp inn bind og ha noen hjemme sammen med deg de dagene. Du kan også spørre de om sykemelding.

💔

Anonymkode: a8b5e...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er samme prosedyre som hjemmeabort. Jeg fikk en pille jeg måtte ta på klinikken og et skriv og noen smertestillende jeg skulle ta med hjem. 

https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/medikamentell-hjemmeabort/

Kjøp inn bind og ha noen hjemme sammen med deg de dagene. Du kan også spørre de om sykemelding.

💔

Og ja, det er ganske vondt. Jeg ville kjøpt inn smertestillende i form av stikkpiller i tillegg, da jeg kastet opp masse da aborten var i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og ja, det er ganske vondt. Jeg ville kjøpt inn smertestillende i form av stikkpiller i tillegg, da jeg kastet opp masse da aborten var i gang. 

Takk for svar. Uff jeg gruer meg noe enormt kjenner jeg. Skal definitivt kjøpe inn stikkpiller ja. Men fikk du ikke noe "bedre" smertestillende enn vanlig ibux og paracet? 

Jeg kjenner jeg blir litt provosert av at vi i tillegg til den psykiske belastningen av å ha mistet i tillegg skal lide oss igjennom unødvendige fysiske smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Uff jeg gruer meg noe enormt kjenner jeg. Skal definitivt kjøpe inn stikkpiller ja. Men fikk du ikke noe "bedre" smertestillende enn vanlig ibux og paracet? 

Jeg kjenner jeg blir litt provosert av at vi i tillegg til den psykiske belastningen av å ha mistet i tillegg skal lide oss igjennom unødvendige fysiske smerter? 

Jeg fikk noen paralgin, tror jeg. Så litt sterkere enn det man får på apotek uten resept. 

Det var en utrolig tung dag, da vårt barn også var høyt ønsket. 

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...