AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har giftet meg nylig i Norge for ca 1 måned siden. Er på bryllupsreise, kommer tilbake til Norge i midten av desember og reiser til utlandet igjen rundt 10. januar (til USA). Akkurat nå er jeg i karibien, men drar til Spania om noen dager. Så om jeg vil bytte navn og få nytt pass før 10.januar så må jeg jo gjøre det snart. Mannen sitt etternavn er uvanlig i Norge så mulig de vil kreve attest på giftermål (men det er registrert på meg i folkeregisteret nå). Jeg byttet ikke navn med en gang siden vi skulle ut og reise rett etter bryllupet. så spørsmålet er hvis jeg endrer etternavnet mitt nå (alt av flybilletter etc vil ha mitt gamle navn som er det samme som i passet mitt nå) går det å reise på det gamle passet så lenge flybilletten stemmer overens med navnet? Det er jo passkontrollen i Spania som evt kan bli et problem, eller går det greit? Og jeg vet jo ikke om de kommer til å godkjenne det med en gang eller ikke.. står det kan ta opp til 4 uker og da er jeg jo tilbake i Norge. Anonymkode: d205c...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kan du ikke bare vente med alt til du er ferdig i utlandet? å reise med navn byttet uten at papirene er i orden høres ut som en ELENDIG idé. Anonymkode: 54951...d69 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Hva har skjedd siden du må bytte navn? Anonymkode: f6ca1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Er du etterlyst? Anonymkode: 54d51...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke bare vente med alt til du er ferdig i utlandet? å reise med navn byttet uten at papirene er i orden høres ut som en ELENDIG idé. Anonymkode: 54951...d69 Dette. Hvorfor kan du ikke vente? Anonymkode: 865fa...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hvilket passnummer hører ESTAen til? Det er det du må bruke Anonymkode: 936f5...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Ville Vent.. Mannen har også ett beskyttet etternavn.. Så jeg ventet noen måneder med å bytte navn, til sommerferien var over, og vi ikke skulle reise utenlands på en stund.. Det er forøvrig ikke noe stress å endre navnet på flybilletter, i noen tillfeller mot ett gebyr.. Anonymkode: 5efdf...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Du har ventet ca.1 mnd med å bytte, da kan du vel vente ca.1 mnd til? Navnet skal du ha i mange år fremover, så er det verdt å ta sjansen for å ha det ca.1 mnd ekstra? Anonymkode: 36a92...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Vent til du er ferdig med planlagte reiser. Hva har en måned fra eller til å si? Anonymkode: 2666a...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå