Gå til innhold

Intens kløe om natta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nesten hver natt I det siste får jeg masse kløe, oftest på rumpa, hofta, under armen og ryggen. Kjenner at det er noen nupper og ser d blir litt utslett, som plutsrlig forsvinner igjen. 

Hvis jeg smører med canoderm så forsvinner kløen men ikke med vanlig apobase

Noen som har opplevd det samme? Hadde dette litt sist vinter også. Legen hadde ikke peiling men går utover søvnen

Anonymkode: 67d02...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være så enkelt som vaske/skyllemiddel i sengetøyet? har du f.eks skiftet til vinterdyner det kan være midd i? Flanellsengesett er det også mange som reagerer på. Husdyr i senga? Katter som tar fugl drar med seg fuglelopper.  Jeg ville uansett ha startet med å hive dyna i frysen i to døgn, det dreper midd,  støvsuge senga og ta på rent, godt skylt sengetøy, vasket i middel jeg visste jeg ikke hadde allergi mot. Og sett om det hjalp.  Bør faktisk gjøres innimellom enten man klør eller ei:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nesten hver natt I det siste får jeg masse kløe, oftest på rumpa, hofta, under armen og ryggen. Kjenner at det er noen nupper og ser d blir litt utslett, som plutsrlig forsvinner igjen. 

Hvis jeg smører med canoderm så forsvinner kløen men ikke med vanlig apobase

Noen som har opplevd det samme? Hadde dette litt sist vinter også. Legen hadde ikke peiling men går utover søvnen

Anonymkode: 67d02...7f2

Veggdyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skabb? Er visst veldig mye av det nå. Bør få sjekket det snarest for riktig behandling. 

Anonymkode: a97d0...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørr hud kan gi kløe, og canoderm gir fukt men er også kløstillende. Prøv parfymefritt vaskemiddel og støvsug madrassen godt og se om det hjelper.

Anonymkode: 575a3...0e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom TS hadde det forrige vinter og nå har fått det igjen, er det neppe noe konstant, som veggdyr.

Jeg har det slik i perioder med stress, og tørr vinterluft gjør at det kommer oftere. Jeg har det mye på bryst, hals, noe på lår. Har fått beskjed om at det er elveblest, og tar antihistaminer når det kommer, som hjelper. Jeg kan på ingen måte si at du har elveblest, men det går kanskje å teste ut antihistaminer?

Anonymkode: dd221...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du reagerer på sengemidd. 

Anonymkode: 4471f...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte tørr hud før jeg var ferdig med å lese, kanskje atopisk, og da jeg så du skrev at Canoderm hjelper så er jeg ganske sikker. Du burde smøre hele kroppen daglig, og bytte ut dusjsåpe med dusjolje, gjerne A-delta Exomega Control som du får på apotek eller nettet. Har selv byttet til denne nylig og klør sjelden lenger. 

Anonymkode: a2a63...fba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får elveblest i perioder med stress, kan det være det? 

Anonymkode: 6a438...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, les deg opp på skabb. De lever i "krokene" av kroppen vår og er aktive om natten under varm dyne. Søk opp utslettene. 

Anonymkode: 7dc4f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skoleeksempelet på atopisk hud, så skjønner ikke hvor alle dyrene i den tråden her kommer fra.

Smør før du legger deg, etter hver dusj og også de dagene du ikke tror du trenger det. Går det ikke over da så får du vurdere hudlege.

Anonymkode: c1154...a25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hoho, les deg opp på skabb. De lever i "krokene" av kroppen vår og er aktive om natten under varm dyne. Søk opp utslettene. 

Anonymkode: 7dc4f...b8a

Venta på denne...

Anonymkode: 652da...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...