Gå til innhold

Fiskars stekepanne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har den. Mulig jeg ikke har lært meg å bruke denne typer panner, men det meste setter seg fast. Hjelper ikke å varme panna godt før bruk. Jeg bruker den til kjøttdeig, eller der hvor jeg skal ha en saus oppi sammen med det jeg steker, for da løsner alt som har satt seg fast. Klarer meg ikke uten non stick panne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 13.01):

Lurer på å kjøpe stål stekepanne . Noen som har erfaring med denne stekepanna? 

https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/stekepanner/fiskars-all-steel-pure-stekepanne-28-cm_4/

Anonymkode: a6dff...86a

Skal du ha steikepanne uten noen form for belegg, så skal du lære deg å bruke den. Fordi ellers vil all mat henge fast, og det blir et stort irritasjonsmoment å lage mat på den. 
Vi har en tupperware steikepanne uten belegg og den er jeg ikke glad i.

Så har vi flere Woll panner etter anbefaling fra venninne, i et mørkt øyeblikk under bruk av stålpannen. De er helt supre. Spesielt det at du kan steike i dem, ta av håndtaket og sette den rett i steikeovnen. 
Det er ikke teflon belegg i Woll, hva det egentlig er for ett belegg forstår jeg ikke helt. 

Anonymkode: 2d1f1...e07

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg har kjøpt fiskar stekepanna så får vi se om den er noe. Har stekt eggerøre på den og det funka helt fint. 
vi har en Woll stekepanne som belegget er ødelagt på, så ville ha beleggfri panne denne gangen. Forhørte meg med Woll og spurde om det var PFAS i pannene deres (viktig for oss at det ikke er det), og det brukes PTFE i de fleste pannene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 20.53):

Ts her. Jeg har kjøpt fiskar stekepanna så får vi se om den er noe. Har stekt eggerøre på den og det funka helt fint. 
vi har en Woll stekepanne som belegget er ødelagt på, så ville ha beleggfri panne denne gangen. Forhørte meg med Woll og spurde om det var PFAS i pannene deres (viktig for oss at det ikke er det), og det brukes PTFE i de fleste pannene. 

Nå var jeg på OBS tidligere i dag, og der stod Woll stekepannen med klar og tydelig merking at de er fri for PFAS. 

Om dette har kommet etter at du var i kontakt med Woll vet jeg ikke. De Woll som selges på Tilbords og Jernia har råd knapp til å trykke av håndtaket med, mens de OBS nå selger har blå turkis knapp. 

Anonymkode: 2d1f1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk svar fra Woll i forrige uke; 

The following results from the Federal Institute for Risk Assessment (BfR) are available for the PTFE material we use: As PTFE is inert, our body does not digest the swallowed particles but excretes them unchanged. Therefore, no health risk can be assumed.

It goes without saying that the composition complies with all German and European food contact guidelines and is completely harmless to health.

If you want cookware completely free of this substance, we recommend the Eco Lite QXR and Eco Logic QXR series. These work completely without PFAS. The sealant is quartzite-based.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...