AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Svigermor vasket noen kleshauger for oss (❤️) da vaskemaskinen vår tok kveld, og jeg klarer ikke å forstå hvordan det blir så perfekt hver gang. Synes det er flaut å spørre henne i tilfelle dette er allmennkunnskap, så jeg spør her 😅 Ett alternativ er at hun stryker klær og sengetøy, men jeg klarer ikke å tro at hun stryker hver en body, putevar og t-skjorte hun har vasket for oss. Finnes det andre måter å få det så fint på uten å stryke? Her i hus blir alt så krøllete. Anonymkode: 75203...e85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden En av de feilene jeg ser aller fleste gjør er at de ikke slår ut klærne før de henger dem til tørk. Sjelden jeg trenger å stryke hverdagsklær fordi jeg er nøye med dette, men ser jevnlig folk gå med klær som bare henges rett opp uten dette mellomtrinnet. Anonymkode: 9e10d...b8d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Jeg får din og glatt klesvask hvis jeg står ved vaskemaskinen og tar det ut med en eneste gang den stopper. Hvis klærne ligger bare et par min og venter, så er det bare krøll. Ta ut, riste kraftig, henge fint opp Anonymkode: 99645...a22 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg får også lite skrukker på klesvasken. Det kan være maskinen, eller at jeg rister hvert plagg hard før jeg henger det opp, og gjerne ser over og strekker litt der det er noen skrukker. Henger også overdeler rett på hanger, da slipper du bretten etter snora og plagget henger seg i riktig retning. Anonymkode: ff74d...370 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg får rette, fine klær uten stryking. Jeg rister dem godt ut før de henges opp til tørk. Henger dem ikke for tett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Enig med de over. I tillegg, om det brukes tørketrommel, så får man glatte klær om man tar dem ut med det samme (!) den er ferdig. Ligger tøyet litt så blir det krøllete. Anonymkode: 69671...0e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Heng opp vaska med én gang den er ferdig, rist/strekk litt i dem før du henger dem opp og heng dem så "ustrukket" som mulig hjelper mye. Merker godt når ungene har hengt opp klesvaska, da er klærne alltid mye mer krøllete enn når jeg gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Takk, dere! Da prøver vi tipsene deres neste gang 😊 Anonymkode: 75203...e85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Tøyrulle kanskje hvis 60+ Anonymkode: b692f...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Svigermor vasket noen kleshauger for oss (❤️) da vaskemaskinen vår tok kveld, og jeg klarer ikke å forstå hvordan det blir så perfekt hver gang. Synes det er flaut å spørre henne i tilfelle dette er allmennkunnskap, så jeg spør her 😅 Ett alternativ er at hun stryker klær og sengetøy, men jeg klarer ikke å tro at hun stryker hver en body, putevar og t-skjorte hun har vasket for oss. Finnes det andre måter å få det så fint på uten å stryke? Her i hus blir alt så krøllete. Anonymkode: 75203...e85 1. Ikke for full maskin 2. Ta ut klærne raskt etter at vasken er ferdig 3. Hvis de skal henges opp - rist de hardt før du henger dem på stativet, 4. Hvis du bruker tørketrommel gjelder de to første punktene også der 🙂 Jeg stryker stort sett aldri, bare duker og (faktisk bare av og til) bunadsskjorter 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk, dere! Da prøver vi tipsene deres neste gang 😊 Anonymkode: 75203...e85 Rister du ikke klærne før du henger de opp? Anonymkode: 1ec91...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Jeg pleier alltid å slå ut godt alle klær jeg vasker, bretter de fint oppå hverandre og stryker godt med hendene, lar de stå et par minutter før jeg legger de på tørk. Det gjør jeg med alt, med håndklær også, da blir det som jeg har stryket dem. Det lærte jeg av min mamma❤️ Anonymkode: a49f0...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svigermor vasket noen kleshauger for oss (❤️) da vaskemaskinen vår tok kveld, og jeg klarer ikke å forstå hvordan det blir så perfekt hver gang. Synes det er flaut å spørre henne i tilfelle dette er allmennkunnskap, så jeg spør her 😅 Ett alternativ er at hun stryker klær og sengetøy, men jeg klarer ikke å tro at hun stryker hver en body, putevar og t-skjorte hun har vasket for oss. Finnes det andre måter å få det så fint på uten å stryke? Her i hus blir alt så krøllete. Anonymkode: 75203...e85 Det er veldig rart å ikke spørre den som gjør noe du kunne tenkt deg å kunne. Der hadde du jo og en super anledning til å også gi henne en veldig hyggelig tilbakemelding. Anonymkode: 6828d...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rister du ikke klærne før du henger de opp? Anonymkode: 1ec91...7fa Nei, jeg lærte bare å strekke de ut. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er veldig rart å ikke spørre den som gjør noe du kunne tenkt deg å kunne. Der hadde du jo og en super anledning til å også gi henne en veldig hyggelig tilbakemelding. Anonymkode: 6828d...36c Det får du bare mene. Anonymkode: 75203...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Rister godt, strekker sengetøy og lignende, henger pent foldet sammen, sjekker gjerne folden halvveis i tørketiden. Aldri benyttet tørketrommel, og benytter lav hastighet på trommel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg strekker alle klærne før de henges opp, da blir de fine og skrukkefrie😊 Anonymkode: 312d4...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Min bestemor er lik, alt ser helt strøkent ut med tellekanter, hun stryker alt, til og med sokkene. Hun har også klespresse til buksene. Anonymkode: 1e130...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Ser du har fått mange gode tips, men jeg tror jeg hadde sagt/spurt svigermor om dette, og da som i et kompliment, og du gjerne vil lære hvordan hun gjør det. Tolker det som du alt har vist din takknemlighet her, men kanskje fortell henne at du ble helt imponert over hvor fint klærne var vasket, og spurt hvordan hun har gjort det. Jeg føler det lett kan bli litt skvis mellom svigermor og svigerdatter og dette er en sånn fin ting som kan binde dere (enda mer) sammen 💚 Min mor lærte ting av min farmor som min mor igjen har lært meg, og jeg praktiserer 🥰 Så jeg hadde hørt med henne. Eventuelt tatt i mot tipsene her og spurt litt rundere, om hun henger mye på kleshenger, rister godt før hun henger opp, osv sånn at du viser at du har noe kunnskap, og det gjerne blir mindre flaut for deg 💚 Dette er nok ikke allmennkunnskap, ellers hadde alle sine klær sett betraktelig bedre ut, så ikke tenk på det 🤪🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Her syns jeg klærne lukter bedre når svigermor vasker klærne. Selv om jeg bruker samme vaskemiddel osv. Så lukter klærne bedre når ho har vasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Har hun hatt det i tørketrommel? Jeg har stort sett kun sengetøy og håndklær i tørketrommel, men når jeg gjør det, er plaggene glatte og fine etterpå. De gangene jeg lufttørker dem, er håndklærne nesten som sandpapir og kan nesten stå av seg selv. Hvis hun faktisk har strøket klærne på gammeldags vis, vil det jo vises med skarpe bretter. Endret 2 timer siden av Seff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå