AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden 6-åringen blir fort lei seg og sur dersom lillesøster på 3 år får noe fint til jul eller bursdag. Laget ønskeliste sammen med 6-åringen denne uken, og hun har funnet noen fine leker hun ville ønske seg. Men etter at hun så hva lillesøster ønsker seg viser det seg at hun nå kun vil ha det samme som henne. Og det selv om gaveønskene til lillesøster er ganske "barnslige" til en 6-åring. Jeg vet også av erfaring at det vil bli lite lekt med fordi hun egentlig er for stor og lett mister interessen for dem. Jeg har sagt hun kan ønske seg det samme som lillesøster, men synes det blir litt rart å måtte kjøpe akkurat make julegaver til dem begge bare for å ikke skape dårlig stemning på julaften.. De leker ofte med hverandres leker og jeg oppmuntrer dem alltid til å låne bort ting til hverandre. Stort sett fungerer dette greit. Noen som har opplevd det samme og hvordan løser man dette på best mulig måte uten å utløse enda mer misunnelse? Anonymkode: 8738a...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden "Av og til får lillesøster ting du har lyst på, og andre ganger får du ting lillesøster har lyst på. Det er livet dét, lille venn. Livet er ikke rettferdig." Så snakker vi gjerne litt om hva hun har som lillesøster ønsket seg, men ikke har, og aldersforskjell og fremhever hvilken forskjell det utgjør. Feks. at storesøster har sykkel, for hun kan sykle, men det kan ikke lillesøster. Utover det er det ikke så mye annet å gjøre enn å trøste og stå i det mens det pågår. Anonymkode: 1e8b1...602 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Hadde iallefall ikke kjøpt småungeleker til storesøster, de blir som du sier ikke lekt med (vi har opplevd lignende hos oss). Enten gjort som AB over sier (beste løsning på lang sikt tenker jeg), evt gitt alle gavene til begge to (altså, «Til Eva og Lise») - gir mindre misunnelse på selve dagen, men lærer ikke «leksa» i like stor grad. Anonymkode: d078b...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Brn må lære seg å håndtere følelser, også misunnelse og skuffelser. Anonymkode: a85d9...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Si at hun ikke både kan få det lillesøster får i tillegg til det hun opprinnelig ønsker seg. At hun må velge. 6-åring-leker, eller 3-åring-leker. Si gjerne at 3-åringen også nok ville hatt 6-åring-leker, men at hun må vente til hun blir større. Anonymkode: 50fae...ece 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå