Zikkzakk Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres lurt ut at du ringte og at du blir ivaretatt ☺️ hvor stor er den lille estimert til? Anonymkode: 6ef71...5e8 2200 gram for noen dager siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ønsker deg masse lykke til! Var selv innlagt fire uker med alvorlig svangerskapsforgiftning, fra uke 31. Ble satt i gang uke 35 da verdier og blodtrykk begynte å øke og lille i magen hadde stort vekst avvik (avvik målt til -20% på ukentlige ultralyd, men lille var enda mindre enn estimert, nesten 40% mindre.) Anonymkode: c7d92...2b1 Takk! AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har de forsøkt andre medisiner enn Trandate? Jeg måtte ha en kombinasjon av Trandate og Adalat. Var innlagt flere ganger for dosejustering og 24 t måling. Først når de forsøkte med Adalat ble det stabilt. Anonymkode: 516ba...f2f Nei, har bare prøvd Trandate. Har fått beskjed om at blodtrykket kan variere en del ila en dag ved preeklampsi, samt at det også kan skyldes stress. Men jeg har følt meg egentlig helt lik emosjonelt de gangene blodtrykket har vært greit vs når det har vært høyt, så føler liksom ikke selv at stress forklarer saken da. Planen deres er å fortsette med Trandate og at jeg skal ha induksjon senest uke 37. Men interessant at det ble stabilt med Adalat og ikke var stabilt med Trandate hos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #22 Del Skrevet 2. desember 2024 Zikkzakk skrev (14 timer siden): 2200 gram for noen dager siden Takk! Nei, har bare prøvd Trandate. Har fått beskjed om at blodtrykket kan variere en del ila en dag ved preeklampsi, samt at det også kan skyldes stress. Men jeg har følt meg egentlig helt lik emosjonelt de gangene blodtrykket har vært greit vs når det har vært høyt, så føler liksom ikke selv at stress forklarer saken da. Planen deres er å fortsette med Trandate og at jeg skal ha induksjon senest uke 37. Men interessant at det ble stabilt med Adalat og ikke var stabilt med Trandate hos deg! Meg over som fødte i uke 37. Barnet mitt var 2,2. Så litt lite, men gikk fint. Heldigvis er du så langt nå at det pleier å gå veldig fint om barnet blir født og barnet er bikket to kg. Her brukte jeg trandate, adalat, selo zok. Noe nytt hos deg? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 2. desember 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meg over som fødte i uke 37. Barnet mitt var 2,2. Så litt lite, men gikk fint. Heldigvis er du så langt nå at det pleier å gå veldig fint om barnet blir født og barnet er bikket to kg. Her brukte jeg trandate, adalat, selo zok. Noe nytt hos deg? Anonymkode: 6ef71...5e8 Har fått doblet dosen trandate i dag så jeg tar nå 600 mg i døgnet, og responderer godt på det enn så lenge. Ødemene er helt sinnsyke og jeg har følt meg ganske dårlig i dag, men baby har det bra og blodprøvene var "ikke alarmerende" og sjokkerende nok hadde jeg 0 protein i urinen til morgenen, men har begynt å få vondt oppe i høyre side i magen. Tror ikke jeg kommer meg til uke 37 helt ærlig, og jeg kan selv velge forløsning nå hvis jeg ønsker. Helst skulle jeg sett at jeg kom meg til uke 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 2. desember 2024 #24 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg fødte uke 34+6 pga Hellp og preeklampsi for over 20 år siden. Barnet var over 2 kg og det har gått helt fint hele veien. Dette går helt fint. Husk å fortelle at du har vondt øverst i magen, det kan være symptom på HeLLP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 2. desember 2024 Forfatter #25 Del Skrevet 2. desember 2024 Dallandra skrev (12 minutter siden): Jeg fødte uke 34+6 pga Hellp og preeklampsi for over 20 år siden. Barnet var over 2 kg og det har gått helt fint hele veien. Dette går helt fint. Husk å fortelle at du har vondt øverst i magen, det kan være symptom på HeLLP. Ja jeg sa det. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #26 Del Skrevet 2. desember 2024 Zikkzakk skrev (6 timer siden): Har fått doblet dosen trandate i dag så jeg tar nå 600 mg i døgnet, og responderer godt på det enn så lenge. Ødemene er helt sinnsyke og jeg har følt meg ganske dårlig i dag, men baby har det bra og blodprøvene var "ikke alarmerende" og sjokkerende nok hadde jeg 0 protein i urinen til morgenen, men har begynt å få vondt oppe i høyre side i magen. Tror ikke jeg kommer meg til uke 37 helt ærlig, og jeg kan selv velge forløsning nå hvis jeg ønsker. Helst skulle jeg sett at jeg kom meg til uke 35. For håpe du kommer til uke 35 i alle fall 🙏☺️ så rart sykehuset ikke avgjør forløsning, litt rart at de ber deg velge?! Hva tenker du? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 2. desember 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For håpe du kommer til uke 35 i alle fall 🙏☺️ så rart sykehuset ikke avgjør forløsning, litt rart at de ber deg velge?! Hva tenker du? Anonymkode: 6ef71...5e8 Det er visst slik i retningslinjene. De kan avgjøre forløsning hvis baby viser tegn på å ikke ha det bra eller at prøvene mine skulle bli alarmerende, men så lenge de ikke er det så kan visst jeg bestemme litt. Jeg synes det er vanskelig å bestemme meg for noe, fordi på en side ønsker jeg selvsagt at baby skal være der en stund til, men samtidig synes jeg det er skummelt at jeg kan få HELLP og eklampsi (man aner jo ikke det, noen går med ganske stabil preeklampsi lenge, mens andre blir kjempedårlig før de vet ordet av det) og baby vil jo klare seg greit hvis han kommer rundt uke 35 tenker jeg. Jeg føler meg mye bedre nå i kveld etter at blodtrykket mitt har gått ned med den nye dosen, så akkurat nå synes jeg ting er veldig levelig, men så har jeg blitt "lurt" av det flere ganger i løpet av den siste tiden der jeg har tenkt at nå stabiliserer det seg og så har det bare vart noen timer, så det er umulig å forutse om det plutselig skyter til værs igjen imorgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #28 Del Skrevet 3. desember 2024 Zikkzakk skrev (20 timer siden): Det er visst slik i retningslinjene. De kan avgjøre forløsning hvis baby viser tegn på å ikke ha det bra eller at prøvene mine skulle bli alarmerende, men så lenge de ikke er det så kan visst jeg bestemme litt. Jeg synes det er vanskelig å bestemme meg for noe, fordi på en side ønsker jeg selvsagt at baby skal være der en stund til, men samtidig synes jeg det er skummelt at jeg kan få HELLP og eklampsi (man aner jo ikke det, noen går med ganske stabil preeklampsi lenge, mens andre blir kjempedårlig før de vet ordet av det) og baby vil jo klare seg greit hvis han kommer rundt uke 35 tenker jeg. Jeg føler meg mye bedre nå i kveld etter at blodtrykket mitt har gått ned med den nye dosen, så akkurat nå synes jeg ting er veldig levelig, men så har jeg blitt "lurt" av det flere ganger i løpet av den siste tiden der jeg har tenkt at nå stabiliserer det seg og så har det bare vart noen timer, så det er umulig å forutse om det plutselig skyter til værs igjen imorgen. Så rart at det er så forskjellig. Jeg gikk som deg med høyt blodtrykk lenge, svært vondt i hodet lenge før blodtrykk ble høyt, startet på medisiner tilslutt. Hadde aldri protein i urinen i denne perioden, men plutselig var det 1+ og dagen etter 2+. Da ble jeg satt igang med engang. Kanskje det var pga jeg var lengre på veg enn deg? Husk baby klarer seg helt fint om den blir født nå ❤️ Din egen helse er også viktig, du skal fungere etter fødsel. Jeg slet sinnsykt med helsen mange måneder etter fødsel da jeg hadde svangerskapsforgiftning Anonymkode: a5f60...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 3. desember 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så rart at det er så forskjellig. Jeg gikk som deg med høyt blodtrykk lenge, svært vondt i hodet lenge før blodtrykk ble høyt, startet på medisiner tilslutt. Hadde aldri protein i urinen i denne perioden, men plutselig var det 1+ og dagen etter 2+. Da ble jeg satt igang med engang. Kanskje det var pga jeg var lengre på veg enn deg? Husk baby klarer seg helt fint om den blir født nå ❤️ Din egen helse er også viktig, du skal fungere etter fødsel. Jeg slet sinnsykt med helsen mange måneder etter fødsel da jeg hadde svangerskapsforgiftning Anonymkode: a5f60...331 Takk ❤️ Jeg skal diskutere dette med legene i morgen. Akkurat nå er ting stabilt sånn med blodtrykk og proteiner i urinen etc, selv om jeg føler meg elendig og ikke helt føler at prøvene reflekterer det 😅 Men man ser at urat stiger litt og litt og det må bety i mitt hode at ting blir litt og litt verre for hver dag som går, og jeg har virkelig ikke lyst å ende opp slik som det ble hos deg med å være så dårlig så lenge etter fødsel.. Jeg vet ikke hvor mye det har å si praktisk for baby å komme til verden en gang i neste uke (når jeg er ca 35,5-36 uker) fremfor å vente én uke til, så det er noe jeg ønsker å diskutere med legene og håpe jeg kan få et synspunkt på det. Hvis den uken ikke skulle ha så mye å si så tenker jeg kanskje at vi bare kjører på imens jeg er sånn passelig oppegående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #30 Del Skrevet 4. desember 2024 Zikkzakk skrev (På 2.12.2024 den 23.18): Det er visst slik i retningslinjene. De kan avgjøre forløsning hvis baby viser tegn på å ikke ha det bra eller at prøvene mine skulle bli alarmerende, men så lenge de ikke er det så kan visst jeg bestemme litt. Jeg synes det er vanskelig å bestemme meg for noe, fordi på en side ønsker jeg selvsagt at baby skal være der en stund til, men samtidig synes jeg det er skummelt at jeg kan få HELLP og eklampsi (man aner jo ikke det, noen går med ganske stabil preeklampsi lenge, mens andre blir kjempedårlig før de vet ordet av det) og baby vil jo klare seg greit hvis han kommer rundt uke 35 tenker jeg. Jeg føler meg mye bedre nå i kveld etter at blodtrykket mitt har gått ned med den nye dosen, så akkurat nå synes jeg ting er veldig levelig, men så har jeg blitt "lurt" av det flere ganger i løpet av den siste tiden der jeg har tenkt at nå stabiliserer det seg og så har det bare vart noen timer, så det er umulig å forutse om det plutselig skyter til værs igjen imorgen. Skjønner, det gir jo mening at du har medbestemmelsesrett, blir jo litt annerledes enn om du selv måtte bestemme fra dag til dag ut fra prøver og målinger ☺️ det du beskriver så langt, høres veldig likt ut som slik det forløp hos meg. Her bestemte jeg riktignok ingenting, men de ville holde babyen inne til 37 uker så fremt det var forsvarlig (hvilket det var hos meg, men så ble det forverring da). Hvis du er 34/35 uker på vei, så har du termin i januar? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner, det gir jo mening at du har medbestemmelsesrett, blir jo litt annerledes enn om du selv måtte bestemme fra dag til dag ut fra prøver og målinger ☺️ det du beskriver så langt, høres veldig likt ut som slik det forløp hos meg. Her bestemte jeg riktignok ingenting, men de ville holde babyen inne til 37 uker så fremt det var forsvarlig (hvilket det var hos meg, men så ble det forverring da). Hvis du er 34/35 uker på vei, så har du termin i januar? Anonymkode: 6ef71...5e8 Takk for svar! Det er urealistisk at jeg skal gå til uke 37 har jeg fått beskjed om nå, og det er jo det jeg har kjent på selv også, så det er fint at legene tenker det samme. Blodtrykket sniker seg opp over grensa hele tiden, og jeg må stadig ha mer trandate. Hvis det skulle holde seg sånn passelig greit er vi enig om igangsettelse i neste uke, når jeg er ca 35,5 uker, så det blir spennende om jeg i det hele tatt kommer meg så langt som det. Har termin midt i januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #32 Del Skrevet 4. desember 2024 Zikkzakk skrev (46 minutter siden): Takk for svar! Det er urealistisk at jeg skal gå til uke 37 har jeg fått beskjed om nå, og det er jo det jeg har kjent på selv også, så det er fint at legene tenker det samme. Blodtrykket sniker seg opp over grensa hele tiden, og jeg må stadig ha mer trandate. Hvis det skulle holde seg sånn passelig greit er vi enig om igangsettelse i neste uke, når jeg er ca 35,5 uker, så det blir spennende om jeg i det hele tatt kommer meg så langt som det. Har termin midt i januar. Spennende! Nokså likt som meg, hadde også termin i midten av januar og så ble barnet født i desember ☺️ Høres ut som du blir godt fulgt opp og at det er en god plan fremover! Masse lykke til! Hold oss gjerne oppdatert. Tenker på deg (selv om jeg ikke kjenner deg). Vokser baby fortsatt fint? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #33 Del Skrevet 9. desember 2024 Zikkzakk skrev (På 4.12.2024 den 12.12): Takk for svar! Det er urealistisk at jeg skal gå til uke 37 har jeg fått beskjed om nå, og det er jo det jeg har kjent på selv også, så det er fint at legene tenker det samme. Blodtrykket sniker seg opp over grensa hele tiden, og jeg må stadig ha mer trandate. Hvis det skulle holde seg sånn passelig greit er vi enig om igangsettelse i neste uke, når jeg er ca 35,5 uker, så det blir spennende om jeg i det hele tatt kommer meg så langt som det. Har termin midt i januar. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #34 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan går det med deg? Anonymkode: 6ef71...5e8 Ikke så bra 😭 Ble forløst fredags morgen med hastesnitt etter truende eklampsi på natten (alvorlig preeklampsi, hyperrefleksi og blodtrykk oppe i 185/145 og 200/120), og er mamma til en nydelig liten gutt. Måtte være borte fra han til lørdags morgen grunnet at han lå på pustestøtte og at jeg måtte være til observasjon i 24 timer så lenge jeg måtte ha magnesiuminfusjon for å ikke få anfall. Jeg følte meg veldig fin fra lørdags morgen av og har vært i mye bedre form enn mange andre KS-kvinner, og var fin frem til i går kveld når jeg igjen fikk symptomer på truende eklampsi. Siden jeg da måtte ha magnesium igjen, måtte jeg derfor på oppvåkningsstua igjen i 24 timer. Jeg plages med at blodtrykket får "spikes" og jeg får de ekle symtomene når det skjer. Jeg får en følelse av angst og impendent doom, det kjennes ut som at senga er koblet på en motor som durer, ufrivillige rykninger i musklene, at jeg er på havet med bølger og så får jeg runder med muskulatur som skjelver. Så jeg merker disse symptomene før blodtrykket begynner å stige på monitor. I natt ble ikke det tilstrekkelig medisinert, så jeg hadde det sånn hele natten. Nå i dag har jeg fått mer blodtrykksmedisin og føler meg mye mer normal igjen. Oppi alt dette må jeg pumpe hver 3. Time for å få i gang produksjonen. Det har begynt å komme seg nå, men ammingen har vi ikke fått kommet særlig i gang med pga min tilstand og at lillegutt ikke kan få morsmelken min nå når jeg får magnesium. Jeg har ikke sovet mer enn et par timer på natt siden natt til torsdag og er helt utslitt. Lillegutt får MME (fikk bankmelk første døgn) på sonde. Samboer har fått veldig mye ansvar for baby siden jeg er syk, og det er jo en del ekstra med han siden han er litt prematur, så samboer er også sliten. Heldigvis er nyfødt intensiv der baby er innlagt på tilbudssiden med avlastning. Jeg bare håper dette var siste etterdønning og at jeg nå kan bli frisk. Det siste døgnet har jeg mistet mange liter væske i ødemer, så det er vel et tegn på at nyrene mine begynner å fungere igjen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #35 Del Skrevet 9. desember 2024 Fra en som har hatt eklampsi så har du min fulle sympati ❤️ det er en tøff situasjon dere står i, ta vare på hverandre oppi dette og bruk tid på å hente dere inn igjen. Pass på at du følges opp i årene fremover med sjekk av nyrer, det er de forhåpentlig mer obs på nå. Gratulerer så mye med den lille gutten, og god bedring ❤️ Anonymkode: 122c0...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #36 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fra en som har hatt eklampsi så har du min fulle sympati ❤️ det er en tøff situasjon dere står i, ta vare på hverandre oppi dette og bruk tid på å hente dere inn igjen. Pass på at du følges opp i årene fremover med sjekk av nyrer, det er de forhåpentlig mer obs på nå. Gratulerer så mye med den lille gutten, og god bedring ❤️ Anonymkode: 122c0...509 Tok det lang tid før du ble frisk etter forløsning? Takk ❤️ Anonymkode: 144e8...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #37 Del Skrevet 9. desember 2024 Zikkzakk skrev (4 timer siden): Ikke så bra 😭 Ble forløst fredags morgen med hastesnitt etter truende eklampsi på natten (alvorlig preeklampsi, hyperrefleksi og blodtrykk oppe i 185/145 og 200/120), og er mamma til en nydelig liten gutt. Måtte være borte fra han til lørdags morgen grunnet at han lå på pustestøtte og at jeg måtte være til observasjon i 24 timer så lenge jeg måtte ha magnesiuminfusjon for å ikke få anfall. Jeg følte meg veldig fin fra lørdags morgen av og har vært i mye bedre form enn mange andre KS-kvinner, og var fin frem til i går kveld når jeg igjen fikk symptomer på truende eklampsi. Siden jeg da måtte ha magnesium igjen, måtte jeg derfor på oppvåkningsstua igjen i 24 timer. Jeg plages med at blodtrykket får "spikes" og jeg får de ekle symtomene når det skjer. Jeg får en følelse av angst og impendent doom, det kjennes ut som at senga er koblet på en motor som durer, ufrivillige rykninger i musklene, at jeg er på havet med bølger og så får jeg runder med muskulatur som skjelver. Så jeg merker disse symptomene før blodtrykket begynner å stige på monitor. I natt ble ikke det tilstrekkelig medisinert, så jeg hadde det sånn hele natten. Nå i dag har jeg fått mer blodtrykksmedisin og føler meg mye mer normal igjen. Oppi alt dette må jeg pumpe hver 3. Time for å få i gang produksjonen. Det har begynt å komme seg nå, men ammingen har vi ikke fått kommet særlig i gang med pga min tilstand og at lillegutt ikke kan få morsmelken min nå når jeg får magnesium. Jeg har ikke sovet mer enn et par timer på natt siden natt til torsdag og er helt utslitt. Lillegutt får MME (fikk bankmelk første døgn) på sonde. Samboer har fått veldig mye ansvar for baby siden jeg er syk, og det er jo en del ekstra med han siden han er litt prematur, så samboer er også sliten. Heldigvis er nyfødt intensiv der baby er innlagt på tilbudssiden med avlastning. Jeg bare håper dette var siste etterdønning og at jeg nå kan bli frisk. Det siste døgnet har jeg mistet mange liter væske i ødemer, så det er vel et tegn på at nyrene mine begynner å fungere igjen. Gratulerer så mye med en liten gutt ❤️ dette hørtes veldig tøft ut!! Ante meg at du hadde født siden du ble borte (veldig forståelig)! Håper alt går rett vei med dere nå fremover! Hvor stor var den lille og hvor langt rakk du å komme? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #38 Del Skrevet 10. desember 2024 Zikkzakk skrev (16 timer siden): Ikke så bra 😭 Ble forløst fredags morgen med hastesnitt etter truende eklampsi på natten (alvorlig preeklampsi, hyperrefleksi og blodtrykk oppe i 185/145 og 200/120), og er mamma til en nydelig liten gutt. Måtte være borte fra han til lørdags morgen grunnet at han lå på pustestøtte og at jeg måtte være til observasjon i 24 timer så lenge jeg måtte ha magnesiuminfusjon for å ikke få anfall. Jeg følte meg veldig fin fra lørdags morgen av og har vært i mye bedre form enn mange andre KS-kvinner, og var fin frem til i går kveld når jeg igjen fikk symptomer på truende eklampsi. Siden jeg da måtte ha magnesium igjen, måtte jeg derfor på oppvåkningsstua igjen i 24 timer. Jeg plages med at blodtrykket får "spikes" og jeg får de ekle symtomene når det skjer. Jeg får en følelse av angst og impendent doom, det kjennes ut som at senga er koblet på en motor som durer, ufrivillige rykninger i musklene, at jeg er på havet med bølger og så får jeg runder med muskulatur som skjelver. Så jeg merker disse symptomene før blodtrykket begynner å stige på monitor. I natt ble ikke det tilstrekkelig medisinert, så jeg hadde det sånn hele natten. Nå i dag har jeg fått mer blodtrykksmedisin og føler meg mye mer normal igjen. Oppi alt dette må jeg pumpe hver 3. Time for å få i gang produksjonen. Det har begynt å komme seg nå, men ammingen har vi ikke fått kommet særlig i gang med pga min tilstand og at lillegutt ikke kan få morsmelken min nå når jeg får magnesium. Jeg har ikke sovet mer enn et par timer på natt siden natt til torsdag og er helt utslitt. Lillegutt får MME (fikk bankmelk første døgn) på sonde. Samboer har fått veldig mye ansvar for baby siden jeg er syk, og det er jo en del ekstra med han siden han er litt prematur, så samboer er også sliten. Heldigvis er nyfødt intensiv der baby er innlagt på tilbudssiden med avlastning. Jeg bare håper dette var siste etterdønning og at jeg nå kan bli frisk. Det siste døgnet har jeg mistet mange liter væske i ødemer, så det er vel et tegn på at nyrene mine begynner å fungere igjen. Gratulerer så mye med gutten din ❤️ Dumt at de drøyde det så lenge at det ble alvorlig for deg! Jeg har også hatt svangerskapsforgiftning, og blodtrykket var høyt i flere måneder etterpå men tilslutt ble det normalt igjen. Håper de kan legge til rette for at du får litt mer søvn enn du gjør. Var i samme situasjon som deg mtp pumping, amming etc og følte at jeg aldri fikk tid til å bli frisk for jeg måtte gi mat hver 3 time (amme 40 min deretter erstatning også sove) så følte det hadde mye å si på at jeg ikke ble bedre. Husk at tiden nå går bare oppover, du er ferdig med graviditet og sykdom som er på bedringens vei, og blitt mamma ❤️ Nyfødt tiden er tøff men det er mye å glede seg til Anonymkode: a5f60...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #39 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 17.20): Tok det lang tid før du ble frisk etter forløsning? Takk ❤️ Anonymkode: 144e8...c30 Jeg fikk eklampsi-anfallet 11 timer etter forløsning og ble lagt i koma i ca 12 timer. Etter jeg våknet derfra gikk det fire dager før blodtrykket var normalt. På seksukerskontroll på nevrologisk ble jeg erklært frisk igjen. Jeg fikk aldri oppfølging av nyrer, men skulle egentlig hatt tilbud om det. Fikk barn nummer to tre år etterpå, den gang uten tegn til svangerskapsforgiftning. Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 122c0...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 12. desember 2024 Forfatter #40 Del Skrevet 12. desember 2024 Tenkte jeg bare skulle oppdatere at det går mye bedre nå. Det var som at en bryter ble slått på i går og jeg ble plutselig meg selv igjen. Vi blir på sykehuset en god stund til pga lillemann da, men håper vi er hjemme til jul ❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå