Zikkzakk Skrevet 29. november 2024 #1 Del Skrevet 29. november 2024 (endret) Hei! Jeg er i uke 34 nå. Har hatt proteinuri denne uken på begge urinprøvene som er tatt, og blodtrykket har steget fra 140/90-95 som det har vært de siste ukene, til 144/105, så har startet med Trandate. Blodprøver for lever og nyre var fint da det ble tatt, og baby har det fint inne i magen i følge UL. Jeg har myye ødemer. Fingrene mine klarer jeg i dag nesten ikke bøye. Vanskelig å skrive på tlf. Har lett hodepine også, men ikke pannehodepine. Føler meg veldig utrygg mtp svamgerskapsforgiftning og at jeg bare skal gå hjemme og vente til jeg evt har symptomer på HELLP før jeg får hjelp på sykehus. Følges fortsatt bare opp ukentlig i primærhelsetjenesten, og fødselslege sa til fastlegen at det ikke var nødvendig at jeg kom inn til sykehus da jeg var hos fastlegen i går, siden jeg ikke har mer enn 1+ på protein de siste urinprøvene. Endret 29. november 2024 av Zikkzakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #2 Del Skrevet 29. november 2024 Jeg ble nå igang satt i uke 34. Pga svangerskapsforgiftning og klø. Her så ble jeg innlagt i uke 30 pga reiseveg og for å følge opp med blodprøver hver dag. Så hadde jeg vært deg og du føler du har mer vondt i hodet osv hadde jeg ringt sykehuset Anonymkode: decdf...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 29. november 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble nå igang satt i uke 34. Pga svangerskapsforgiftning og klø. Her så ble jeg innlagt i uke 30 pga reiseveg og for å følge opp med blodprøver hver dag. Så hadde jeg vært deg og du føler du har mer vondt i hodet osv hadde jeg ringt sykehuset Anonymkode: decdf...24a Hadde du utslag på nyre og leverprøver? Det virker som at så lenge jeg ikke har det så tar de det hele helt med ro (men de sier samtidig jeg må komme med en gang hvis jeg får magesmerter eller kraftig hodepine da). Jeg har også skjønt at dette kan utvikle seg raskt så at blodprøvene var fine for noen dager siden trenger vel heller ikke bety at de er fine nå? Per nå er hodepinen mild, men vedvarende. Har hatt hodepine siden kl 20 i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 29. november 2024 #4 Del Skrevet 29. november 2024 Ring føden og forhør deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #5 Del Skrevet 29. november 2024 Zikkzakk skrev (33 minutter siden): Hei! Jeg er i uke 34 nå. Har hatt proteinuri denne uken på begge urinprøvene som er tatt, og blodtrykket har steget fra 140/90-95 som det har vært de siste ukene, til 144/105, så har startet med Trandate. Blodprøver for lever og nyre var fint da det ble tatt, og baby har det fint inne i magen i følge UL. Jeg har myye ødemer. Fingrene mine klarer jeg i dag nesten ikke bøye. Vanskelig å skrive på tlf. Har lett hodepine også, men ikke pannehodepine. Føler meg veldig utrygg mtp svamgerskapsforgiftning og at jeg bare skal gå hjemme og vente til jeg evt har symptomer på HELLP før jeg får hjelp på sykehus. Følges fortsatt bare opp ukentlig i primærhelsetjenesten, og fødselslege sa til fastlegen at det ikke var nødvendig at jeg kom inn til sykehus da jeg var hos fastlegen i går, siden jeg ikke har mer enn 1+ på protein de siste urinprøvene. Protein i urin kan endre seg fort, jeg gikk fra 0 til 3+ fra den ene dagen til den andre. Om ikke føden vil sjekke deg, kan du i det minste be om å få levere ny urinprøve hos fastlegen i dag. Anonymkode: 516ba...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 29. november 2024 #6 Del Skrevet 29. november 2024 Ville ringt ja, svangerskapsforgiftning er alvorlig og det burde sykehuset ta alvorlig også, du burde bli grundig fulgt opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #7 Del Skrevet 29. november 2024 Zikkzakk skrev (3 timer siden): Hadde du utslag på nyre og leverprøver? Det virker som at så lenge jeg ikke har det så tar de det hele helt med ro (men de sier samtidig jeg må komme med en gang hvis jeg får magesmerter eller kraftig hodepine da). Jeg har også skjønt at dette kan utvikle seg raskt så at blodprøvene var fine for noen dager siden trenger vel heller ikke bety at de er fine nå? Per nå er hodepinen mild, men vedvarende. Har hatt hodepine siden kl 20 i går kveld. Her så gikk prøver raskt feil vei. Prøver tatt kl 12 viste fine og kl 18 hadde de endret seg Så har du gått så lenge med hodepine hadde jeg tatt kontakt Anonymkode: decdf...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #8 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Her så gikk prøver raskt feil vei. Prøver tatt kl 12 viste fine og kl 18 hadde de endret seg Så har du gått så lenge med hodepine hadde jeg tatt kontakt Anonymkode: decdf...24a Ja, jeg har ringt og skal dra inn på føden nå for en sjekk. Anonymkode: 144e8...c30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 29. november 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har ringt og skal dra inn på føden nå for en sjekk. Anonymkode: 144e8...c30 Oi, kom borti AB knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #10 Del Skrevet 29. november 2024 Zikkzakk skrev (5 timer siden): Oi, kom borti AB knappen. Hvordan har det gått? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #11 Del Skrevet 29. november 2024 Zikkzakk skrev (5 timer siden): Oi, kom borti AB knappen. Hvordan går det Anonymkode: decdf...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 29. november 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har det gått? Anonymkode: 6ef71...5e8 Ble innlagt siden blodtrykket fortsatt var for høyt, og føler det er betryggende å være her til observasjon og eventuell justering av blodtrykksmedisinen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #13 Del Skrevet 29. november 2024 Zikkzakk skrev (23 minutter siden): Ble innlagt siden blodtrykket fortsatt var for høyt, og føler det er betryggende å være her til observasjon og eventuell justering av blodtrykksmedisinen. Lykke til ☺️ Bl selv lagt inn i uke 34 med samme situasjon. Barnet ble i uke 37, med keisersnitt da ting ble verre Anonymkode: 6ef71...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #14 Del Skrevet 1. desember 2024 Hvordan går det med deg, TS? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #15 Del Skrevet 1. desember 2024 Zikkzakk skrev (På 29.11.2024 den 22.39): Ble innlagt siden blodtrykket fortsatt var for høyt, og føler det er betryggende å være her til observasjon og eventuell justering av blodtrykksmedisinen. Så godt. Greit å være innlagt å ha fagpersoner rundt seg Anonymkode: decdf...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #16 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan går det med deg, TS? Anonymkode: 6ef71...5e8 Det er trøblete å få blodtrykket stabilt og fint, selv med doseøkning. Har fortsatt tidvis svært høyt blodtrykk.. Fortsatt er det meste annet bra (normal CTG, blodprøver var fine fredag, ikke mer enn 1+ i proteinuri fortsatt) men formen min er ganske dårlig. Jeg er her litt på ubestemt tid virker det som, og forløsningstidspunkt vurderes ut i fra om baby får det dårlig eller om blodprøvene mine blir dårlig. De ønsker helst at han skal være litt større enn han er nå (jeg er 34 uker), men han blir senest forløst ved 37 uker. Så jeg er glad for at jeg ringte dem på fredag og at jeg har blitt tatt på alvor. Anonymkode: 144e8...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zikkzakk Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 1. desember 2024 Neii nå kom jeg borti AB igjen, men det er meg som skreiv innlegget over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #18 Del Skrevet 1. desember 2024 Zikkzakk skrev (3 timer siden): Neii nå kom jeg borti AB igjen, men det er meg som skreiv innlegget over Høres lurt ut at du ringte og at du blir ivaretatt ☺️ hvor stor er den lille estimert til? Anonymkode: 6ef71...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #19 Del Skrevet 1. desember 2024 Ønsker deg masse lykke til! Var selv innlagt fire uker med alvorlig svangerskapsforgiftning, fra uke 31. Ble satt i gang uke 35 da verdier og blodtrykk begynte å øke og lille i magen hadde stort vekst avvik (avvik målt til -20% på ukentlige ultralyd, men lille var enda mindre enn estimert, nesten 40% mindre.) Anonymkode: c7d92...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #20 Del Skrevet 1. desember 2024 Zikkzakk skrev (4 timer siden): Neii nå kom jeg borti AB igjen, men det er meg som skreiv innlegget over Har de forsøkt andre medisiner enn Trandate? Jeg måtte ha en kombinasjon av Trandate og Adalat. Var innlagt flere ganger for dosejustering og 24 t måling. Først når de forsøkte med Adalat ble det stabilt. Anonymkode: 516ba...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå