AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #41 Del Skrevet 5 timer siden Jeg bor også i blokk, og har fått noen sure kommentarer. Jeg svarer bare at de kan passe sine egne saker, så passer jeg mine. Anonymkode: d7740...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #42 Del Skrevet 5 timer siden Så rart at han gadd å kommentere… Jeg personlig synes at det er kjempe koselig med julelys og pynt, men selv om man ikke gjør det, forventer jeg jo at man skal holde det for seg selv… Det går ikke noe utover naboen, så hvorfor bruke tid på å trøkke på andres glede? Noen folk er bare sure, og må ta det utover andre… Anonymkode: cae20...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #43 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor også i blokk, og har fått noen sure kommentarer. Jeg svarer bare at de kan passe sine egne saker, så passer jeg mine. Anonymkode: d7740...a1f Samme her! Det er ingen som har noe som helst med hvordan man velger å pynte sin egen bolig, og det spiller ingen verdens rolle at man bor i blokk. Hvis man mener det er å ikke respektere andre så burde man finne seg en hobby eller noe annet å tenke på, eller bare flytte ut på bygda, fordi folk som bor tett på hverandre vil alltid være forskjellige. Det blir som at naboen skulle mene at du ikke respekterer vedkommende fordi du har en bil fra et bilmerke hen ikke liker. Alle vet at det er totalt urimelig. Anonymkode: 0e63f...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #44 Del Skrevet 5 timer siden Jeg heller pynter ikke til jul før nærmere julaften. Men belysning i koselig å ta frem i slutten av januar/starten av desember: altså julestjerner, andre vinduslys, utebelysning, pynt til stearinlys osv. Duker osv kommer opp i starten av desember. Gardiner kommer opp i okt/nov: men de er ikke veldig julete(de er mørkegrønne), henger oppe til våren kommer. Men jeg ser ikke helt greia med å klage på hverandre,folk må få gjøre som de vil. Anonymkode: 6575f...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #45 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg heller pynter ikke til jul før nærmere julaften. Men belysning i koselig å ta frem i slutten av januar/starten av desember: altså julestjerner, andre vinduslys, utebelysning, pynt til stearinlys osv. Duker osv kommer opp i starten av desember. Gardiner kommer opp i okt/nov: men de er ikke veldig julete(de er mørkegrønne), henger oppe til våren kommer. Men jeg ser ikke helt greia med å klage på hverandre,folk må få gjøre som de vil. Anonymkode: 6575f...30e Slutten av november/starten av desember skal det stå Anonymkode: 6575f...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 5 timer siden #46 Del Skrevet 5 timer siden Ignorer slike folk ts, og kos deg med å ha det koselig rundt deg. Angående det å pynte tidlig, så må folk bare skjønne at i vår moderne tid har dette endret seg. Nå hopper mange over advent og pynter til jul fra like før advent. Sånn er det gradvis blitt, og denne trenden har jeg ingen tro på vil reversere. Man må enten godta det eller holde kjeft tenker jeg 😅 Jeg er jo snart 50 og vokst opp med lilla advent og rundvask og trepynting lille julaften. En svært sliten mor i huset. Da jeg flyttet ut holdt jeg lenge på samme tradisjoner, men jeg har jo vært med på den gradvise endringen i samfunnet. Pynter for første gang juletreet til advent i år, og gleder meg 🤩😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 5 timer siden #47 Del Skrevet 5 timer siden Jeg slutter aldri å bli fascinert av hva folk legger seg opp i🤣 Her har naboen kjørt amerikansk julehus siden midten av november mens vi setter nok opp noen lys i morgen. Det påvirker ikke oss at naboene pynter tidlig, så hvorfor skulle det plage oss? Hadde det vært blinkende lys utenfor soveromsvinduet hadde det selvsagt stilt seg annerledes, men AT de pynter? Wow. Folk har for lite å bruke tiden sin på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #48 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Litt enig med naboen. Adventstjernen henger man opp første søndag i advent. Ikke før. Anonymkode: e04b5...8a3 Jeg forstår at man kan ha meninger om krig i Gaza. Men når andre finner frem julestjerna, nei..... Da har man litt for lite innhold i eget liv. Anonymkode: e438b...710 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #49 Del Skrevet 5 timer siden Synes det er innafor å tenne lys adventshelgen. Det er snakk om et par dager. Anonymkode: 5924e...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Del Skrevet 5 timer siden Tantemor skrev (8 minutter siden): Ignorer slike folk ts, og kos deg med å ha det koselig rundt deg. Angående det å pynte tidlig, så må folk bare skjønne at i vår moderne tid har dette endret seg. Nå hopper mange over advent og pynter til jul fra like før advent. Sånn er det gradvis blitt, og denne trenden har jeg ingen tro på vil reversere. Man må enten godta det eller holde kjeft tenker jeg 😅 Jeg er jo snart 50 og vokst opp med lilla advent og rundvask og trepynting lille julaften. En svært sliten mor i huset. Da jeg flyttet ut holdt jeg lenge på samme tradisjoner, men jeg har jo vært med på den gradvise endringen i samfunnet. Pynter for første gang juletreet til advent i år, og gleder meg 🤩😃 Dette er så sant, og jeg er nesten 50 selv. Dette kunne jeg skrevet selv. Gradvis endring, fra de første årene jeg bodde for meg selv. Lille julaften var kos til tider, ja. Men har også minner om det motsatte. Far som styrte utendørs, med ved, med noe praktisk. Mor som løp rundt og vasket, lagde mat, ga beskjeder. Barn som ikke følte for å pynte akkurat da, men likevel hadde oppgaven å pynte juletreet. Alt dette etter skole/jobb. Vi pynter til jul, inkludert stjerner og utelys, en dag det passer oss før desember kommer. En dag vi har god tid, været er ok, formen er fin, og alt det der. I år kunne det vært 1.desember, da det er en søndag og vi ikke skal reise noe sted. Men det har vært en veldig slitsom uke, reiseaktivitet, vi har et arrangement lørdag. Så da er det helt fantastisk å våkne til ferdig pyntet advent/jul 1.desember. Tilsvarende med juletre, som er eneste som ikke er oppe. Vi har pekt oss ut en søndag to uker før jul, der vi vet det ikke skjer noe annet, og vi har god tid til å kose oss som familie. Anonymkode: e438b...710 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Del Skrevet 5 timer siden Alltid Vår skrev (2 timer siden): 1. desember er på søndag. Helt innafor å ha alt klart til da. Naboen kan ta seg en bolle! Nei, det kan han ikke, det er alt for lenge til fastelavn 😊 Anonymkode: f7dd1...10c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det kan han ikke, det er alt for lenge til fastelavn 😊 Anonymkode: f7dd1...10c Nå så jeg for meg TS skrikende mot naboen i trappeoppgangen; "Du kan ikke spise bolle med krem nå!!!!!" Anonymkode: e438b...710 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #53 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg forstår at man kan ha meninger om krig i Gaza. Men når andre finner frem julestjerna, nei..... Da har man litt for lite innhold i eget liv. Anonymkode: e438b...710 Nja, jeg sier ikke at jeg ville sagt noe om det til naboen, men det bør være greit å ha meninger. Personlig liker jeg tradisjoner. Og tradisjoner synes jeg ikke bør behandles som man vil. I motsatt fall så er alt lov. Det er det jo også, men det skal ikke mye fantasi til for å se at det ødelegger både julestemning og julefeiring om folk feirer året rundt. Anonymkode: e04b5...8a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #54 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt enig med naboen. Adventstjernen henger man opp første søndag i advent. Ikke før. Anonymkode: e04b5...8a3 Jeg hang den opp idag. Jobber turnus og har jobbehelg, så er ikke hjemme søndag. Hva andre mener driter jeg i. Det er mitt hus og min stjerne. Anonymkode: 0ea8d...1a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #55 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nja, jeg sier ikke at jeg ville sagt noe om det til naboen, men det bør være greit å ha meninger. Personlig liker jeg tradisjoner. Og tradisjoner synes jeg ikke bør behandles som man vil. I motsatt fall så er alt lov. Det er det jo også, men det skal ikke mye fantasi til for å se at det ødelegger både julestemning og julefeiring om folk feirer året rundt. Anonymkode: e04b5...8a3 En kan ha så mange meninger en bare vil. Men å legge føringer over andre syntes jeg ikke noe om. Om så naboen tar opp julepynten i juli er det ikke noe vi har med noe med. Anonymkode: 0ea8d...1a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #56 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En kan ha så mange meninger en bare vil. Men å legge føringer over andre syntes jeg ikke noe om. Om så naboen tar opp julepynten i juli er det ikke noe vi har med noe med. Anonymkode: 0ea8d...1a6 Neida, vi lever jo i et fritt land. Så du kan godt feire jul i april og nasjonaldagen 24. desember. Det er ingen som kan si noe på det. Samtidig må det være lov å mene at det ødelegger julestemningen litt. Anonymkode: e04b5...8a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #57 Del Skrevet 4 timer siden Ser ikke problemet. Jeg feirer 17.mai hele mai. Med flagg og korpsmusikk og hele pakka Anonymkode: 28e83...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #58 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser ikke problemet. Jeg feirer 17.mai hele mai. Med flagg og korpsmusikk og hele pakka Anonymkode: 28e83...7ad Så bra. Jeg foreslår at du begynner å pynte til 17. mai allerede i mars! Anonymkode: e04b5...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #59 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde begynt å pynte med gardiner og stjerne i dag. Men skal på julebord i kveld. Så jeg tar ned gardinen og henger opp i morgen. Lysene ute får mannen koblet opp nå i helgen. Anonymkode: 3220c...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #60 Del Skrevet 4 timer siden 1.advent på søndag. Skjønner ikke problemet. De fleste forbereder seg jo et par dager før. Anonymkode: a8b3d...b1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå