Gå til innhold

Fikk sur kommentar fra nabo pga. julepynt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hang opp adventsstjerner, utebelysning på altan og dørkrans i går. Bor i blokk, og møtte på naboen i oppgangen mens jeg holdt på kom naboen og kommenterte syrlig at det ikke er jul enda, burde vente til advent etc. 

Ble litt paff og visste ikke helt hva jeg skulle svare. Er dette virkelig noe folk reagerer på? Kunne forstått det hvis det var i starten av oktober..

Anonymkode: 81b49...b46

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer på adventsstjerner som henges opp før advent. Jeg synes man skal vente til advent.

Det er vel like mange som reagerer negativt på det, som de som absolutt må strekke adventstiden så langt som mulig. Men de fleste sier ikke noe.

Anonymkode: 51880...ce5

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren har helt rett.

Anonymkode: 7b616...62b

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er kun tre dager igjen, så tok det nå når jeg hadde tid".

Anonymkode: 4bb0a...fce

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. desember er på søndag. Helt innafor å ha alt klart til da. Naboen kan ta seg en bolle! 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du en sur kommentar, eller er du litt vell tander? Samtidig har han jo rett.

Anonymkode: 83f32...580

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerer på adventsstjerner som henges opp før advent. Jeg synes man skal vente til advent.

Det er vel like mange som reagerer negativt på det, som de som absolutt må strekke adventstiden så langt som mulig. Men de fleste sier ikke noe.

Er advent om to dager. Snakk pm flisespikkeri 😅

Anonymkode: 54577...66f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi hang opp adventsstjerner, utebelysning på altan og dørkrans i går. Bor i blokk, og møtte på naboen i oppgangen mens jeg holdt på kom naboen og kommenterte syrlig at det ikke er jul enda, burde vente til advent etc. 

Ble litt paff og visste ikke helt hva jeg skulle svare. Er dette virkelig noe folk reagerer på? Kunne forstått det hvis det var i starten av oktober..

Anonymkode: 81b49...b46

Drit i det. Her inne krangler folk om dette. Du setter opp når du vil...kjipt at andre blir sure for jule pynt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i blokk vil det ALLTID være en eller flere som har noe å kommentere.

Selv ville jeg ventet, men jeg bryr meg null om hva andre velger å gjøre, og legger meg heller ikke opp i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med lys nå når det er så mørkt, så kjør på. Jeg pleier å henge opp lys i første adventshelga, skal gjøre det i kveld, faktisk. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre synes om det. 

Anonymkode: 554c2...9dd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt irriterende når folk pynter til jul lenge før jul, og vi andre som feirer slik tradisjonen er, får dette trykket opp i ansiktet uansett hvor vi går… eller blir bombet med Snapchat, stories på Facebook og Instagram av julepyntede hus og heim! Det er faktisk litt ødeleggende for oss andre fordi det påvirker oss. Synes også det er kjedelig når folk som har pyntet tidlig, kaster ut jula så fort julaften er ferdig, også får man kommentarer av besøkende som: «Åhh, jul her enda. Huff, nei nå er jeg såå ferdig med jul og orker ikke se julepynt mer i år». Litt kjipt når det da faktisk er jul….
Men, å kjefte eller være åpenlyst sur fordi flere i dag pynter i oktober/november, gidder jeg ikke.

Anonymkode: d6003...7b2

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 minutter siden):

Drit i det. Her inne krangler folk om dette. Du setter opp når du vil...kjipt at andre blir sure for jule pynt 

Ja, drit i å respektere andre ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, drit i å respektere andre ;) 

Hvs har pynt med å respektere andre å gjøre? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg henger opp adventstjerna, og resten av adventpynten, noen dager før 1 advent. Har nemlig ikke tenkt å stresse med det på søndagen.

Anonymkode: 8c002...f58

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ha det klart til advent/jul og da må man jo fikse det nå. 

Anonymkode: d82f6...b6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns man skal vente til 1 desember, men i går var ikke såå ille tidlig. Her jeg bor er det flere som har hengt opp advent stjerner, julegardiner, pyntet med nisser og satt opp juletre for en uke ++ siden, det er altfor tidlig etter min mening, men jeg sier ikke noe til dem det gjelder.

Anonymkode: 1594f...c4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg nå sett enkelte alt har hatt i over 1 uke. Vi driver å har opp i dag. 

Er jo trossalt 1 advent på søndag 

Endret av jegerrinne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får henge opp adventslys og pynte til jul akkurat når det passer de. Det er ikke noe andre har noe med. Om de blir gretne av den grunn, så får de gå litt i seg selv.

Anonymkode: efc15...589

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare svart: "du står fritt til å sitte i mørket, uten ett lys og med grandis på bordet i din leilighet i hele desember. Så gjør jeg akkurat som jeg vil i min leilighet! Ha en fin dag!"💪

Anonymkode: 79466...5a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...