AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:11 #1 Del Skrevet fredag kl 00:11 Om det ringte på døren en dag og det sto en kar der med 50000 han ville gi vekk om du brukte dem på å starte noe eget, hva ville du gjort? Det trenger ikke være noe en må leve av, men kan også være det. Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:20 #2 Del Skrevet fredag kl 00:20 Hva er det man får for 50k i dag, en mobiltelefon og en kontorstol? Anonymkode: fc0a8...284 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:21 #3 Del Skrevet fredag kl 00:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det man får for 50k i dag, en mobiltelefon og en kontorstol? Anonymkode: fc0a8...284 Flott svar.... Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klesstativ Skrevet fredag kl 00:24 #4 Del Skrevet fredag kl 00:24 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flott svar.... Anonymkode: 6ab6c...e91 50 k er ikke mye penger for å starte et firma. Lønn i to uker? Endret fredag kl 00:25 av Klesstativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:26 #5 Del Skrevet fredag kl 00:26 Kommer jo an på kompetanse og interesse. Hvis du ønsker å drive butikk, er det dårlige profittmarginer, men det er jo mer enn nok for å etablere og markedsføre seg i en oppstartsfase hvis man for eksempel tenker å starte opp med noe som ikke krever umiddelbare innkjøp. Anonymkode: fe684...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:27 #6 Del Skrevet fredag kl 00:27 Klesstativ skrev (3 minutter siden): 50 k er ikke mye penger for å starte et firma. Lønn i to uker? Flott svar... Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:28 #7 Del Skrevet fredag kl 00:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer jo an på kompetanse og interesse. Hvis du ønsker å drive butikk, er det dårlige profittmarginer, men det er jo mer enn nok for å etablere og markedsføre seg i en oppstartsfase hvis man for eksempel tenker å starte opp med noe som ikke krever umiddelbare innkjøp. Anonymkode: fe684...f69 Men hva ville du gjort? Det er hos deg fyren banker på. Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:30 #8 Del Skrevet fredag kl 00:30 Hadde startet opp et a/s, og kjøpt en pc og programvarer for 50+ k. Så hadde jeg tatt imot jobber der jeg redigerte videoer, reklame, nettsider osv. Har lenge tenkt på tanken, men har for dårlig pc. Anonymkode: f8f18...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:33 #9 Del Skrevet fredag kl 00:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde startet opp et a/s, og kjøpt en pc og programvarer for 50+ k. Så hadde jeg tatt imot jobber der jeg redigerte videoer, reklame, nettsider osv. Har lenge tenkt på tanken, men har for dårlig pc. Anonymkode: f8f18...c23 Ok, AS fra start altså? Her ville jeg gått for ENK i starten. Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:38 #10 Del Skrevet fredag kl 00:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, AS fra start altså? Her ville jeg gått for ENK i starten. Anonymkode: 6ab6c...e91 Ballsy, blir det Fiken regnskap og, eller? Du kommer til å nå langt. Anonymkode: fc0a8...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:38 #11 Del Skrevet fredag kl 00:38 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ballsy, blir det Fiken regnskap og, eller? Du kommer til å nå langt. Anonymkode: fc0a8...284 Flott svar... Anonymkode: 6ab6c...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet fredag kl 00:40 #12 Del Skrevet fredag kl 00:40 Tenker at jeg må finne en eller fler produksjonsbedrifter som kan produsere produkter jeg har ideer til på bestilling og deretter ta kontakt med salgsledd for disse produktene slik at mitt selskap er et fordyrende mellomledd. Dette kan gjene organiserers som et AS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:46 #13 Del Skrevet fredag kl 06:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Flott svar.... Anonymkode: 6ab6c...e91 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Flott svar... Anonymkode: 6ab6c...e91 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Flott svar... Anonymkode: 6ab6c...e91 Snakk om å ha hakk i plata og svare frekt da. Anonymkode: 77367...a5d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:48 #14 Del Skrevet fredag kl 06:48 50t har vel de fleste selv, om de først har en god idé og dette er tilstrekkelig. Anonymkode: 028a4...518 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:51 #15 Del Skrevet fredag kl 06:51 Man trenger bare 30k for å starte eget AS. Å si at man bare for en kontorstol og en mobiltelefon, eller lønn i to uker (holder mest sannsynlig ikke til dét en gang), er bare uvitenhet. Man skal bruke de 30k til å generere mer penger… du kan bruke de opp til feks oppstartskostnader, men å svi de av på en mobiltelefon er bare idiot. men er kanskje derfor de som foreslår det ikke har eget selskap, eller? Anonymkode: c10bb...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:40 #16 Del Skrevet fredag kl 08:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakk om å ha hakk i plata og svare frekt da. Anonymkode: 77367...a5d Nei. Hva jeg etterspør i HI er rimelig tydelig. Det frekke er å totalt ignorere det. Anonymkode: 6ab6c...e91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:41 #17 Del Skrevet fredag kl 08:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger bare 30k for å starte eget AS. Å si at man bare for en kontorstol og en mobiltelefon, eller lønn i to uker (holder mest sannsynlig ikke til dét en gang), er bare uvitenhet. Man skal bruke de 30k til å generere mer penger… du kan bruke de opp til feks oppstartskostnader, men å svi de av på en mobiltelefon er bare idiot. men er kanskje derfor de som foreslår det ikke har eget selskap, eller? Anonymkode: c10bb...51c De som foreslo det, forstod nok ikke HI. Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:50 #18 Del Skrevet fredag kl 08:50 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ok, AS fra start altså? Her ville jeg gått for ENK i starten. Anonymkode: 6ab6c...e91 Enk regnes ikke som inntektsgivende arbeid om du etterhvert blir arbeidsledig. Da kan du komme skikkelig dårlig ut. Blir du sykemeldt med Enk så får du bare 66% av inntekten etter 16 dager. Anonymkode: 64db7...617 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:59 #19 Del Skrevet fredag kl 08:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enk regnes ikke som inntektsgivende arbeid om du etterhvert blir arbeidsledig. Da kan du komme skikkelig dårlig ut. Blir du sykemeldt med Enk så får du bare 66% av inntekten etter 16 dager. Anonymkode: 64db7...617 Det stemmer, men kan likefullt være aktuelt med ENK i starten. Spesielt om en ikke skal leve av dette. Anonymkode: 6ab6c...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:05 #20 Del Skrevet fredag kl 09:05 Jeg går ut ifra at de 50 000 kr er disponible. Hadde startet en hobbybedrift for å bygge nettsider, siden jeg er designer. Ville brukt Webflow, som jeg kan fra før. Pengene hadde gått til markedsføring. Kan ikke bruke jobbens utstyr pga. klausuler i kontrakten, men min egen Mac er bra den og. Krever ikke så veldig kraftig pc å bruke nettbasert programvare. Hadde ellers ikke hatt særlig mye utgifter, muligens hadde jeg brukt noe på en advokat for å utforme kontraktsmal. Anonymkode: 85177...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå