Gå til innhold

Muldvarper på jobb, hva betyr det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag sa leder at vi må være forsiktige siden det visstnok finnes muldvarper på denne arbeidsplassen. 

Vi jobber i barnehagen.

Hva betyr det?

Anonymkode: 9bc4d...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

I dag sa leder at vi må være forsiktige siden det visstnok finnes muldvarper på denne arbeidsplassen. 

Vi jobber i barnehagen.

Hva betyr det?

Noen er der for å spionere på dere for en eller annen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muldvarp blant mennesker er vanligvis en som arbeider imot målet til de andre. En som arbeider for et annet mål, i det skjulte selvfølgelig. Det er uansett ikke noe positivt.

Anonymkode: d337b...60b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi jobber i barnehagen.

Hva betyr det?

Klassisk manipuleringstriks, skapt for å spre frykt og "splitt og hersk". 

Ikke fall for det 👍🏼

Anonymkode: 443b6...5f2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville spurt om hva hun mente med det, så må hun si noe konkret istedet for å hinte og være vag..

Anonymkode: f7120...e10

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart å være muldvarp i en barnehage alstå, med mindre dere gjør mye rart der/ ting dere egt ikke skal

Anonymkode: 2f05e...7cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en som jobber i det skjulte og sladder til en konkurrent sånn egentlig. Men rart å ha en muldvarp i en barnehage da. For hvilken kjepper i huket kan man gjøre i en barnehage. 

Anonymkode: 9fa0d...d86

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier nok mest om leder. Om det var tilfelle, så burde leder tatt tak i det og ikke gått ut med det på denne måten. Det er nok splitt og hersk. Som noen over sier: hvem i huleste gidder å være muldvarp i barnehage? Trodde først det dreide seg om et stort firma da jeg leste dette. 

Anonymkode: 0ce95...b1e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt en leder som sa noe så diffust.

Måten du legger det frem på her gir inntrykk av at det er sagt for å skape frykt og skepsis på arbeidsplassen. Kanskje med et overordnet mål om å unngå at folk snakker om hverandre, sprer misnøye eller lignende. Naturligvis ting det er lurt å ta tak i, men ikke hindre med frykt. Det vil bare bidra til det negative.

Jeg hadde spurt leder om hva hen mener, og hva hen tenker vi skal gjøre med dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en arbeidsplass, der jeg mistenker de har sendt meg "tester" for å se hvordan jeg løser sakene. Det dumne er at jeg er 50% sykemeldt og en av sakene var en hastesak som ble sendt til meg på en av dagene jeg ikke skulle jobbe. Ble " nødt" til å løse saken som stresset meg veldig mens jeg ikke hadde tilgang til PC var jos legen og skulle ra tog. Ble veldig stresset og regner med jeg ikke " besto" testen. 

Jeg syns det er stress og syns slike tester er ubehagelige. Ekkelt å bli utsatt for. Når jeg hører muldvarp, så tenker jeg på personen som sendte meg disse " testene" " casene". 

Anonymkode: 966c0...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sentere har man gjerne "secret shopper". For å sjekke at ansatte gjør som de skal, er høflige nok etc. 

Endret av Stor pike
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber på en arbeidsplass, der jeg mistenker de har sendt meg "tester" for å se hvordan jeg løser sakene. Det dumne er at jeg er 50% sykemeldt og en av sakene var en hastesak som ble sendt til meg på en av dagene jeg ikke skulle jobbe. Ble " nødt" til å løse saken som stresset meg veldig mens jeg ikke hadde tilgang til PC var jos legen og skulle ra tog. Ble veldig stresset og regner med jeg ikke " besto" testen. 

Jeg syns det er stress og syns slike tester er ubehagelige. Ekkelt å bli utsatt for. Når jeg hører muldvarp, så tenker jeg på personen som sendte meg disse " testene" " casene". 

Du høres noe paranoid ut.

Anonymkode: c7348...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva styreren din mente. Men i barnehagen jeg jobber i har vi noen ganger hatt nære venner eller familie til foreldrene som har vært vikarer og som ikke vært så flinke på taushetsplikt. Da har de feks gjenfortalt ting som har skjedd i barnehagen helt ut av kontekst, så høres det så mye verre ut enn situasjonen faktisk var.

(De har selvsagt ikke blitt værende hos oss da).

Anonymkode: 32d0e...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du virker naiv.

Anonymkode: ed897...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette ville jeg kalt paranoid. Eller om du har rett, en giftig arbeidsgiver.

Er du sykemeldt er du sykemeldt. Er du ikke på jobb så er du ikke på jobb.

Unntaket er om du har særskilt stilling med lederansvar. Men da bør dere legge en bedre plan for hva dere gjør når du ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er gode grunner for hvorfor jeg tenker dette. 

For det første er det hvem sakene kommer fra og hvem han kan rapportere til direkte 

For det andre er dette saker som er usannsynlige, som har dykket opp til de mest relevante tidspunkter i forhold til andre saker

For det tredje er det hvilken type arbeidsplass dette er og hva jeg gar hørt sagt i andre møter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du virker naiv.

Anonymkode: ed897...a6b

Når man leser innlegget ditt er det ganske tydelig at du har forstyrret tankemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...